Három NetIQ tipp az egyszerűbb felügyeletért

forrás: Prím Online, 2015. január 29. 10:22

A legtöbb informatikai szakemberre egyre több feladat hárul napjainkban, ezért érdemes felkutatni és bevezetni azokat az eszközöket, amelyek egyszerűbbé teszik ezeket a műveleteket. Az erőforrások, az adatok, az informatikai szolgáltatások és a felhasználók felügyelete különösen időigényes feladatnak számítanak. A téma egyik hazai szakértője, a NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet a felügyeleti és ellenőrzési teendők egyszerűsítésével és automatizálásával kapcsolatban segít néhány tanáccsal.

A folyamatok automatizálásával és központosításával egyúttal a felhasználók számára is egyszerűbb és biztonságosabb hozzáférést garantálhatnak a szervezetek a kulcsfontosságú információkhoz, valamint csökkenthetik a kockázatokat és könnyebben teljesíthetik a megfelelőségi előírásokat.

 


1. Tegyük egyszerűbbé a felhasználók dolgát!


Ha a felhasználók számára egypontos bejelentkezési lehetőséget (SSO) biztosítunk, akkor nem kell több különféle jelszót megjegyezniük a különböző vállalati alkalmazásokhoz. Ezáltal egyszerűbben elérik a munkájukhoz szükséges programokat és adatokat, és könnyebben betartják az erős jelszavak használatára vonatkozó előírásokat.


Hasonló lehetőségeket nyújt a NetIQ SecureLogin fejlett jelszókezelési szolgáltatása, amelynek használatával a felhasználóknak elég egyetlenegy felhasználónévvel és jelszóval belépniük bármely, a hálózaton lévő gépre ahhoz, hogy jogosultságaiknak megfelelően, automatikusan hozzáférjenek a munkájukhoz szükséges alkalmazásokhoz. A megoldás egyszerűen integrálható az alkalmazásokkal, így minden, a vállalatnál használt program esetében biztonságos belépést és erős hitelesítést garantál.


Arra az esetre, ha a felhasználók mégis elfelejtenék, vagy többször is rosszul írnák be jelszavaikat, önkiszolgáló jelszó-helyreállító megoldással tehetjük egyszerűbbé számukra az új jelszó igénylését. Egy ilyen eszköz bevezetése egyúttal a helpdesk részleg munkaterhelését is csökkenti.

2. Cseréljük le a manuális adminisztrációs folyamatokat!


Számos olyan feladatot végeznek az IT szakemberek, amelyeket egy szofisztikált megoldás képes helyettük automatizáltan kivitelezni. Érdemes áttekinteni, mely folyamatokat válthatunk ki a megfelelő szoftverekkel, hogy a szakértők időt és energiát takaríthassanak meg, és a valóban fontos dolgokra koncentrálhassanak!


Egy fejlett személyazonosság-kezelő rendszer, mint például a NetIQ Identity Manager képes a legtöbb, felhasználói adminisztrációhoz kapcsolódó feladatot levenni az IT-szakemberek válláról. Az ilyen megoldások olyan workflow modult tartalmaznak, amely segítségével a vállalatok a teljes felhasználói életciklusra kiterjedően kialakíthatnak folyamatokat, a regisztrációtól kezdve egészen a kilépésig. Ezek alapján már egyszerűen automatizálhatók a jogosultság-igénylési és -visszavonási tevékenységek, teljes körűen kiváltva a kézzel végzett munkát. Ezáltal csökkennek az adminisztrációs költségek, nő a biztonság, és az ellenőrzés is könnyebbé válik.


A fenti megoldás a hagyományos szervezeti infrastruktúrán belül segíti az adminisztrációs feladatok csökkentését, de a megfelelő eszközzel a felhőben is hasonlóan egyszerűen kezelhetők a felhasználói hozzáférések. A NetIQ CloudAccess például automatikus felhasználói jogosultságkezelést és -visszavonást kínál a legnépszerűbb felhőszolgáltatások vállalati használatához, beleértve az Office365, a Google Apps és a Salesforce rendszereket.


3. Használjuk az ajánlott konfigurációkat!


Azzal is rengeteg időt és energiát takaríthatunk meg, ha a rendszerek konfigurálását, illetve a beállítások folyamatos ellenőrzését és esetleges frissítését is „profi segítségre” bízzuk. A NetIQ Secure Configuration Manager megvizsgálja a vállalat rendszereinek konfigurációit, és összeveti azokat a saját adatbázisában található ajánlásokkal, amelyeket a NetIQ szakemberei folyamatosan napra készen tartanak a legjobb gyakorlatoknak és a compliance követelményeknek megfelelően. Ennek köszönhetően a szervezetek folyamatosan naprakész riportokkal rendelkezhetnek a rendszerek állapotával kapcsolatban, ráadásul a megoldás az ajánlásoknak megfelelő módosítások elvégzésében is segítséget nyújt. Így kevesebb feladat hárul az informatikai szakemberekre, valamint a hibalehetőségek száma is alacsonyabb lesz.

A feladatok automatizálásával jelentős mértékben csökken az emberi hibák esélye. Ezáltal az automatizálás nemcsak arról gondoskodik, hogy a munkatársak a feladatokat maradéktalanul teljesítsék, hanem arról is, hogy minden feladatot pontosan és helyesen végezzenek el.
 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36