Komoly piacveszteség érte a Google-t

forrás: Prím Online, 2015. január 9. 12:33

Egyetlen hónap alatt két százalékkal csökkent a Google részesedése az amerikai piacon: 2008 óta nem volt ilyen gyenge a keresőóriás.

Decemberben 2,1 százalékkal csökkent a Google részesedése a legfontosabb, amerikai keresőpiacon, miközben a Yahoo, és a Bing jelentősen erősödött. A Statcounter független elemző cég 2008 óta követi a keresőpiacok részesedését és közleményében megjegyzi, hogy a Google méréseik kezdete óta nem szerepelt ilyen gyengén a tengerentúlon.

Az ite.hu szerint a jelentős piacvesztés mögött egy megállapodás áll. Novemberben ugyanis a Firefox böngésző mögött álló Mozilla megállapodott a Yahooval, hogy lecseréli az alapértelmezett keresőjét, és a Google helyett decembertől a Yahoo szolgálja ki a Firefox felhasználókat.

 



A megállapodás egyelőre csak a Firefox új 34-es verzióját érinti, de már ez is jelentős veszteséget okozott a Googlenek. A Yahoo piaci részesedése jelentősen nőtt 8,6 százalékról 10,4 százalékra egyetlen hónap alatt. Ez az erősödés már csak azért is figyelemre méltó, mert a Firefox böngésző részesedése az amerikai piacon nem túl jelentős, nagyjából 14 százalékosnak mondható. Ahogy a felhasználók fokozatosan térnek majd át a böngésző új verzióira, úgy csökkenhet tovább a Google piaci részesedése is. 
 

Megvan a Google ellenszere Európában?


Európában egyelőre továbbra is a Google marad az alapértelmezett kereső a Firefoxban, de ha itt is váltás történik, az még fájdalmasabb lehet a Google-nak, hiszen a Firefox piaci részesedése Európában lényegesen erősebb. Németországban például piacvezető, de Magyarországon is 23 százalék körüli részesedéssel rendelkezik.

Ironikus módon, a Google számára még hasznos is lenne egy ilyen lépés, hiszen így az Európai Bizottságnak kevesebb kártyája lenne a Google elleni antitröszt eljárásban.

A mostani piacvesztés úgy tűnik, megmutatja, hogy a Google-nak is van gyenge pontja. És a közeljövőben ez további piacvesztéseket eredményezhet. 2015-ben ugyanis lejár az Apple és a Google megállapodása. Eddig ugyanis a Safari böngésző alapértelmezett keresője is a Google volt, de piaci információk szerint a két cég kapcsolata némileg megromlott, és van rá esély, hogy a Safari böngészőben is leváltsa a Google-t a Yahoo, vagy a Bing.

Ráadásul a Microsoft is új böngésző fejlesztésébe kezdett, amely a Spartan nevet kapta, mely a Microsoft reményei szerint képes lesz megfordítani az Internet Explorer hanyatlását.
 

Kulcsszavak: Google +céginfo kereső

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36