A hazai társadalom felkészült a digitális szolgáltatások használatára
A World Economic Forum nemrégiben közzétette a Cisco támogatásával készült Global Information Technology Report 2016 elnevezésű jelentését, amelynek témája az innováció a digitális gazdaságban.
A jelentés összesen 139 országot rangsorol aszerint, hogy milyen mértékben használják az informatikai és kommunikációs technológiákat a versenyképesség és az innováció növelésére, és mennyire állnak készen a digitalizáció kínálta lehetőségek kihasználására (Networked Readiness Index - NRI). Magyarország idén három helyet előre lépve az 50. helyen áll. A technológia használatát tekintve a lakosság körében a legjobb a helyzet, itt Magyarország a 41. helyen áll. A digitális technológiák használata az üzleti és a közszférában ugyanakkor jelentősen alacsonyabb értéket mutat (73., illetve 70. hely). Az infokommunikációs technológiák gazdasági hatása tekintetében Magyarország a 36. helyen áll. Ez a mutató a versenyképesség, az innováció és a tudásalapú gazdaság irányába való elmozdulást jelzi. A jelentés a technológia társadalomra gyakorolt hatását is vizsgálja, mindenekelőtt az elektronikus szolgáltatások helyzetét, az úgynevezett e-részvételt és az ICT oktatásban betöltött szerepét. Ebben a kategóriában Magyarország a 64. helyet foglalja el.
Horváth Krisztina, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója szerint: „A jelentésben szereplő Networked Readiness Index eredményei azt mutatják, hogy a hazai társadalom felkészült a digitális szolgáltatások használatára. Az egyéni felhasználók körében az informatika elterjedésének aránya és a digitális technológiák használata magas. Bár az üzleti szektorban, vagy a közszférában ez az arány lényegesen alacsonyabb, a technológia gazdasági hatása már így is igen jelentős. Ez azt mutatja, hogy a folyamat elindult, de a társadalom egészében még nem érezni ennek hatását. A digitalzáció három alappillére az oktatás, a digitális infrastruktúra és az innovációt serkentő környezet. Ha ezeknek a területek támogatására, fejlesztésére jobban odafigyelünk, akkor lényegesen jobban ki tudjuk használni a digitalizáció kínálta előnyöket.”
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- A magyar cégvezetők radikális változásokat várnak a digitalizáció hatására
- Új megoldások és szolgáltatások a Cisco biztonsági portfóliójában
- Deloitte Technology Fast 50: Különdíjjal jutalmazzák a leginnovatívabb technológiát
- CreativeLab: ahol az ötletek innovációvá válnak
- Rendszerbővítés ABB megoldásokkal a Richter Gedeon gyógyszergyár dorogi üzemében
- 35 csapat, köztük a magyar InSimu is bejutott a Microsoft Imagine Cup döntőjébe!
- A Samsung 1,2 milliárd dollárral teszi emberközpontúvá az IoT-t
- Cisco Tetration Analytics: időgép adatközpontokhoz
- Huawei: minden ezer új szélessávú kapcsolat 33 munkahelyet teremt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.