Magyar sikersztori: miénk a régió legnagyobb gamer rendezvénye

forrás: Prím Online, 2016. december 9. 10:23

Kinőtte az országot a PlayIT Show: az öt hazai helyszín mellett jövőre a szerb fővárosban is megrendezik a régió legnagyobb gamer és IT rendezvényét. November utolsó szombatján több mint 25.000 fiatal látogatott ki a Hungexpóra, ezzel újra megdöntötték napi rekordjukat a szervezők.

Közép-Kelet-Európa legnagyobb videojátékos rendezvénysorozatává nőheti ki magát a PlayIT Show, amely a magyar tulajdonú Meex cégcsoport szakmai tapasztalatának és piaci ismeretének köszönhetően vált pár év alatt jelentős eseménnyé. Az első külföldi PlayIT-et Belgrádban rendezik meg 2017 júniusában, a szervezők szándéka szerint pedig hamarosan több is követi majd a szomszédos országokban. 

 

„Két éven belül szeretnénk belépni a román és a szlovák piacra is, hogy a PlayIT legyen a régió meghatározó gamer eseménye. A videojátékok és az eSport világának bennfentes ismerete, a speciális szervezési tapasztalat, valamint a szponzorokhoz fűződő jó kapcsolatunk a kulcs a sikeres külföldi terjeszkedéshez” - mondta Csanda Gergely, a PlayIT főszervezője.

 

Az 5 éves múltra visszatekintő rendezvénysorozat egy igazi magyar sikertörténet, hiszen amíg az első kiállítás közel 1500 látogatóval indult, addig a legutóbbi PlayIT Show 36.000 m2-en található látványosságaira már több mint 25.000 ember volt kíváncsi. 2016-ban a Meex szervezésében lebonyolított, gaming tematikus rendezvények több mint 110.000 látogatót vonzottak, amely 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. 

 

A PlayIT kiállításon legnagyobb számban (60%) a 12 és 25 év közötti korosztály vesz részt, de a 25 év feletti fiatalok és a szülők is nagy arányban képviseltetik magukat (25%). A szervezők szeretnék még inkább megszólítani a felnőtt gamereket, ezért 2017-ben útjára indítják a PlayIT Plus nevű rendezvénysorozatot. A rendezvény napján este újra kinyitják a helyszínt, de kizárólag a 18 éven felüliek számára - így a komolyabb tartalmak is helyet kaphatnak a programban, a márkák pedig célzottabban érhetik el a nagykorú közönséget.

 

2017-ben a szervezők nagyobb hangsúlyt helyeznek a világszinten egyre népszerűbb eSport programokra is. 2015-ben 750 millió dollár fordult meg az eSport versenyeken világszerte, és ez a szám az elemzők szerint 2018-ra megközelíti majd a 2 milliárdot. Az eSport a számítógépes csapatjátékok összefoglaló neve, egyben egy olyan szórakoztató üzletágé, amelynek rajongótábora évről-évre növekszik Magyarországon is. 

 

„Célunk, hogy a legjobb magyar csapatok a nemzetközi eSport rendezvények szintjéhez méltó körülmények között mérhessék össze erejüket a rajongótáboruk előtt. Ehhez mi speciális hang- és fénytechnikával, óriás kivetítővel ellátott színpadot, valamint szponzoraink révén csúcsminőségű hardvereket biztosítunk” – tette hozzá Csanda Gergely.

Kulcsszavak: PlayIT PlayIT Show IT gamer

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Delta Systems újítja meg az Állatorvostudományi Egyetem komplex audiovizuális rendszerét

Bemutatták az Állatorvostudományi Egyetem első, legmodernebb technikával felszerelt okostantermét. A komplex audiovizuális rendszert a Delta Systems Kft. újítja meg, miután elnyerte az erre kiírt, nyílt, Európai Uniós közbeszerzési eljárást. A mintegy 1,089 milliárd forint értékű beruházás új utat nyitott az egyetem számára. Az európai szinten is egyedülálló korszerűsítéssel 45 prezentációs térben 13 gyártó 1842 eszközét alakítják egy komplex, hallgatóközpontú rendszerré. 

2024. július 18. 12:58

Szigorodhat a piac: Két nyomtatóóriás fogott össze a cégekért és a környezetvédelemért

A legtöbb vállalkozás még ma is a papír alapú iratkezelést preferálja, ami egyrészt hatalmas terhet ró a környezetre, másrészt pedig olyan fejlesztést igényel a közeljövőben, ami fenntarthatóvá és hatékonnyá is teszi egyben az irodai működést. Ennek érdekében fogott össze két nyomtatóóriás, hogy a vállalkozások átállását megkönnyítsék.

2024. július 18. 11:36

Kékszalag: nyomkövető rendszert fejlesztett a Széchenyi-egyetem a vitorlásszövetséggel és a Telekommal partnerségben

Az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj vitorlásversenyen idén először minden hajót nyomkövető eszközzel látnak el, amelyet a hozzá tartozó online alkalmazással együtt a győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja a Magyar Telekommal közösen, a Magyar Vitorlásszövetséggel együttműködésben fejlesztett. Az újítás segítségével folyamatosan figyelhető a versenyzők haladása, emellett a rendszer háttértámogatást nyújt a szervezőknek.

2024. július 18. 09:57

Élvezze a Kékszalag vitorlásversenyt a Telekom innovatív megoldásaival!

Digitálisan is szintet lép az 56. Kékszalag vitorlásverseny, kihasználva a Magyar Telekom kiváló balatoni 5G lefedettségét, privát campus hálózatát és az idei évre kialakított innovatív együttműködéseit. A július 18-20-án megrendezett versenyt négy vízi-, három drón- és három parti kamera közvetíti majd, a hajók követését pedig a Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja és a Magyar Telekom által kifejlesztett nyomkövető rendszer biztosítja.

2024. július 17. 19:26

A HONOR 200 Pro és a HONOR 200 DXOMARK ezüst címkét értek el csúcsminőségű kamerateljesítményükkel

A HONOR büszkén jelenti be, hogy a HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért. Ez az elismerés kihangsúlyozza a HONOR azon törekvését, hogy csúcsminőségű fotózási élményt nyújtson mindenki számára.

2024. július 17. 17:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55

A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint

2024. július 4. 19:09

A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen

2024. július 1. 12:59