A nagy testvértől tartanak a netező fiatalok
A K&H legfrissebb, a 19-29 évesek internetezési szokásait felmérő reprezentatív kutatás eredményei szerint a fiatalok 56 százaléka internetes oldalak olvasásával, illetve 49 százaléka közösségi oldalak használatával tölti az időt.
A felmérésben részt vevők 66 százaléka a Facebook közösségi portált tartja a legfontosabb eszköznek a családdal, barátokkal való kapcsolattartásban is.
Sokan azonban félnek attól, hogy internetes tevékenységüknek nyoma marad, és a különböző szoftverek olyan információkat gyűjthetnek róluk, amelyek elraktározásához nem járultak hozzá. A fiatalok csaknem fele attól is tart, hogy a begyűjtött információkon keresztül az állami szervek beleláthatnak a magánéletükbe.
Ennek ellenére a megkérdezettek 10 százaléka úgy nyilatkozott, hogy élete szinte minden történéséről beszámol a közösségi oldalakon, 53 százalékuk pedig a számára igazán fontos eseményeket osztja meg.
A lap idézi a Kaspersky lab kiberbiztonsági cég elemzését, amely szerint a hatóságok világszerte használják politikai megfigyelésre az eredetileg bűnüldözési célokra tervezett szoftvereket.
A Facebook novemberi átláthatósági jelentése szerint a magyar kormány az év első felében összesen 185 alkalommal kért ki tőlük adatokat, ez 224 magyar felhasználót jelent. Az adatigénylést 67 esetben találták jogosnak.
Forrás: Népszava / hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Netes múltjuktól félnek a fiatalok
- A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben
- A pénznél is többet érnek adataink a Facebooknak
- A közösségi oldalakon a nők az aktívabbak
- Mobilizálódik a közösségi élet
- A közösségi média szétveri az étkezési kultúrát
- Öncenzúrára késztet a Facebook és a Twitter
- Ingyen wifi: a közösségi oldalak a legnépszerűbbek a vasútállomásokon
- Leginkább ismerősökkel tartunk kapcsolatot a közösségi oldalakon
- Sikerült megfélemlítenie a közösségi oldalak használóit Kínának
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.