Ház körüli munkákban utazik legújabban az Amazon
A takarítástól a kecskelegeltetésig terjedő változatos ház körüli munkák közvetítésével kezdett foglalkozni az Amazon.com online kereskedelmi portál.
Az internetes óriáscég szerint az új terület logikus kiterjesztése eddigi fő profiljának, az online kereskedelemnek, hiszen körülbelül 85 millió vásárlója olyan termékeket vesz meg, amelyek beüzemeléséhez és rendszeres szervizeléséhez szakember segítségére van szükség.
Az Amazon Home Services szolgáltatás több hónapos New York-i, Los Angeles-i, és a cég székhelyén, Seattle-ben végzett tesztelés után, hétfőn indult el élesben az Egyesült Államok jelentősebb városaiban, mintegy 700 különféle háztartási szolgáltatást kínálva az érdeklődőknek.
A rendszer használata a vevőknek ingyenes, a regisztráló szakemberek legtöbbjének viszont 10-20 százalékos jutalékot számít fel az Amazon. A cég minden bejelentkező szakembert ellenőriz, a vevőknek garanciát nyújt a teljes munkára.
Nem ez az első eset, hogy az Amazon bővíteni próbálja portfólióját: korábban különféle készülékek saját gyártásába fogott és internetes videoszolgáltatást is indított. A hasonló projekteket azonban többnyire végül megsínylette a cég profitja, sőt olykor veszteség is keletkezett belőle. A mostani bejelentésre kedvezően reagált a piac, hétfő délután emelkedett a részvények árfolyama.
Kapcsolódó cikkek
- Minden eddiginél több újdonságot ígér a 15 éves Vatera
- Minden eddiginél több újdonságot ígér a 15 éves Vatera
- Egészségügyi adatokat önkéntesen megosztó portál indult
- Egészségügyi adatokat önkéntesen megosztó portál indult
- Digitális szolgáltatásokkal bővülnek a BGF könyvtárai
- Digitális szolgáltatásokkal bővülnek a BGF könyvtárai
- Elindult a közfoglalkoztatási portál
- Elindult a közfoglalkoztatási portál
- Az Amazon megkapta az engedélyt a csomagszállító drónok tesztelésére
- Az Amazon megkapta az engedélyt a csomagszállító drónok tesztelésére
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.