A Google beszállt az online oktatást megreformáló Duolingóba
A Google számára nemcsak a meggyőző számok és elismerések tették vonzóvá a Duolingót, hanem az az újszerű megközelítés, amely az online oktatás jövőjét jelentheti.
A jövő az interaktív és adaptív tanulásé
A világ számos országában már most a videó-technológiára fókuszál a képzés, de egy videó passzív figyelése önmagában kiábrándító eredményekhez vezet: sokan be sem fejezik az ilyen kurzusokat, és gátolja azt az információgyűjtést, amely javíthatná a tanulás eredményességét.
A Duolingo digitális felülete új fejezetet nyitott az oktatásban azzal, hogy bár a tanulás folyamatos felhasználói figyelmet és elkötelezettséget igényel ezen a platformon is, a játékos felépítéssel eléri, hogy a felhasználók saját maguk akarjanak folyamatosan visszatérni.
A vállalat mesterséges intelligenciával foglalkozó csapata minden egyes felhasználói kattintást részletesen elemez, az adatokat pedig arra használják fel, hogy kifejezetten egyénre szabott, adaptív kurzusokat hozzanak létre. Egy jól ismert nevelés-pszichológiai felmérés szerint egy személyes tutorral, átlagos színvonalon oktatott diák jobban teljesít, mint a 20 fős osztályban tanulók 98%-a.
A vállalat mobil-alapú megközelítésének köszönhetően szó szerint minőségi oktatást tehet zsebre bárki: míg a hagyományos tanórák komoly idő- és anyagi ráfordítást igényelnek, addig a Duolingo órái bárhonnan, bármikor, ingyen elérhetők. Ez különösen hasznos lehet azokban a régiókban, ahol iskolához vagy minőségi oktatáshoz nehezebben lehet hozzájutni, mint mobiltelefonhoz.
A hagyományos oktatást is megreformálhatja
Az egyéni felhasználók mellett hagyományos osztálytermi órák tanmenetébe is beiktatták már a Duolingo rendszerét: a közelmúltban elindították a Duolingo for Schools platformot. Az iskolák számára elérhető felületen eddig több mint 100 ezer tanár regisztrált – vannak, akik csak a nyelvkönyveket helyettesítették a rendszerrel, mások a Duolingo teljes tanmenetét is alkalmazták. A játékos felületnek köszönhetően a diákok szívesen végeznek extra feladatokat, és azonnali, személyre szabott visszajelzéseket kapnak. Így több idő marad a tanároknak arra, hogy egyedi esetek helyett általános kérdéseket vitassanak meg az órán.
A Google Capital befektetésének köszönhetően a Duolingo platformja még felhasználóbarátabb, személyesebb és hatékonyabb formát ölt a közeljövőben, valamint világszerte tovább bővülhet az iskolai oktatásban való jelenléte is.
A Google Capitalt megelőzően a Union Square Venture 2011-ben egy 3,3 millió dolláros Series A befektetéssel, a NEA 2012-ben egy 15 millió dolláros Series B befektetéssel, a Kleiner Perkins Caufield&Byers pedig 2014-ben egy 20 millió dolláros Series C befektetéssel szállt be a Duolingóba. A további befektetők között olyan hírességekkel találkozhatunk, mint Ashton Kutcher filmsztár vagy az ismert amerikai író, Tim Ferriss.
Kapcsolódó cikkek
- Közös oktatási kezdeményezést indított a Kaspersky Lab és az ISA
- 8K videotámogatást kapott a YouTube
- Jövő év végére minden állami iskolában lesz internet
- A Google automatikusan leállítja majd a „nem központi” flash tartalmakat
- Az óceánok mélyére kalandozhatunk a Google Street View-val
- Eltűnt a Google+ link a felhasználók profiljából
- Biztonsági és adatvédelmi központot hozott lére a Google szolgáltatásaihoz
- 12,4%-os népszerűségi szinten áll a Lollipop
- Átadták az Ericsson-díjakat a legjobb tanár-példaképeknek
- Google-használat az érettségin - nem is olyan egyszerű
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.