ELTE-s informatikai fejlesztés nyert Franciaországban
Az Informatikai Kar robotot, beszélőtáblát és okos szemüveget összekapcsoló innovatív, „AAC Telepresence” nevű megoldását a közelmúltban a legjobb kommunikációs alkalmazásnak választotta az Association des Paralysés de France. A fejlesztés a halmozottan fogyatékos emberek, az autisták és az idős, mozgásképtelen betegek életét teheti könnyebbé.
Lőrincz András interjúban beszélt a francia sikerről, melyben elmondta, hogy az AAC Telepresence kutatócsoportban olyan alkalmazásokat fejlesztenek, amelyek a valamilyen oknál fogva nem kommunikálókat vagy nem jól kommunikálókat segítik, elsősorban a halmozottan fogyatékos emberekre, az autistákra és az idős, mozgásképtelen betegekre gondolnak.
Az Association des Paralysés de France egy csaknem ötszáz tagból álló, mozgáskorlátozott és gyakran beszédképtelen embereket ellátó intézményrendszerből, egy kapcsolódó kutatóintézetből és egy elektronikai eszközöket fejlesztő főiskolából áll. Az általuk hirdetett versenyre a fogyatékkal élők és kommunikációs nehézségekkel küzdők életét megkönnyítő új infokommunikációs megoldásokkal lehetett nevezni.
Kifejtette azt is, hogy hasonló fejlesztésük már volt korábban, csak nem volt ennyire okos, de akkor is egy robotot, az ún. beszélőtáblát – az eszköz segítségével képekkel kommunikálhatnak a beszédképtelen emberek – és az okos szemüveget összekapcsoló innovatív megoldásról volt szó. A régebbi eszköztár azonban túl bonyolult volt, a szemüveghez tartozott egy fejpánt, laptopra volt szükség, wifi-kapcsolatra: a rendszer kevésbé volt felhasználóbarát. Az okostelefonok megjelenésével azonban minden sokkal egyszerűbb lett.
A teljes interjú itt olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- Ma indul az egységes mobilparkolás
- DARPA-döntő: katasztrófaelhárításban is jeleskedniük kell a robotoknak
- Robotlábat engedélyezett az amerikai hatóság
- Megtanítják a gépeket látni, gondolkodni és segítséget nyújtani
- Egységes lesz a mobilparkolási rendszer
- Digitális tananyagok az informatikusképzésben
- Kína a világ legnagyobb robotpiaca
- A jövő asszisztensei: könnyűszerkezetes ipari robotok
- Női hang és LED kijelzők a Keletiben
- Felturbózott Skype iPhone-ra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.