Japán - Akár két év börtön egyetlen zeneszám jogellenes letöltéséért
Akár kétéves börtönbüntetést vagy kétmillió jenes pénzbüntetést is kaphatnak azok, akik jogellenesen töltenek le fájlokat az internetről Japánban egy hétfőn életbe lépett törvénymódosítás értelmében.
A törvény értelmében akár egyetlen jogsértő fájl birtoklásáért is elítélhetnek valakit, de a vádemelést csak a szerzői jog tulajdonosa kezdeményezheti.
A júniusban elfogadott törvényt számos bírálat érte. Egyesek szerint hatásosabb lenne a feltöltőket megcélozni a kalózkodás megfékezésére, akiket jelenleg akár tízéves szabadságvesztéssel és tízmillió jenes pénzbírsággal is sújthatnak.
A japán ügyvédi kamara hétfői közleményében az írta: szerencsésebb lett volna, ha a letöltések által okozott jogsértéseket továbbra is polgári, nem pedig büntetőjogi ügyként kezelnék.
A törvény júniusi parlamenti jóváhagyásakor több japán kormányszerv, illetve a legfelsőbb bíróság honlapját is hackertámadás érte, míg 80, magát az Anonymous nemzetközi hackercsoport tagjának nevező maszkos ember Tokióban tiltakozott a jogszabály ellen.
Korábban az Egyesült Államokban és az Európai Unióban is az internetes kalózkodást büntető törvények bevezetésével próbálkoztak, azonban a lakossági tiltakozás miatt egyik tervezet sem lépett életbe.
Kapcsolódó cikkek
- Ismert brit zenészek nyílt levele az illegális letöltések ellen
- Különleges egységet hozott létre a cseh rendőrség a számítógépes kalózok ellen
- Kalózportált zártak be a hatóságok, börtönnel fenyegetik a letöltőket
- Az internet az orosz mozi halála
- Az Anonymus csoport megtámadta a szlovák kormány weboldalait is
- Magyarország is csatlakozott az online kalózkodás elleni megállapodáshoz
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
- Oroszországban nem lesz internet-cenzúra
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést
- Az FBI lecsapott a Megauploadra, az Anonymous válaszul az FBI-t támadta
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.