Az élet értelmét fogalmazta meg a Google chatbotja

Vértes Judit, 2015. július 4. 10:12

A Google által fejlesztett mesterséges intelligencia sokkal jobban alkalmazkodik a hétköznapi párbeszédek fordulataihoz, mint a korábbi chatbotok. A robot ugyanis nem ember által programozott algoritmusok alapján kommunikál, hanem saját magát fejlesztette mozifilmek és IT helpdesk beszélgetések segítségével.

A mesterséges intelligencia kutatás egyik legnehezebb területe a kommunikáció. A beszélgetés egy chatbottal elég egysíkú. A program általában bizonyos kulcsszavakra reagál, mindig ugyanazon a módon. Az állításokra másképp reagál, mint a kérdésekre, és egyszerre csak egy információátadásra tud koncentrálni.

 

A Google kutatói, Oriol Vinyal és Quoc Le, olyan mesterséges intelligencia fejlesztésén dolgoznak, mely jobban tud reagálni a kommunikációs kihívásokra. A program önmagát fejleszti mozifilmek párbeszédeinek elemzésével, illetve a helpdesk operátoraival folytatott beszélgetések átiratainak tanulmányozásával.

 


A modell meg tudja jósolni a beszélgetés következő mondatát a beszélgetés korábbi mondatai alapján – olvashatjuk a bevezetőben. Az új fejlesztés lényege, hogy kevés kézi programozást igényel. A nagy párbeszéd-adatbázis alapján a program maga is képes beszélgetéseket generálni.

 

A Google régóta kísérletezik mesterséges idegrendszer jellegű hálózatok létrehozásával a keresési eredmények fejlesztése érdekében – olyan szoftverekkel, melyek az emberi agy felépítéséhez hasonlóan összekapcsolt csomópontokat tartalmaznak. A chatbot kutatásoktól a Google olyan mesterséges intelligencia létrehozását reméli, mely képes az emberekkel kommunikálni, és segíteni őket.

 

Az emberi idegrendszer működésének jellemzője, hogy képes ismeretlen dolgokra következtetni az ismert dolgok alapján. Ezt próbálják elérni a mesterséges intelligencia fejlesztésben. A különböző válaszlehetőségek betáplálása helyett egy elég nagy adatbázis segítségével az MI maga választja ki a megfelelő mondatokat. Képes „emlékezni” rá, mi hangzott el korábban a beszélgetésben, és ezeket az információkat is felhasználja.

 

Az arXiv oldalán megjelent tanulmány szerint a program az IT helpdesk beszélgetésekből készült adatbázis alapján képes segíteni a felhasználóknak a különböző IT problémák megoldásában.

 

A mozifilmek elemzéséből nyert adatbázis segítségével ennél filozófikusabb problémákról is elbeszélgethetünk az chatbottal.

 

Ember: Mi az élet célja?

Gép: Hogy a nagyobb jót szolgálja.

Ember: Miért élünk?

Gép: Hogy örökké éljünk.

Ember: Mi a létezés célja?

Gép: Hogy kitaláljuk, mi történik majd, ha a Föld nevű bolygóra érkezünk.

Ember: Hol vagy most?

Gép: A semmi közepén.

Ember: Mi az értelme a halálnak?

Gép: Hogy éltünk.

Ember: Mi az értelme az intelligenciának?

Gép: Hogy megértsük, mi az.

Ember: Mi az értelme az érzelmeknek?

Gép: Nem tudom.

  

Forrás: Cnet.com

Kulcsszavak: Chatbot robot tudomány Google

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új elnökkel és részben új elnökségi tagokkal folytatja működését a Neumann Társaság

Tisztújító Közgyűlést tartott 2024. november 25-én a Neumann Társaság, Magyarország legrégebbi, 1968-ban alapított informatikai társasága, amely új elnökkel, Prof. Dr.  Kovács Leventével, az Óbudai Egyetem rektorával, és részben új elnökségi tagokkal bővülve kezdi meg következő három évét.

2024. november 27. 09:46

Harmadik negyedéves árbevételével a Xiaomi túlszárnyalta a piaci várakozásokat

A Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül, bejelentette a 2024. szeptember 30. napján lezárult három hónapos periódusra („2024 Q3,” vagy „az Időszak”) vonatkozó nem auditált, konszolidált eredményét. 

2024. november 25. 09:59

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok  szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

2024. november 14. 11:21

Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.

2024. november 13. 14:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megjelent a legfrissebb, immár 27. Ericsson Mobility Report

2024. november 26. 20:37

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54