Ilyen lehet 2015-ben az e-útdíj rendszer

forrás: Prím Online, 2013. november 2. 16:28

2015-ig a fizetős útszakaszok bővülésére és a bevallási közreműködők fokozott szelekciójára számít Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője, ezt az E-útdíj Benchmark Konferencián tartott előadásában fejtette ki. A magyarországi e-útdíj sajátosságait vizsgálva úgy látja, hogy a jövőben tovább finomodik majd a rendszer érzékenysége és bővül a kényelmi funkciók köre, azonban a tarifák csökkenését nem tartja valószínűnek.

Magyarországon sokakat felkészületlenül ért az e-útdíj rendszer nyári indulása, holott szakmai körökben évek óta számítani lehetett egy használatarányos fizetési mód bevezetésére. A telematikai piacon szerzett 10 éves nemzetközi tapasztalatára alapozva a WebEye Magyarország ezért áttekintette a hazai e-útdíj rendszer adottságait és vázolta a jövőre vonatkozó elképzeléseit, valamint a fejlesztés lehetséges irányait.

 

Az e-útdíj rendszer rövid idő alatt és tesztidőszak nélkül indult el hazánkban, emiatt érthető módon kialakult egyfajta bizonytalanság. Sokan nem értették, hogyan működik a rendszer, illetve nem tudták, mire számíthatnak a következő hetekben, hónapokban. Munkatársaink a kezdetektől teljes körű felvilágosítást adtak ügyfeleink részére, azonban most külön is összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat és a hazai e-útdíj jövőjével kapcsolatos prognózisainkat a következő két éves időszakra” - mondta el Bagossy Tamás.

 

Magyarországon egy útdíjszolgáltató van jelenleg, viszont számos, minőségileg és szolgáltatásaikat tekintve is különböző bevallási közreműködő. A szakértő véleménye szerint a jövőben ez a berendezkedés változhat: a bevallási közreműködők idővel várhatóan szelektálódni fognak és valóban csak a nagy múltú, minőségi szolgáltatásokat nyújtó vállalatok maradnak majd versenyben, valamint akár újabb útdíj-szolgáltató megjelenése is lehetséges a piacon. Ezzel összefüggésben a fedélzeti egységek további elterjedése és továbbfejlesztése várható, hogy akár Európa több országában is használhatóvá váljanak.

 

A hazai útdíjrendszer további jellemzője, hogy útkategóriánként eltér a díjszabás, emiatt a forgalom gyakran az alsóbbrendű utakra terelődik. Ez a jövőben megfelelő forgalmi korlátozásokkal és a díjfizetésre kötelezett úthálózat bővítésével mérsékelhető lenne, illetve a közúti ellenőrzések számának emelkedésére is számítani lehet. A forgalom terelésére további megoldást jelenthet az egyes díjak közötti különbségek csökkentése. A magyarországi díjszabás magasnak tekinthető európai viszonylatban, azonban pozitív hatása, hogy csökkenést mutat hazánkban az átmenő forgalom, és elősegíti az alternatív szállítási módok illetve az úgynevezett kombinált fuvarozás elterjedését is. Ezzel együtt a szakértő nem tartja valószínűnek az útdíjtarifák csökkenését az elkövetkező időszakban.

 

A HU-GO rendszer egyik legfontosabb fejlesztési lehetőségének mindenképpen a fizetős útszakaszok további finomítását tartjuk, ezen keresztül pedig a használatarányos jelleg erősítését. A szakaszfizetés igazságosabbá tehető a jövőben, ha a szakaszra való belépési pont helyett a kilépési pontot figyeli a rendszer, így valóban csak a megtett út után kellene fizetniük a fuvarozóknak. Ugyanígy a finanszírozási igény csökkentésére el tudunk képzelni olyan új fizetési konstrukciókat, amik könnyebbséget jelentenének a felhasználóknak. Ilyen lehet a post-paid rendszer, azaz az utólagos fizetés kialakítása.” – részletezte Bagossy Tamás.

 

Számos fejlesztési irány és lehetőség körvonalazódik tehát a jövőben az útdíj rendszer kapcsán. Az azonban biztos, hogy továbbra is lesz e-útdíj Magyarországon, illetve hogy a fuvarozóknak a jövőben is érdemes körültekintően tájékozódniuk a díjfizetésről. Célszerű stabil háttérrel rendelkező, megbízható szolgáltatót választani, így az e-útdíjat érintő esetleges változások senkit nem érnek majd felkészületlenül.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01