Az elektromos közlekedés lehetőségét teremtenék meg Paks térségében
Paks város 60-65 kilométeres körzetében megteremtené az elektromos közlekedés lehetőségét a paksi önkormányzat, erre indították el a Protheus projektet, amelyhez szeretnék megnyerni a térségben érintett többi önkormányzatot is. A negyven település polgármestere számára csütörtökön tartottak tájékoztatót Pakson, előkészítve csatlakozásukat.
A Protheus elindításáról az idén májusban döntött a paksi önkormányzat. A projekt keretében elvégeznék a közösségi és közfeladatok ellátásához kapcsolódó közlekedési és energia-infrastruktúra fejlesztését, amelynek finanszírozásához az Európai Bizottság térségi környezetkímélő technológiákat támogató ELENA programjának támogatására számítanak.
Az önkormányzat által létrehozott Protheus Zrt. vezérigazgatója, Sztruhár Sándor elmondta: céljuk, hogy a tömegközlekedésben és a közszolgáltatásban elektromos üzeművel váltsák fel a hagyományos meghajtású, nagy szén-dioxid-kibocsátású járműveket, és kialakítsák a szükséges üzemanyagtöltő infrastruktúrát. A teljes program beruházási költségének becsült értéke 40-45 millió euró.
A munkában egy lengyel cég, a Led Pack Management lesz a Protheus Zrt. partnere. Az erről szóló szerződést csütörtökön írták alá Pakson.
Tomasz Jaskólski, a projekt koordinátora az MTI-nek elmondta: a Dél-Lengyelországot érintő, világításkorszerűsítésre vonatkozó Led Pack volt az első kelet-európai projekt, ami az ELENA projektben támogatást nyert. Az ennek során nyert tapasztalataikkal segíteni tudják paksi partnereiket.
Hamvas István, az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. vezérigazgatója támogatandónak nevezte a paksi önkormányzat törekvését. Jelezte: kínálkozó a lehetőség, hogy az atomerőműbe járó és a helyi, helyközi tömegközlekedést biztosító autóbuszok elektromos meghajtásúak legyenek.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a környezeti terhelés csökkentésében, a klímavédelemben fontos szerepet játszhat az elektromos közlekedés abban az esetben, ha az környezetet kímélő, azaz megújuló vagy nukleáris energiatermelésen alapul.
Kép: mvkzrt.hu
Kapcsolódó cikkek
- Fennakadás volt a 4-es metró vonalán
- Ötödik elem ihlette közlekedési kártya lesz Londonban
- Városfejlesztési pályázat egyetemistáknak
- Megújította az utastájékoztatást a Vértes Volán
- Újabb nagyléptékű közlekedési fejlesztések a Xeroxtól
- Megújult az Útinform honlapja
- Szabadon elérhető internetszolgáltatás a GYSEV Budapest-Sopron vonalán
- Közlekedésinformációs rendszert fejlesztett ki két magyar cég
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.