A mobilpiacra lép a Tesco a Vodafone-nal közös vállalattal
Fele-fele arányú tulajdonlással alapított közös vállalatot Tesco Mobile néven a Vodafone Magyarország és a Tesco Globál Áruházak Zrt. mobil szolgáltatások nyújtására - jelentette be a két cég vezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
A Tesco Mobile úgynevezett virtuális mobiltelefon és internet szolgáltató (MVNO) lesz, olyan társaság, amely mobil szolgáltatást nyújt saját hálózati infrastruktúra, így saját frekvencia nélkül. Az új mobilszolgáltató a Vodafone hálózatát bérli.
Az új szolgáltatás várhatóan 2012 első felében indul versenyképes árakkal - mondta Beck György, a Vodafone Magyarország elnök-vezérigazgatója, s ezt megerősítette Gerry Gray, a Tesco Áruházak vezérigazgatója. Beck György újságírói kérdésre válaszolva közölte, hogy az új szolgáltatónak új előhívó száma lesz, de hogy mi, az a hatóság válaszától függ.
Beck György reményét fejezte ki, hogy a Tesco Mobile-nak meghatározó szerepe lesz a piacon mint negyedik mobilszolgáltatónak, és a Vodafone piaci részesedése ezáltal nő. Gerry Gray pedig arról számolt be, reményeik szerint ezzel a szolgáltatással növekszik a Tesco Club kártya tulajdonosok 1,3 milliós tábora, s a heti 3,5 milliós vásárlószám. A vezérigazgató közlése szerint a hűségkártya tulajdonosok a Tesco forgalmának 60 százalékát adják. Ebben még van növekedési lehetőség, mert más országokban ez az arány jóval magasabb - tette hozzá. Beck György a Tesco Club kártyát az új cég "titkos fegyverének" nevezte.
A Vodafone elnök-vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy a Vodafone 2012 nyarára befejeződő hálózatfejlesztésének eredményeként az ország területének több mint 99 százalékán elérhető lesz a hangalapú szolgáltatás és a "villámgyors" internet. Beck György megemlítette azt is, hogy a Tescónak az Egyesült Királyságban, Írországban és Szlovákiában is van mobilcége, de egyikben sem a Vodafone a partnere.
Gerry Gray a Vodafone-nal való partneri kapcsolatot olyan együttműködésnek nevezte, amelynek eredményeként "verhetetlen az értékarány, egyszerű és átlátható a szolgáltatás".
Újságírói kérdésre a Vodafone elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Magyar Postával közös Postafone, ami egy más jellegű együttműködés, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, bár vannak előfizetői. A távközlési cégekre kirótt különadóval kapcsolatban Beck György pedig megismételte, amit már korábban hivatalosan közölt a Vodafone: megértik az ország nehéz gazdasági helyzetét, a különadó szükségességét, de "fájó", hogy a különadót csak egyes iparágakra rótták ki, s remélik, hogy hosszabb távon egyenlő lesz a teherviselés. A Vodafone elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: a többletteher ellenére a társaság beruház Magyarországon.
Kapcsolódó cikkek
- Új, havidíjas tarifák a Vodafonnál - egyéni kedvezménnyel
- A liftben rekedteknek segít a Vodafone
- Olcsó roaming-csomagok okostelefonokra a Vodafone-tól
- Márciusban csökkent a mobil-előfizetők száma
- Tömeges sms küldő rendszer a Vodafone-nál
- A Vodafone 60 százalékos költségmegtakarítást hoz a Malévnek
- Ingyen mobil a Sziget-jegy mellé
- Júniusban a mobil-előfizetések száma csökkent, az aktív ügyfeleké pedig nőtt
- Új virtuális mobilszolgáltató a piacon
- Smart Office: mobil + vezetékes internetkapcsolat + telefon
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.