Tervezd honlapod „agybarát” módon

Gondolkozz a felhasználó fejével

Czipperer Dia, 2013. március 8. 17:27

A University of Missouri School of Journalism kutatói szerint azok az oldalak jobban vonzzák a látogatókat, amelyeket a felhasználók elvárásai, motivációi alapján tervezünk. Néha az egyszerű megoldások bizonyulnak igazán jónak.

A Mashable írásából kiderül, hogy nemcsak arra kell ösztönözni az embereket, hogy látogassanak el az oldalra, hanem arra is, hogy maradjanak ott. Az utóbbit nehezebb elérni. Itt már nem elég a jó tartalom, hanem érzelmekre, sztorikra, képekre van szükség, és mindezt egyszerű formában tálalva.

 
A kutatók szerint ugyanis, ha agyunk túl sok információ befogadására van kényszerítve, az azt eredményezi, hogy nem emlékeznek rá, nem raktározzák el. Az oldal felépítésével kapcsolatban is ez a helyzet. Ha az olvasónak túl sokat kell keresgélnie, egyszerűen nem marad meg neki a kontextus, nem tudja hova kapcsolni az élményt. 
 
Vagy, ami még rosszabb – ezeket már én teszem hozzá –, otthagyja az oldalt. A jól felépített weboldal – a webergonómia szabályai szerint – fő ismérve a maximum 3 szint mélység, vagyis hogy három kattintással jussunk el a kívánt tartalomhoz. Tehát "a kevesebb néha több" elve itt abszolút beigazolódni látszik.
 
Szóval hiába a töménytelen tartalom, ahogy a meggyőzésnél is jól jöhetnek a személyek történetek, anekdoták, érzelmek, ugyanez a helyzet az oldalak esetében is. Abba kell belegondolni, hogy az online világban a weboldal képviseli az adott szervezetet, és a cél a felhasználók megnyerése. Ezt pedig csak akkor érhetjük el, ha képesek vagyunk az ő fejükkel gondolkodni.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01