Átadták a MÁV új IT-helpdeskjét Budapesten
Megújult és hatékonyabban működik a MÁV Csoport – és egyúttal a vasúti közlekedés – informatikai működését támogató IT helpdesk. A korábbi hat helyett egy helyen, immáron non stop fogadják az informatikai szakemberek a hívásokat, e-maileket, azonnali megoldásokat szolgáltatva, ami által a vasúttársaság működési folyamatai is hatékonyabbá válnak.
Jelentősen megújult a MÁV – több tízezer számítógépet, perifériát használó – informatikai rendszerének háttérszolgáltatásokat nyújtó MÁV Szolgáltató Központ Zrt. (MÁV SZK) IT ügyfélszolgálata. Mindez a forgalomirányítástól, üzembiztonságon keresztül a jegyértékesítésen át a netes menetrendi kereső működéséig, a vasúti közlekedés szinte minden területét támogatja.
A ma ünnepélyes keretek közt átadott új IT helpdesk magasan képzett informatikusai non stop fogadják és kezelik a vasúti közlekedést, üzemet és háttérszolgáltatásokat biztosító vasutas munkavállalók megkereséseit, felkészülten az azonnali informatikai problémamegoldásra.
A helpdesk avatásán Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója így fogalmazott: „Belső folyamataink javarészt a MÁV SZK által üzemeltetett, fejlesztett számítógépes rendszerek segítségével zajlanak. Ha bárhol meghibásodás, zavar keletkezik, az záros határidőn belül fennakadást okoz a munkafolyamatokban, ezért nagy a jelentősége a professzionális szintre emelt IT helpdesknek.” Hozzátette: „Január elején Szolnokon megkezdte működését a megújult MÁVDIREKT utastájékoztatási call center is, melyet vállalatcsoportunk újra maga üzemeltet, kollégáink szakmai tudására alapozva, utasainknak szakszerű, közvetlen tájékoztatást adva.”
A most létrehozott, heti 7x24 órás szolgáltatást nyújtó központi ügyfélszolgálat Budapesten, a Krisztina körút 37/a-ban kapott helyet. Itt fogadják a MÁV Csoport valamint a Rail Cargo Hungaria Zrt. több tízezer felhasználójától érkező IT hibabejelentéseket, megkereséseket, amelyek alkalmazásokhoz, hálózathoz való felhasználói hozzáférés kéréseket, valamint a vasútvállalatoknál üzemelő több mint 20 ezer PC illetve notebook, 38 ezer periféria működésével kapcsolatosak. Továbbá a MÁV SZK monitoring rendszeren keresztül 24 órás rendszerfelügyeletet biztosít a MÁV-START internetes menetrendje, az ELVIRA elérhetőségében, valamint a MÁV pályavasúti szolgáltatások (SZIR, PASS2) rendszerének üzemeltetésében. A szerverek, jegykiadó kioszkok üzemkészségét szintén monitoring rendszer figyeli, ezzel biztosítva a proaktív beavatkozás lehetőségét, mielőtt még a felhasználók hibát észlelnének. Mindemellett ide érkeznek majd a MÁV SZK által fejlesztett/üzemeltetett mintegy 110 alkalmazással kapcsolatos megkeresések is.
Kapcsolódó cikkek
- Grafikai ötletpályázatot hirdetett a MÁV
- A MÁV fejleszti utastájékoztató rendszereit
- Valós idejű vonatmenetrend okostelefonra
- Már a GYSEV vonatai is szerepelnek a vonatinfo honlap térképén
- Többen nyomtatnak otthon vonatjegyet
- MÁV: 500-ra duzzadt a Wi-Fi-vel felszerelt kocsik száma
- Vasútállomásokon is ingyenes Wi-Fi lesz a MÁV-nál
- MÁV: öt éve van online jegyvásárlás
- Sziget: mentesítő vonatok a fesztivál végén
- A négyszázadik wifis jármű is forgalomba állt a MÁV-nál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.