Hatósági szerződést kötött az NMHH és a Magyar Telekom
A cél a fogyasztói érdekek érvényesítése
Az NMHH hatósági eljárás keretében vizsgálta a Magyar Telekom július 1-jei hatállyal bevezetni kívánt, a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosítását. Az eljárás az NMHH és a Magyar Telekom között létrejött hatósági szerződéssel zárult, mely előremutató módon rendezte a módosítás kapcsán kialakult helyzetet és biztosítja az előfizetők jogainak érvényesülését.
Az NMMH és a Magyar Telekom hatósági szerződést kötött. A Magyar Telekom ennek kapcsán megerősítette, hogy a szolgáltató számára kiemelten fontos az előfizetői érdekek védelme, ezért az eljárás során mindvégig együttműködött a hatósággal. Ennek eredményeként a hatósági elvárásoknak megfelelően módosította és kiegészítette a 2015 májusában az előfizetőknek eljuttatott, 2015. július 1-jén hatályba léptetni kívánt kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatára vonatkozó előfizetői tájékoztatást.
A szolgáltató vállalta, hogy a teljes körű tájékoztatás érdekében a szerződésmódosítási ajánlatról szóló közleményét kiegészíti és előfizetői figyelmét újabb értesítéssel hívja fel a módosítással kapcsolatos jogaikra, így arra, hogy amennyiben az előfizetők a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak.
Az értesítést a számlás (postpaid) előfizetők a 2015. július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg, míg a Domino (prepaid) előfizetők SMS-ben kapják meg, a kiegészítő tájékoztatás pedig a szolgáltató honlapján érhető el. A módosítás el nem fogadását az erre nyitva álló időszakban jelző előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a korábbi feltételekkel vehetik igénybe.
A kiegészítő tájékoztatás nem vonatkozik azokra az előfizetőkre, akik egyedi előfizetői szerződésüket 2015. május 1-jét követően, már a szolgáltató által közzétett új díjtételek elfogadásával kötötték meg.
A hatóság folyamatosan ellenőrizni fogja a hatósági szerződés teljesítését, a szolgáltató vállalja, hogy ezzel kapcsolatban tájékoztatja a hatóságot.
A hatóság üdvözli és fontos lépésnek tartja a szerződés megkötését, ezzel ugyanis lehetővé vált az eljárás gyors és eredményes lezárása, ami az érintett nagyszámú előfizető érdekét is szolgálja. Hangsúlyozza a hatóság ugyanakkor, hogy a piaci szereplőktől továbbra is elvárja a jogszabályi előírások teljes körű tiszteletben tartását és a jövőben is határozottan fel fog lépni ezek védelmében.
A szolgáltató és a hatóság a megállapodás megkötésével is kifejezte elkötelezettségét a fogyasztói érdekek hatékony védelme iránt.
Kapcsolódó cikkek
- 4G-ben és mobil tartalomszolgáltatásban is erősít idén a Magyar Telekom
- Októbertől rövidebb idő alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani
- Nyilatkoznia kell az ügyfélnek, ha nem fogadja el a díjváltozással járó szerződésmódosítást
- NMHH: egy ideig nem emelhet árat a Telekom és a Telenor
- Bírságot szabott ki az NMHH a 450 MHz-es frekvenciahasználati jogosultság kapcsán
- Új roaminggal áll elő mindhárom mobilszolgáltató
- Új szabályozással védik a mobilosokat a szolgáltatókkal szemben
- Telekom pályázat Civil és CivilNET díjcsomagra
- Az NMHH 65 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot
- Külföldön is 4G netezhetnek a telekomosok
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.