Júniusban 1 millió 561 ezer mobilinternet-előfizető volt hazánkban
Június hónapban 1 millió 561 ezerre nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív – a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfelek száma az előző havi 1 millió 150 ezerről 1 millió 190 ezerre emelkedett, közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők a májusi 1 millió 377 ezer után júniusban 1 millió 339 ezer GB adatot töltöttek le és -fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig az előző hónaphoz képest 1,13 GB-ra csökkent.
A forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a T-Mobile részesedése 49,00 százalékról 49,41 százalékra nőtt, a Telenoré 23,65 százalékról 23,50 százalékra, míg a Vodafone részesedése 27,36 százalékról 27,09 százalékra csökkent.
A gyorsjelentés alapján az összes előfizetőt tekintve a Vodafone piaci részesedése 26,16 százalékon stagnált, a T-Mobile-é 48,44 százalékról 48,68 százalékra nőtt, míg a Telenoré 25,39 százalékról 25,16 százalékra csökkent.
Júniusban az adatforgalom alapján a Telenor piaci részesedése az egy hónappal korábbi 30,96 százalékról 31,38 százalékra, a T-Mobile-é pedig 43,85 százalékról 44,02 százalékra nőtt, míg a Vodafone-é 25,19 százalékról 24,61 százalékra csökkent.
A vizsgált hónapban az egy előfizetőre jutó adatforgalom a Telenor esetében 1,57 GB-ról 1,50 GB-ra, a T-Mobile-nál 1,07 GB-ról 1,00 GB-ra, a Vodafone-nál pedig 1,10 GB-ról 1,02 GB-ra csökkent.
A hatodik hónapban a T-Mobile ügyfelei az előző havi 604 ezer után 590 ezer GB adatot forgalmaztak, a Telenor ügyfeleinek forgalma 426 ezer GB-ról 420 ezer GB-ra csökkent, míg a Vodafone ügyfelek az előző havi 347 ezer után júniusban 330 ezer GB adatot töltöttek le és -fel.
Az NMHH által havonta publikált jelentés képet ad a három szolgáltató mobilinternet-lefedettségéről is, százalékosan, valamint térképeken bemutatva a kül- és beltéri lefedettséget. A szolgáltatók általános szerződési feltételeiben (ÁSzF) szereplő eltérő garantált le- és feltöltési sebességek alapján készült lefedettségi térképek az NMHH honlapján érhetőek el.
Kapcsolódó cikkek
- Júniusban tovább csökkent a hazai mobil-előfizetők száma
- Májusban közel 1,531 millió digitálistelevízió-előfizetés volt
- Mintegy ezerhétszáz internetes sajtótermék nyilvántartásba vételét kérték
- Netjegy: feltöltőkártyás internet alkalmanként
- NMHH: májusban 1,98 millió szélessávú internet-előfizetés volt Magyarországon
- Okostelefonok, sokkoló mobilszámlák, kárvallott előfizetők: hatósági fellépés az előfizetők érdekében
- Az NMHH a mobil-előfizetők érdekeinek védelméről
- Májusban 1 millió 503 ezer mobilinternet-előfizető volt hazánkban
- Áprilisban is nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma
- A MATISZ-szal tárgyal az NMHH az internetes forródrót szolgáltatásról
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.