Az m-commerce-nek a táblagépek adhatnak lendületet, az okostelefonokon kevesebben vásárolnak
Az Ipsos felmérése szerint a mobil kereskedelem messze nem terjedt el olyan mértékben, mint azt az okos-telefonok megjelenésekor remélték, ugyanakkor a táblagépek tulajdonosai egyre gyakrabban vásárolnak a neten keresztül. Mindezt azzal magyarázzák, hogy a vásárlás lényege mégsem szoritkozik csupán valamilyen hiányzó tárgy beszerzésére, hanem önmagában a műveletsor is egyfajta élmény, és ezt a multimédiás, nagyfelületű, HD-felbontású tabletek jobban támogatják, mint egy telefon-kijelző.
A kutatás külön vizsgálta a "kettős tulajdonosok" csoportját, és kiderült, hogy ők a legaktívabb m-commerce felhasználók, azok, akiknek okostelefonjuk és táblaszámítógépük is van, jóval több mobil vásárlást kezdeményeztek a múlt évben, mint azok, akiknek csak okostelefonjuk van. (Igaz, a kettős tulajdonosok csoportja elég nagy átfedésben van a tablet-tulajdonosok csoportjával, kevesen vannak olyanok, akiknek van modjuk iPadjük, de közben a telefonkészülékük alkalmatlan böngészésre, levelezésre.)
A tablettulajdonosok csoportjánál ráadásul a vásárlásra fordított összegek is magasabbak, amit persze a felhasználói élmény mellett magyarázhat az is, hogy ezeket a készülékeket - első körben - főként a magasabb jövedelmű réteg engedhette meg magának.
Azt, hogy a táblaszámítógépnél valóban a vásárlás - kisképernyőn nehezen produkálható - élménye a meghatározó, bizonyítja, hogy a mobil vásárlás élményével a táblaszámítógép tulajdonosok 50 százaléka nagyon elégedett, míg ez arány az okostelefon tuljdonosoknál csak 32%.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil fizetés - kényelem a biztonság előtt?
- Bankkártya helyett pénztárcatelefon
- Mobilfizetés - kevesen élnek az elektronikus fizetés lehetőségével
- Idén 9 millió amerikai fizetett vásárláskor mobiljával
- A mobiltelefon lesz a negyedik értékesítési csatorna
- GPay: Fizetés a mobillal
- Vizitdíjfizetés mobilon bankkártyával
- Nokia: első NFC-re alkalmas, kapcsolatmentes mobil fizető-jegyvásárló termék
- A mobil fizetési technológiák bevezetése még várat magára
- Újság-előfizetés mobilon a T-Mobile-nál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa
A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra.
Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.