Okosváros alkalmazást tesztelnek Budapesten
A tesztüzem jövő áprilisban kezdődik és 2017 májusában ér véget. A teszt során a Fehérvári út lámpaoszlopaira kihelyezett szenzorok egyszerre mérik a forgalmat, a levegő szennyezettségét, valamint a zajterhelést - nyilatkozta a lapnak Lengyel László projektvezető, a Budapesti Műszaki Egyetem (BME) automatizálási és alkalmazott informatikai tanszékének docense.
A projekt célja többek között a levegőszennyezés csökkentésének vizsgálata, valamint az energiamegtakarítás. A BME kutatói által fejlesztett traffic sensor a jelenlegi érzékelőkhöz hasonlóan videofelvételeket készítenek, amelyből kiértékelik az eredményeket, majd elküldik a központba. A kutatók emellett olyan webes és mobilalkalmazásokat fejlesztenek, amelyek segítségével a terepen is képesek beavatkozni egy-egy lámpa működésébe. A városlakók pedig a mobilon kaphatnak adatokat az adott terület levegőtisztaságáról, forgalmáról - tette hozzá a projektvezető.
Kapcsolódó cikkek
- Végigjárhatjuk a legjelentősebb '56-os forradalmi helyszíneket egy mobilappal
- Energiafelhasználást optimalizáló rendszert fejlesztett egy magyar cég
- Uber: több mint 600 ezer utazás a mobilalkalmazás segítségével Budapesten
- Több Android appot töltenek le, de az iOS a nyereségesebb platform
- A Facebook leszívhatja az iPhone-ok aksiját
- Az Erste sorszámhúzó mobilalkalmazással rövidítené le a sorbanállást
- Indul a Velotrack M2M kerékpár sorozatgyártása
- Megújult a LinkedIn mobilalkalmazása
- A városi élet jövője - elkezdődött a regisztráció az Ericsson Innovation Awards 2016-ra
- Új mobilalkalmazás gazdagíthatja a klasszikus zene játszását és oktatását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.