Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására
Az ABB három megrendelést is nyert, amelyek keretében korszerű villámtöltő rendszereket szállít európai és észak-amerikai vevőinek. A szerződések mindegyike OppCharge interfész alapú töltőállomásokra vonatkozik. Az OppCharge töltőállomások konfigurációjuknak köszönhetően üzemképesek a Volvo Buses által gyártott teljesen elektromos maghajtású és a hibrid elektromos járművek minden típusával.
A legnagyobb volumenű megrendelés a Volvo Buses-tól érkezett, ennek keretében az ABB további 12 db busztöltő rendszert szállít, amelyeket a belgiumi Charleroi városa fog üzembe állítani. A korábban telepített három ABB-rendszerrel együtt az új berendezések az így létrejövő, Európában a legnagyobb, elektromos buszokra és e-busz töltőállomásokra épülő önálló közlekedési hálózat energiaellátását biztosítják majd. A 2018-ban befejeződő telepítésüket követően a villámtöltők azt a 101 db Volvo gyártmányú hibrid elektromos buszt töltik majd, amelyek Vallónia tömegközlekedésében vesznek részt.
Rendelés érkezett buszok villámtöltőinek szállítására a svédországi Värnamo önkormányzatától is, amelyet a város közüzemi szolgáltató cége, a Värnamo Elnät küldött az ABB-nek. Ez volt az ABB első olyan svédországi megrendelése, amely alapján kereskedelmi buszvonalhoz szállíthat e-busz töltőrendszert.
A Volvo Buses észak-amerikai divíziója, a Nova Bus a napokban jelentette be, hogy együttműködésre lép az ABB-vel, melynek keretében az ABB leszállíthatja az első elektromos busz töltőjét Észak-Amerikába. A tervek szerint a Montrealban telepítendő töltő demonstrációs célokat szolgál majd. Az ABB töltőrendszerével az elektromos járművek térnyerését kívánják elősegíteni a térség tömegközlekedésében.
Végezetül említést érdemel, hogy Luxembourg város központi buszpályaudvarán üzembe helyeztek két villámtöltőt, amelyek 5 db Volvo hibrid elektromos buszt fognak kiszolgálni.
Az élvonalbeli technológiájú gyorstöltő állomások normál méretű hibrid elektromos és teljes mértékben elektromos buszok töltésére alkalmasak. A buszok mindkét típusánál a végállomáson végrehajtandó töltési művelet csupán 3-6 percet vesz igénybe. A végállomáson várakozó buszok töltése az ott kialakított töltőpontokról történik.
Az ABB a technológiáját az OppCharge nyílt szabványú interfészre építi. Az OppCharge a kompatibilitási problémák kiküszöbölése révén lehető teszi, hogy a töltőállomásokkal különféle gyártók e-buszait is tölteni lehessen.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB és a Microsoft együttműködésének újabb sikerét jelzi Asset Health Center 3.0 eszközmenedzsment megoldás
- Az ABB szállítja a komplett automatizálási és villamos rendszert a Tisza-TK-nak
- ABB technológia támogatja a svájci sívilágbajnokságot
- Növekedést ért el az ABB a negyedik negyedévben
- ABB technológia tartotta levegőben a versenyzőket a Wind Games 2017 beltéri szabadesés (skydive) világversenyen
- Az ABB 640 millió dollár értékű megbízást nyert villamos távvezeték építésére Indiában
- Kiválasztották az ABB egyetemi ösztöndíj pályázatainak győzteseit
- ABB technológiával működik Svájc első, gyermekek és mozgássérültek számára is biztonságosan használható sífelvonója
- Az ABB villámtöltői töltik majd az elektromos járműveket az E.ON magyarországi töltőállomásain
- Az ABB rugalmas, automatikusan települő mikrogrid megoldása nagy lökést adhat a megújuló energiaforrások használatának
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt az ideje, hogy tisztán lássák az érintett vállalatvezetők az SAP S/4HANA átállást
Ügyfelek és partnerek bevonásával készített kutatást az SAP Hungary az SAP S/4HANA átállás magyarországi helyzetéről, tanulságairól, várakozásairól, hogy felhívja a figyelmet a korábbi vállalatirányítási rendszerek támogatásának 2027 végén lejáró határidejére.
ABB innovatív töltési megoldások és hazai tervek az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapján
Szeptember 9. immár ötödik éve az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapja, amelyet 2020-ban az ABB kezdeményezett. Idén a világnap alkalmából Márgus Norbert, az ABB Digitális & E-Mobilitás üzletág fejlesztési specialistája volt a Villanyautosok.hu heti podcastjának, a Villanyórának a vendége.