Plüssmedvék nyerték az Ericsson C++ programozó bajnokságát

forrás: Prím Online, 2016. december 6. 12:13

2016-ban már hatodik alkalommal rendezték meg az Ericsson C++ Programozó Bajnokságát. A vállalat kutatás-fejlesztési központja által kiírt verseny első helyezettjei idén is Stockholmba szóló hétvégét nyertek az Ericsson Studioba szóló látogatással együtt, ahol a vállalat technológiai bemutatóit nézhetik meg.

A versenyt a “plüssmedvék” (Balogh Adrienn, Szabó Dániel, Varga László) 1800 ponttal nyerte meg és a női csapattag, Balogh Adrienn ezzel a Női Különdíjat is megszerezte. Második helyezett lett a NotEnoughBeerException 1730 ponttal (Böröcz Péter, Gyuk Péter, Koller Gergely), akik egy-egy JBL Charge 3 Bluetooth hangszórót nyertek, míg a harmadik helyet a The Four Aces csapata szerezte meg 1480 ponttal, akik mindhárman egy Samsung 850 EVO series 250GB SATA3 2,5 SSD-vel lettek gazdagabbak. 

 

Az Ericsson C++ Programozó Bajnokság 2016-os feladatában a történet szerint a készülő focibajnokságra a csapatoknak egyenként kell felfejleszteniük a csappattagjaikat. Ehhez szituációs gyakorlatokat végeztet velük az edzői csapat. Azaz a feladat a következő volt, egy olyan C++ program írása, amely mint egy virtuális játékos, a megadott futball helyzeteket oldja meg, minél többet, a legrövidebb idő alatt.

 

 

A döntősök, hogyha az Ericsson Magyarországnál szeretnének dolgozni, mentesülnek a szakmai felvételi teszt megírása alól. 

 

Az előző években is számos játékos feladatuk volt a versenyzőknek, 2015-ben időutazásban vettek részt, de megmérkőztek már gigantikus CATAN pályán egymás ellen a csapatok, volt űrcsata, kellett a Hamletből szöveget tömöríteni, illetve rádiótornyos lefedettséget elérni minél kevesebb adótoronnyal.

 

2011-ben indult el az első Ericsson C++ Programozó Bajnokság, azzal a céllal, hogy felpezsdítse a C++ programnyelv szakmai életét, és hogy játékra hívja a legjobb programozókat. Az ezévi megnyitón Beskid Vilmos kutatás-fejlesztési igazgató azt hangsúlyozta: „Versenyhelyzetben mindig sokkal nehezebb teljesíteni és sokszor a bátrabb, a merészebb megoldások vezethetnek sikerre. Pezsgő versenyélet zajlik ma a hazai programozók világában, így lehetőséget kapnak a diákok, hogy felmérjék tudásukat és találkozzanak a vállalati szféra gyakorlott képviselőivel is. Örülünk annak is, hogy 30 főből 4 lány került be a döntőbe, ami jobb, mint az iparági átlag. Kellenek a hölgyek erre a területre, várjuk őket, jót tesz egy cégnek az, hogy különböző szempontok ütköznek egy-egy feladatmegoldás során.” 

 

 

2016 nyertese a „plüssmedvék” csapata lett, akik mindhárman az ELTE-re járnak és azt mondták a verseny végén: “Az első helyezésben valószínűleg közrejátszott az, hogy mi ketten fiúk matematikusok vagyunk. Kellett a jó elemző képesség, a stratégiai gondolkodás, a kombinatorika, de az összehangolt csapatjáték is”. 

 

Az elmúlt évek versenyein összesen 2240 játékos, összesen 745 csapat vett részt az Ericsson C++ Programozó Bajnokságon. 2016-ban 194 fő jelentkezett 15 iskolából.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.

2024. november 23. 11:59

Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel

Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.

2024. november 23. 10:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36