A hazai társadalom felkészült a digitális szolgáltatások használatára

forrás: Prím Online, 2016. július 26. 12:25

A World Economic Forum nemrégiben közzétette a Cisco támogatásával készült Global Information Technology Report 2016 elnevezésű jelentését, amelynek témája az innováció a digitális gazdaságban.

A jelentés összesen 139 országot rangsorol aszerint, hogy milyen mértékben használják az informatikai és kommunikációs technológiákat a versenyképesség és az innováció növelésére, és mennyire állnak készen a digitalizáció kínálta lehetőségek kihasználására (Networked Readiness Index - NRI). Magyarország idén három helyet előre lépve az 50. helyen áll. A technológia használatát tekintve a lakosság körében a legjobb a helyzet, itt Magyarország a 41. helyen áll. A digitális technológiák használata az üzleti és a közszférában ugyanakkor jelentősen alacsonyabb értéket mutat (73., illetve 70. hely). Az infokommunikációs technológiák gazdasági hatása tekintetében Magyarország a 36. helyen áll. Ez a mutató a versenyképesség, az innováció és a tudásalapú gazdaság irányába való elmozdulást jelzi. A jelentés a technológia társadalomra gyakorolt hatását is vizsgálja, mindenekelőtt az elektronikus szolgáltatások helyzetét, az úgynevezett e-részvételt és az ICT oktatásban betöltött szerepét. Ebben a kategóriában Magyarország a 64. helyet foglalja el.

 

Horváth Krisztina, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója szerint: „A jelentésben szereplő Networked Readiness Index eredményei azt mutatják, hogy a hazai társadalom felkészült a digitális szolgáltatások használatára. Az egyéni felhasználók körében az informatika elterjedésének aránya és a digitális technológiák használata magas. Bár az üzleti szektorban, vagy a közszférában ez az arány lényegesen alacsonyabb, a technológia gazdasági hatása már így is igen jelentős. Ez azt mutatja, hogy a folyamat elindult, de a társadalom egészében még nem érezni ennek hatását. A digitalzáció három alappillére az oktatás, a digitális infrastruktúra és az innovációt serkentő környezet. Ha ezeknek a területek támogatására, fejlesztésére jobban odafigyelünk, akkor lényegesen jobban ki tudjuk használni a digitalizáció kínálta előnyöket.”

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36