Gyerekbarát verziót kapnak a legnépszerűbb Google termékek
A Google megerősítette a hírt, miszerint készül népszerű termékeinek a gyerekbarát változata. A szolgáltatások megjelenését és funkcióit kifejezetten a 12 év alatti korosztályhoz igazítják.
Az USA Today interjúvolta meg Pavni Diwanjit, aki a Google műszaki elnökhelyettese. Ő beszélt arról, hogy a Google jelenlegi termékei kifejezetten felnőttek számára vannak tervezve, és jelenlegi formájukban nem megfelelőek a gyermekeknek.
A jövő év kezdetével a techóriás a gyermekek számára szeretne a legnépszerűbb termékeiből egy gyerekbarát verziót készíteni, kifejezetten a 12 év alatti fiatalokra fókuszálva. Az új, átszabott szolgáltatásokban más funkciók kapnak majd helyet, valamint továbbfejlesztett szűrőrendszert és adatvédelmi szabályozást vezetnek be.
Diwanji azt is elmondta, hogy a motiváció hátterében az áll, hogy a vállalatnál sokaknak van gyermeke, így számukra is fontos, hogy az egyes termékek a gyermekek számára is érdekesek és biztonságosan legyenek. Hiszen ők is aktívan használják a technológiát az iskolában és otthon egyaránt.
Bár sok cég törekszik arra, hogy bővítse felhasználói bázisát, a kezdeményezések többségében nem szerepelnek a 13 év alatti gyermekek mint célcsoport. Pedig ők is jelen vannak az interneten. Pavni szerint az is elengedhetetlen, hogy a szülők számára is megfelelő eszközöket biztosítsanak ahhoz, hogy gyermekeiket internetes tevékenységét felügyeljék.
Egyelőre még nem árulták el, mely Google szolgáltatások kapnak új, gyerekbarát megjelenést, ahogy azt sem közölték, pontosan mikorra tervezik ezek megjelenését. Az USA Today szerint azonban gyanítható, hogy a kereső, a YouTube és a Chrome köztük lesz. Diwanji azt interjúban azt is kiemelte, hogy ez a projekt az egyik legnagyszerűbb kihívás az életében.
Forrás: Mashable.com; Nyitókép: Engadget.com
Kapcsolódó cikkek
- Gmailben is lehet szerkeszteni a Microsoft Office dokumentumokat
- Színpompás animáció segíti át a beteg gyerekeket a vizsgálatokon
- Új távlatok a videó-biztonsági megoldások területén
- Ferenc pápa és a luddita eurokraták
- Feldarabolná a Google-t az EP
- Szemmel vezérelhető egér mozgáskorlátozottak számára
- Élesben is bizonyíthat a Telekom digitális pénztárcája
- Új csomagokkal bővült és már tévén is nézhető a Telenor MyTV
- Ausztráliában debütált az első lebegő képes útlevél
- Készül a gyerekbarát YouTube?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.