Átadták a MÁV új IT-helpdeskjét Budapesten
Megújult és hatékonyabban működik a MÁV Csoport – és egyúttal a vasúti közlekedés – informatikai működését támogató IT helpdesk. A korábbi hat helyett egy helyen, immáron non stop fogadják az informatikai szakemberek a hívásokat, e-maileket, azonnali megoldásokat szolgáltatva, ami által a vasúttársaság működési folyamatai is hatékonyabbá válnak.
Jelentősen megújult a MÁV – több tízezer számítógépet, perifériát használó – informatikai rendszerének háttérszolgáltatásokat nyújtó MÁV Szolgáltató Központ Zrt. (MÁV SZK) IT ügyfélszolgálata. Mindez a forgalomirányítástól, üzembiztonságon keresztül a jegyértékesítésen át a netes menetrendi kereső működéséig, a vasúti közlekedés szinte minden területét támogatja.
A ma ünnepélyes keretek közt átadott új IT helpdesk magasan képzett informatikusai non stop fogadják és kezelik a vasúti közlekedést, üzemet és háttérszolgáltatásokat biztosító vasutas munkavállalók megkereséseit, felkészülten az azonnali informatikai problémamegoldásra.
A helpdesk avatásán Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója így fogalmazott: „Belső folyamataink javarészt a MÁV SZK által üzemeltetett, fejlesztett számítógépes rendszerek segítségével zajlanak. Ha bárhol meghibásodás, zavar keletkezik, az záros határidőn belül fennakadást okoz a munkafolyamatokban, ezért nagy a jelentősége a professzionális szintre emelt IT helpdesknek.” Hozzátette: „Január elején Szolnokon megkezdte működését a megújult MÁVDIREKT utastájékoztatási call center is, melyet vállalatcsoportunk újra maga üzemeltet, kollégáink szakmai tudására alapozva, utasainknak szakszerű, közvetlen tájékoztatást adva.”
A most létrehozott, heti 7x24 órás szolgáltatást nyújtó központi ügyfélszolgálat Budapesten, a Krisztina körút 37/a-ban kapott helyet. Itt fogadják a MÁV Csoport valamint a Rail Cargo Hungaria Zrt. több tízezer felhasználójától érkező IT hibabejelentéseket, megkereséseket, amelyek alkalmazásokhoz, hálózathoz való felhasználói hozzáférés kéréseket, valamint a vasútvállalatoknál üzemelő több mint 20 ezer PC illetve notebook, 38 ezer periféria működésével kapcsolatosak. Továbbá a MÁV SZK monitoring rendszeren keresztül 24 órás rendszerfelügyeletet biztosít a MÁV-START internetes menetrendje, az ELVIRA elérhetőségében, valamint a MÁV pályavasúti szolgáltatások (SZIR, PASS2) rendszerének üzemeltetésében. A szerverek, jegykiadó kioszkok üzemkészségét szintén monitoring rendszer figyeli, ezzel biztosítva a proaktív beavatkozás lehetőségét, mielőtt még a felhasználók hibát észlelnének. Mindemellett ide érkeznek majd a MÁV SZK által fejlesztett/üzemeltetett mintegy 110 alkalmazással kapcsolatos megkeresések is.
Kapcsolódó cikkek
- Grafikai ötletpályázatot hirdetett a MÁV
- A MÁV fejleszti utastájékoztató rendszereit
- Valós idejű vonatmenetrend okostelefonra
- Már a GYSEV vonatai is szerepelnek a vonatinfo honlap térképén
- Többen nyomtatnak otthon vonatjegyet
- MÁV: 500-ra duzzadt a Wi-Fi-vel felszerelt kocsik száma
- Vasútállomásokon is ingyenes Wi-Fi lesz a MÁV-nál
- MÁV: öt éve van online jegyvásárlás
- Sziget: mentesítő vonatok a fesztivál végén
- A négyszázadik wifis jármű is forgalomba állt a MÁV-nál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektromos buszokhoz készült, energiahatékony motor- és invertercsomagot vezet be a piacra
Az ABB bejelentette az AMXE250 motorból és HES580 inverterből álló, kifejezetten az elektromos buszok igényeire szabott új és innovatív csomagjának bevezetését. Az új hajtáscsomag, amelynek harmonikus működése egy hatékonyabb, megbízhatóbb és az ipar számára azonnal rendelkezésre álló megoldást eredményez, jelentős előrelépést jelent a tisztább és fenntarthatóbb közlekedési lehetőségek terén.
K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz
Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor.