Komoly növekedési potenciál van a bérügyviteli piacban
Magyarországon először készült összehasonlításra, trendek megismerésére alkalmas kutatás a bérügyviteli piacról. Az IDC Hungary közelmúltban publikált tanulmányából kiderül, hogy a koncentráltnak tekinthető magyar piacon is egyre inkább az informatika élvonalába tartozó, legkorszerűbb megoldásokra mutatkozik igény.
BÉRÜGYVITELI ALKALMAZÁS PIAC
Előbbiben a visszafogott 1,7%-os éves növekedéssel a bérügyviteli alkalmazásokra fordított költés Magyarországon 2012-ben meghaladta a 3,55 milliárd forintot. 2013-ban, előzetes adatok alapján a piac várhatóan 0,3%-al szűkül. A dobozos bérszámfejtési alkalmazásokkal bérszámfejtett létszám 2012-ben 2,959 ezer fő volt, 0,9%-al több, mint egy évvel korábban. 2013-ban a létszám tekintetében további 1,3%-os növekedés várható. A növekedés elsősorban a foglalkoztatás bővülésének köszönhető.
A bérszámfejtési alkalmazásokra fordított költés döntő hányadát, 81%-át, a karbantartási, utánkövetési díjak tették ki, míg a licensz 15%-al és a szoftverbérlet 4%-al részesedett a teljes piacból.
A piac magas penetrációja miatt a növekedési lehetőségek erősen korlátozottak. A piaci szereplők az ügyfélmegtartásra és az alkalmazások fejlesztésén át, a változó ügyféligények kiszolgálására koncentrálnak. A piaci igények alapján középtávon a termékfejlesztés elsősorban a HR menedzsment funkciók fejlesztését, a webes felhasználói funkciók kialakítását és az alkalmazások mobil elérését foglalják magukba. A vezetői információs, adatelemzési, lekérdezési igények iránti igény is érezhetően növekszik újabb fejlesztési irányt nyitva meg a bérügyviteli alkalmazások fejlesztésében.
A konszolidált piac szereplői elsősorban a status quo fenntartására törekednek, az árbevétel növelése másodlagos cél a nyereségesség növelés vagy szinten tartása mellett. Az agresszív piacszerzési lépéseket, mint amilyen egy erős árverseny generálása a meghatározó szereplők legnagyobb része nem tartja célravezetőnek, piacszerzési lehetőséget elsősorban a piac alsóbb szegmenseinek intenzívebb megcélzásában a kisebb alkalmazásfejlesztőkkel történő intenzívebb versenyben látnak.
A bérszámfejtési alkalmazások piaca koncentráltnak tekinthető, a tíz legnagyobb szereplő a piac 88.4%-át lefedi.
A BÉRSZÁMFEJTÉSI OUTSOURCING PIAC
A bérszámfejtési outsourcing keretében 496 ezer munkavállaló bérszámfejtését végezték 2012-ben. Értékben a piac mérete megközelítette a 9,4 milliárd forintot.
A növekedés elsődleges okai az általánosan megnövekedett kiszervezési hajlandóság költségoptimalizálási és felelősség megosztási megfontolásból, az anyavállalatok erősödő kiszervezési stratégiájának hatása a magyarországi leányvállalatoknál és a szolgáltatók nyitása a kisebb ügyfelek irányába. Ennek ellenére a 2013-as, most még csak előzetes adatok alapján a piacbővülés dinamikája csökken, 2,6% ill. 3,4%-ra.
A piac erősen fragmentált és számos eltérő elsődleges profilú (pl. könyvviteli, auditot, adótanácsadást és egyéb pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó, munkaerő-közvetítő vagy alkalmazásfejlesztő) cég nyújt bérszámfejtési szolgáltatást. Általánosan jellemző, hogy az ilyen jellegű, több-éves és tervezhető bevételt jelentő, szolgáltatások szerepe felértékelődik. Azaz a piac szereplői növekvő figyelmet szentelnek az üzletfejlesztésben és a szakmai kompetenciájuk fejlesztésében a bérügyviteli területnek.
Habár a piaci verseny érezhetően növekszik, a még házon belül bérszámfejtő cégek magas aránya - 63,3% a közepes vállalatok esetében, ill. 80% nagy- illetve nagyon nagy vállalatoknál – jelentős növekedési potenciált rejt a bérügyviteli outsourcing szolgáltatók számára.
Kapcsolódó cikkek
- IDC: Fellendült az irodai lézernyomtatók forgalma Magyarországon
- 2 éve először csökkentek a telefon eladások Kínában
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- IDC: növekedésnek indultak az informatikai beruházások Kelet-Közép-Európában
- IDC Digitális Iroda Konferencia
- Digitális függőségeink – Intel IDC InfoBrief kutatás
- IDC: vezető MPS szolgáltató a Xerox
- Az outsource állítja növekedési pályára a Xerox-ot
- A BlackBerry kivonulna a tőzsdéről?
- IDC: vezető helyen a NetIQ
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.