Hasznos tanácsok, hogy ne verjenek át kuponos oldalakon

forrás: Prím Online, 2015. június 29. 08:44

A kuponos/bónuszos oldalak népszerűsége töretlen - s ahogy sokasodnak, úgy nő a panaszosok száma is.

Ahogyan egyre inkább terjednek ezek az oldalak, egyre több a panasz is – avatta be a hirado.hu-t Kiss Anita, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

A vásárlók sok esetben nem kapnak megfelelő tájékoztatást a kupon felhasználásával kapcsolatban. Egy vendéglőben felhasználható kupon eladásakor például nem közölték a vevővel, hogy milyen ételekre lehet felhasználni a kedvezményt. Arra is volt példa, hogy az egyik ilyen oldalon hirdetett szálloda bezárt, s ezzel a vásárlók csak akkor szembesültek, amikor megérkeztek.

Tavaly 19 szolgáltatót ellenőrzött a fogyasztóvédelem, és kiderült 18 nem tett eleget a jogszabály által előírt kötelezettségeinek. Ez 95 százalékos kifogásolási arány.

A leggyakoribb probléma, hogy nem tüntetik fel a honlapon a törvény által előírt információkat. Kilenc vizsgált weboldal nem adott tájékoztatást a panaszkezelés módjáról. Hat honlap semmiféle útmutatást nem közölt az elállási-felmondási joggal kapcsolatban. Tíz vállalkozás esetében az volt a kifogás, hogy nem tették közzé, az elállásra 14 napja van a vásárlónak.

 

MTI-fotó: Rosta Tibor


Hasznos tanácsok, ha kuponos oldalon vásárolunk

1. Fontos tudni, hogy minden internetes vásárlás esetén megilleti a vásárlót az indokolás nélküli, 14 munkanapon belüli elállási jog.

2. A vásárlónak joga van visszakapni a pénzt. Ha azonban a későbbi beváltás lehetőségét választja, ügyelni kell rá, hogy annak felhasználhatósági időkorlátja lehet.

3. A kupon vásárlása előtt érdemes körültekintően elolvasni, hogy milyen szolgáltatást kap a vevő és milyen feltételekkel. A kuponok felhasználhatóságának sokszor rövid beváltási ideje van.

4. Célszerű a vásárlás előtt a kuponnal kapcsolatos információkat rögzíteni. Például kinyomtatni, vagy a képernyőről képet készíteni („print screen”) és elmenteni a számítógépre. Ez megkönnyítheti az utólagos bizonyíthatóságot.

5. Előfordulhat, hogy a kiugróan kedvezményes ár nem is létezett soha. Mindig érdemes utánanézni, hogy a kedvezményes ár valóban kedvezményes-e. Vita esetén ennek segítségével támasztható alá, hogy a kuponnal elérhető szolgáltatás nem felelt meg a szerződéskötéskor vállalt feltételeknek.

6. Fontos tanács még, hogyha a szálláshely vagy az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások nem felelnek meg az előzetes tájékoztatásnak, illetve szerződéses feltételeknek, akkor a vásárló – hibás teljesítésre hivatkozva – követelheti a szolgáltatás díjának mérséklését.

Mivel ilyen sok volt a hiányosság, ez a terület idén is az éves vizsgálati terv része – mondta el Kiss Anita.

 

forrás: hirado.hu

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10