Egységben nyerő: végpontkezelés hatékonyan

forrás: Prím Online, 2017. január 7. 08:35

A folyamatos technológiai változások korát éljük. Ami ma új, az a következő hónapban már elavultnak számíthat, miközben a felhasználók rengeteg szervezetnél szinte versenyeznek az új technológiák kipróbálásában. 

Új módszereket keresnek a munkavégzéshez, a csapatmunkához és a kommunikációhoz. Elmossák a határokat a különböző eszközök között, és elvárják, hogy fennakadás nélkül válthassanak egyikről a másikra, egyforma hatékonysággal használva mindegyiket. Ilyen feltételek mellett az IT-részlegek folyamatosan küzdenek a felügyeleti problémákkal, amire a Novell szakértői szerint az egységes végpontkezelés kínál megfelelő megoldást.

 

A folyamatos újítások világban egyre több informatikai szakember úgy érzi, hogy a jelenlegi eszköztárral élve nem tud lépést tartani a technológia fejlődésével. Az IT-részlegek ezért sokszor lemaradnak, és a változásokra inkább csak utólag tudnak reagálni ahelyett, hogy ők maguk idéznék elő azokat. A hétköznapokban számos különféle készüléket használunk: asztali PC-ket, laptopokat, okostelefonokat, tableteket vagy különféle IoT eszközöket. Amikor az alkalmazottak ezeket a vállalati infrastruktúrán belül veszik igénybe, azok egyszerű és hatékony kezelése komoly fejtörést okoz az informatikusoknak.

 

Növekvő eszközök, növekvő elvárások

Tulajdonságaiktól függően az egyes készülékeket különféle eszközökkel lehet felügyelni az IT-környezetben, amelyek azonban más-más szintű felügyeletet tesznek lehetővé. A rendszergazdáknak ezekkel az eszközökkel kell gondoskodniuk arról, hogy a készülékek és az azokon tárolt adatok biztonságban legyenek a külső és belső fenyegetésektől, az eszközök megfeleljenek a compliance előírásoknak, illetve a szervezet házirendjében foglaltaknak, és még a munkavégzést is maximálisan támogassák a megfelelő alkalmazásokkal. Az IT-részlegek ezt a rengeteg feladatot úgy tudják a legegyszerűbben kezelni, ha egységes végpontkezelési megoldást (Unified Endpoint Management - UEM) vezetnek be.

 

 

Az UEM vajon mi?

Korábban a végpontkezelésre PC Life Cycle Management eszközöket használtak, a mobil eszközök terjedésével pedig ezek mellé elkezdték bevezetni az Enterprise Mobility Management (EMM), illetve Mobile Application Management (MAM) megoldásokat. Egy darabig ezek külön-külön léteztek, mindenféle átfedés nélkül, majd egy idő után a gyártók olyan termékekkel jelentkeztek, amelyekkel egyszerre kezelhetők az asztali és mobil eszközök. Ezek azonban még nem feltétlenül számítanak egységes végpontkezelési megoldásnak.

 

A Novell szakemberei szerint az egységes végpontkezelés alapfeltétele, hogy egyetlen megoldáson keresztül minden egyes eszközt ugyanolyan módon lehessen kezelni. Ha egy központi megoldással el lehet látni ezeket a feladatokat, akkor kevesebb oktatásra, hardveres és szoftveres erőforrásra, illetve energiabefektetésre van szükség a felügyelethez. Ha pedig az összes eszközt egyszerre tudják menedzselni, az óriási mértékben növeli a hatékonyságot és egyszerűsíti a felügyeletet. Az IT-szakemberek általában azt találják a leghasznosabbnak az UEM megoldásokban, hogy ugyanolyan módon kezelhetik vele az összes eszközt. Mivel napjainkban a vállalaton belül rendkívül sokféle készüléket használnak, a legfontosabb, hogy ugyanazokat az alapelveket és folyamatokat lehessen alkalmazni minden egyes eszköz esetében. Hiszen csak így csökkenthetők az általános bevezetési és karbantartási költségek, ami kulcsfontosságú a folyamatosan zsugorodó IT-költségvetések mellett.

 

A Novell szakértői ezeket a szempontokat figyelembe véve folyamatosan fejlesztik a vállalat végpontkezelési megoldását, amelyből nemrégiben jelent meg a legújabb kiadás, a ZENworks 2017. A csomag segítségével integráltan és egységesen menedzselhető minden eszköz a vállalati infrastruktúrán belül, úgy az asztali gépek, mint az iOS, Android vagy ActiveSync mobil eszközök. A termék lehetővé teszi az informatikai szakemberek számára az összes felügyeleti feladat egyszerű kezelését, legyen szó akár levelezésről, programok telepítéséről vagy éppen az Apple Volume Purchase Program keretein belül elérhető alkalmazások kiosztásáról.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01