Internetes zaklatás: minden harmadik tizenéves érintett
Nőtt az internetes zaklatás miatti segélyhívások száma. A kékvonalat működtető alapítvány pszichológusa a Kossuth Rádiónak arról beszélt, hogy szinte minden napra jut olyan telefonhívás, ami az internettel hozható összefüggésbe.
A probléma ugyanakkor komoly fenyegetést jelent a fiatalabb korosztályra nézve, a tengerentúlon az utóbbi időben számos olyan esetről számoltak be, amelyek öngyilkossággal végződtek.
A médiában bemutatott tragédiáknál is sokkal ijesztőbb azonban, hogy a megfélemlítések hatására hányan vannak azok, akiknek egyáltalán csak megfordul a fejében, hogy az öngyilkosság potenciális is kiutat jelenthet - hangsúlyozta a Kossuth Rádióban a Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány kuratóriumi tagja.
Huber Károly arra hívta fel a figyelmet, hogy az online zaklatások és megfélemlítések esetében olyan intézményesített megoldásra van szükség, amely a megelőzésre koncentrál. Véleménye szerint ezért már általános iskolában meg kellene tanítani a gyerekeket a "felelős digitális állampolgárságra".
A műsorban Mayer Erika internetjogász beszélt arról, hogy mi a teendő, ha számunkra nem kívánatos tartalommal találkozunk a világhálón. A szakember elmondta: ha az adott weboldalon szereplő tartalom jogellenes, akkor azért minden esetben az oldal fenntartója felel, amennyiben nem távolítja el.
"Jóval szűkebb a mozgástér akkor, ha én ugyan károsnak ítélem meg az oldalon közzétett információt, ám az nem jogellenes. Különösen nehéz bármit is tenni az ügyben, ha a tartalom külföldi szervereken van" - mutatott rá. Hozzátette: működnek ugyanakkor olyan bejelentővonalak, amelyek ilyen esetekben is segítséget nyújthatnak.
A témáról részletesen a www.megfelemlites.hu oldalon olvashat.
Kapcsolódó cikkek
- Uniós bírálatok özöne zúdul Ankarára a Twitter betiltása miatt
- Konzervdoboz segítségével lopta az internetet egy kazincbarcikai férfi
- Gyermekbarát YouTube fejlesztésén dolgozik a Google
- Az internet-előfizetések száma nőtt, a szolgáltatók száma csökkent tavaly
- Salgótarjánban folytatódik a Digitális Közösség Program
- A legnépszerűbb mobiltelefonos csevegőprogramot is elérte a cenzúra Kínában
- Mikor hal meg a Facebook? Maximum, ha öngyilkos lesz…
- Megtartotta első ülését a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal
- Szakembereket képeznek Kínában az internetes közvélemény befolyásolására
- Az internet-előfizetők negyedét korlátozzák a szolgáltatók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.