Megkezdődött a CeBIT, a világ legnagyobb informatikai kiállítása
Megnyitotta kapuit a látogatók előtt hétfőn a németországi Hannoverben a CeBIT, a világ legnagyobb szabású számítástechnikai szakkiállítása, amelynek fő témája a gazdaság digitalizációja.
A vásár mottója a "d!conomy" kifejezés, amely két angol szó, a digital (digitális) és az economy (gazdaság), és egy felkiáltójel összekapcsolásával jött létre, és - amint Angela Merkel kancellár a vasárnap esti megnyitó beszédében rámutatott - arra utal, hogy egyre inkább a digitális átalakulás határozza meg a gazdaság fejlődését.
A jövő az analóg gazdasági, üzleti folyamatok digitalizációja felé mutat, a gyártástól az értékesítésig, és "hamar eltűnik a piacról, aki nem lép időben" - emelte ki Dieter Kemp, a német informatikai vállalkozások szövetsége, a Bitkom elnöke.
A szervezet kimutatása szerint tavaly a német informatikai szektorban 26 ezer új állás jött létre, holott az év elején csak 10 ezres bővülésre számítottak. Az informatika jelentőségének a gazdaság valamennyi ágazatában tapasztalható gyors növekedése révén 2015 végén várhatóan 990 ezer ember dolgozik majd az információs technológiával foglalkozó német cégeknél, a bevételük pedig éves szinten 1,5 százalékkal 155,5 milliárd euróra emelkedik a Bitkom új előrejelzése alapján.
Németországnak "nagyobb digitális szuverenitásra" van szüksége, ami azt jelenti, hogy a cégek rendelkeznek a működésükhöz, fejlődésükhöz leginkább szükséges technológia tulajdonjogával, és így nem kerülnek informatikai, technológiai "függőségbe" - hangsúlyozta a Bitkom vezetője. A digitális szuverenitás biztosításához politikai támogatásra van szükség, mert jelentős változtatásokat kell véghezvinni a szabályozásban a szerzői jog, a versenyjog, az adójog, az adat- és a fogyasztóvédelem, a távközlés és a médiajog területén - tette hozzá Dieter Kemp.
A péntekig tartó vásár egy másik kiemelt témája a dolgok internete" néven ismert terület, vagyis az eszközök, gépek, berendezések kommunikációs hálózatba szerveződése. Ennek jelentőségét mutatja egyebek között, hogy a Deutsche Telekom a vásáron bemutatja a Canyon nevű kerékpárgyártó céggel kifejlesztett "okos kerékpár" modellt, amely egyebek között jelzi használójának, ha valamely alkatrész elhasználódott és cserélni kell, és súlyos bukás esetén automatikusan segítséget hív.
A CeBIT-en 70 országból 3300 kiállító mutatkozik be. A kiemelt vendég Kína, amely az informatikában, információs technológiában is egyre inkább megkerülhetetlen szereplő. Ezt mutatja például Jack Ma, az Alibaba online áruház alapítójának pályafutása; az egyszerű angoltanár az ezredforduló óta a távol-keleti ország leggazdagabb emberévé vált, és a vasárnap esti hannoveri ünnepségen Angela Merkellel együtt nyitotta meg a világ vezető számítástechnikai vásárát.
Kapcsolódó cikkek
- Minden, ami CES
- Minden, ami CES
- Kiállítás a modern űrrobotika magyar származású atyjáról
- Kiállítás a modern űrrobotika magyar származású atyjáról
- CES 2015: jönnek a jövő év legforróbb tech trendjei
- CES 2015: jönnek a jövő év legforróbb tech trendjei
- Fotózni is lehet a Canon standján az idei photokina kiállításon
- Fotózni is lehet a Canon standján az idei photokina kiállításon
- Hét IT cég mutatkozik be Ázsia legnagyobb infokommunikációs kiállításán
- Hét IT cég mutatkozik be Ázsia legnagyobb infokommunikációs kiállításán
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.