Mi vezethet egy cég bukásához?
A káosz alattomosan, lassan férkőzik be a cégek életébe, és sokszor csak akkor vesszük észre, amikor már a fejünkre nő. Nem is gondolnánk, de a magyar vállalatok legfőbb fejlődési gátja nem az anyagi eszközeik hiánya, hanem az alacsony szervezettségi szintjük.
Magyarországon gyakorlatilag a legtöbb kis- és középvállalat e-maileket és Excel táblákat használ a legfontosabb, legkritikusabb üzleti folyamatai nyilvántartásához. Akkor sem tévedünk nagyot, ha ezt az arányt 95-99% közé tesszük, ám a szervezetlenség akár a vállalkozás bukását, csődjét is jelentheti.
Minden cégnek vannak szoftverrel irányítható irodai munkafolyamatai, bár ezt sok cégnél nem tekintik evidensnek a vezetők. Az üzleti folyamatok támogatása egy jól megválasztott workflow rendszerrel akár 30%-os költségmegtakarítást is eredményezhet amellett, hogy a cég szervezettségét és hatékonyságát is jelentősen növeli. Sokatmondó, hogy az amerikai MarketsandMarkets becslése szerint a világ öt fő régiójában – ideértve Európát is – a munkafolyamat-irányítási rendszerek piaca pár éven belül majdnem megháromszorozódik, a jelenlegi 3,51 milliárd dollárról 9,87 milliárd dollárra növekedhet 2021-re.
A csaknem 20 éves xFLOWer az egyik első magyar workflow rendszer, amelyik a hazai kkv-k számára is elérhetővé vált, de számos nemzetközi nagyvállalat is hosszú évek óta használja. Az informatikai előrejelzéseket figyelembe véve az xFLOWer cégcsoport most az amerikai piacot is célba vette.
„Meghatározó nemzetközi nagyvállalatok építenek az xFLOWer megoldásaira, többek között hazai és nemzetközi tulajdonú pénzügyi, távközlési, kereskedelmi és szolgáltató vállalatok. Bevételünk jelentős része származik exportból – jelen vagyunk Ausztriában, Csehországban, Luxemburgban, Hollandiában, Lengyelországban, Romániában, Szlovákiában. Szoftvereinkkel áttételesen milliónyi ember kerül kapcsolatba, 1 év alatt kb. százmilliónyi ügyfélkontaktust, és több mint 10 milliárd dokumentumot, levelet, számlát, e-mailt, sms-t tárolnak és keletkeztetnek ügyfeleink, és az xFLOWer ennek megfelelő számú döntéshozatalt (jóváhagyás, elutasítás, elküldés, várakoztatás, ellenőrzés, minőségbiztosítás, stb.) is támogat.” – mondta Szederkényi Zsolt tulajdonos-ügyvezető.
A cégcsoport workflow rendszere ma már nem csak a nagyvállalatok számára elérhető, amit jórészt a felhő technológia robbanásszerű elterjedése tett lehetővé. 20 éve egy kkv nem engedhetett meg magának még egy CRM rendszert sem, nemhogy egy komplexebb workflow rendszert. „Ugyancsak a felhő technológia segít minket abban, hogy külföldön terjeszkedjünk, így az amerikai piacon is, ahol az előrejelzések szerint a közeljövőben a legnagyobb workflow piaci robbanás várható. Ezért szeretnénk az USA-ban az xFLOWerrel időben ott lenni, amihez már meg is tettük az első lépéseket: leányvállalatunk, az xFLOWer Inc. látja el a cégcsoport képviseletét az Egyesült Államokban, ám a fejlesztés továbbra is Budapesten zajlik.” – összegezi a történteket az ügyvezető.
Szederkényi szerint Magyarországon is egyre több cégvezető ismeri fel, hogy az Excel, az ingyenes számlázók és az Outlook vagy Gmail kizárólagos használatán túl az üzleti folyamatok vezérlésére kell fókuszálniuk ahhoz, hogy cégük ne mondjon csődöt, hanem sikeres, életképes maradhasson. Ennek eléréséhez mára elengedhetetlen – akár felhő alapú – workflow rendszer használata. Nem véletlen, hogy a nagyvállalatok már több mint 10 évvel ezelőtt felismerték, hogy a klasszikus ERP és CRM mellett workflow rendszer használata is nélkülözhetetlen a napi működésük támogatásához, ami egyúttal a legfontosabb informatikai megoldásaik egyikévé vált.
Kapcsolódó cikkek
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- Korszakhatárhoz érkeztek a magyarországi nagyvállalatok egy friss Microsoft-IVSZ kutatás alapján
- A mobilkommunikáció jövője
- Biztonságosan a felhőbe
- Csúcson az SAP felhő megoldása
- Digitális átalakulás nyílt (a)lapokkal
- IDC DevOps üzleti találkozó
- A Fujitsu az élen a menedzselt szolgáltatások európai piacán
- Gartner: végpontvédelemben is a legjobbak között a Trend Micro
- 2017 a nyílt forráskód éve – hódít a felhő és a tárolás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.