A Fujitsu „Identity as a Service” szolgáltatással fokozza ügyfelei biztonságát
Az „Identity as Service” teljes körű személyazonosság- és hozzáféréskezelési (Identity and Access Management, IAM) szolgáltatás EMEIA-régióbeli bevezetésével a Fujitsu növeli ügyfelei biztonságát a felhő korában, és segít a szervezeteknek határozottabban fellépni a támadókkal és a csalással szemben.
Az átfogó önkiszolgálási funkcionalitást nyújtó, és többféle hitelesítési protokollt (azon belül a biometrikus azonosítást is) támogató Fujitsu „Identity as a Service” (IDaaS) szolgáltatás gondoskodik arról, hogy csak ellenőrzött felhasználók férjenek hozzá a rendszerekhez, alkalmazásokhoz, adatokhoz és erőforrásokhoz. A sikeres finnországi kísérleti projektet követő bevezetés fontos mérföldkő abban a programban, amelynek keretében a Fujitsu folyamatosan terjeszti ki menedzselt biztonsági szolgáltatásainak portfólióját az EMEIA-régióra.
A Fujitsu IDaaS megoldása automatizált felhőalapú eszközökkel, valós időben kezeli a személyazonosságokat. A felhasználói azonosítók feldolgozása és a jogosultságok kezelése a könyvtárakkal, rendszerekkel, felhőszolgáltatásokkal és alkalmazásokkal integrált módon, nyílt, szabványos interfészek segítségével zajlik. Így skálázható, gyorsan bevezethető és teljes körű hozzáférés-szabályozási megoldás jön létre hibrid IT-környezetekhez.
A böngészőalapú szolgáltatás bármely csatlakoztatott eszközről és helyszínről lehetővé teszi a jogosultságok kezelését, létrehozását, módosítását és eltávolítását – a helyi telepítésű és a felhőalapú rendszereknél egyaránt. A Fujitsu IDaaS többféle erős hitelesítési módszert is támogat, köztük a felhasználói azonosítók és jelszók használatát, a Windows asztali gépes bejelentkezést, az egyszeres bejelentkezést (SSO), a (telefonhívásra és PIN-kódra épülő) CallSign hitelesítést és a biometrikus azonosítást. Az SSO-megoldás az SAML (Security Assertion Markup Language) szabványt és a WS-Federation (Web Services Federation Language) protokollt használja a helyben telepített és a felhőalkalmazások biztonságának megőrzéséhez és hitelesítéséhez.
A Fujitsu IDaaS segítségével a szervezetek szigorú információbiztonsági követelményeket és szabályzatokat érvényesíthetnek, valós idejű jogosultságkezeléssel, használatfigyeléssel és jelentéskészítéssel. Az igénybevétel alapján fizetendő (pay-as-you-go) szolgáltatás olyan automatizált és önkiszolgáló funkciókkal javítja a szervezeti hatékonyságot és produktivitást, amelyek csökkentik a manuális munkaigényt és az ügyfélszolgálathoz beérkező hívások számát.
„Minden számítógéphasználó több tucatnyi felhasználónévvel és jelszóval rendelkezik. Azon túl, hogy az emberek nehezen tudják számon tartani az összes jelszavukat, a szervezeteknek pedig kihívást jelent a biztonság és a használhatóság közötti egyensúly megteremtése, a gyenge biztonság komoly üzleti kockázatot is jelent. Egyre többet fordítunk a kiberbűnözők elleni védekezésre, mivel a biztonság kézben tartása üzletmenetet érintő, kritikus kérdés. A bizalom az üzletmenet folytonosságának szerves része, így a személyazonosság- és a hozzáféréskezelés is központi kérdéssé vált az állami és a magánszektorban egyaránt” – nyilatkozta Rob Norris, a Fujitsu nagyvállalati és kiberbiztonsági megoldásokért felelős EMEIA-régióbeli alelnöke.
Hogyan működik a Fujitsu IDaaS?
A Fujitsu IDaaS megoldás valós időben tárolja a jogosultságokat és a személyazonosságokat, és gondoskodik róla, hogy csak engedélyezett felhasználók férjenek hozzá a rendszerekhez és az adatokhoz. Így a korábban költséges és időigényes feladat egyszerű, olcsó és gyors folyamattá vált. Az új szolgáltatással a Fujitsu a csúcstechnológiájú személyazonosság-kezelő és hozzáférésszabályozó rendszerek és szolgáltatások fejlesztése és bevezetése terén felhalmozott több mint egy évtizedes tapasztalatát hasznosítja. Ilyen rendszer például a Finnországban működő online állampolgárazonosító és fizetési szolgáltatás, az Egyesült Királyság biometrikus határellenőrzési rendszere, vagy a Kanadai Királyi Lovas Rendőrség bűnügyi nyilvántartó rendszere.
IAM-szolgáltatáspalettája részeként a Fujitsu rendszerintegrációs, alkalmazásfejlesztési, infrastruktúrabevezetési, karbantartási szolgáltatásokat, és szolgáltatásmenedzsmentet is kínál az EMEIA-régióban. Az IAM-szolgáltatás már ma is több mint négymillió felhasználói bejelentkezést támogat havonta.
Ár és piaci bevezetés
A Fujitsu „Identity as a Service” szolgáltatás már jelenleg is elérhető az EMEIA-régióban. Ára a választott szolgáltatási és támogatási opcióktól, valamint földrajzi helytől függően változik.
Kapcsolódó cikkek
- Rivális vállalkozások állhatnak a DDoS támadások mögött
- A Kaspersky Lab legújabb jelentése rávilágít a digitális káosz következményeire
- A Check Point elemzése szerint 2016 második felében megduplázódott a zsarolóprogramok köthető támadások száma
- Dropbox linkkel támad a TorrentLocker zsarolóprogram legújabb változata
- Kellemes női hangon beszélő zsarolóvírus csal ki pénzt Android felhasználóktól
- Értékes adataink a digitális káoszban
- Fujitsu World Tour 2017: középpontban a sikeres digitális átalakulás kulcsa, a „co-creation”
- Mindenki a saját portáján: átfogó személyazonosságkezeléssel a belső károkozókkal szemben
- Ezért rossz, ha elemzik a https-forgalmat az antivírusok
- Biztonságos a telefonunk?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt az ideje, hogy tisztán lássák az érintett vállalatvezetők az SAP S/4HANA átállást
Ügyfelek és partnerek bevonásával készített kutatást az SAP Hungary az SAP S/4HANA átállás magyarországi helyzetéről, tanulságairól, várakozásairól, hogy felhívja a figyelmet a korábbi vállalatirányítási rendszerek támogatásának 2027 végén lejáró határidejére.
ABB innovatív töltési megoldások és hazai tervek az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapján
Szeptember 9. immár ötödik éve az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapja, amelyet 2020-ban az ABB kezdeményezett. Idén a világnap alkalmából Márgus Norbert, az ABB Digitális & E-Mobilitás üzletág fejlesztési specialistája volt a Villanyautosok.hu heti podcastjának, a Villanyórának a vendége.