A Telekom ismét meghirdeti a Fenntarthatósági sajtódíj-pályázatot
A Telekom és a Fenntarthatósági Média Klub idén már a hatodik alkalommal hirdeti meg sajtódíj-pályázatát, amelynek keretében azokat az újságírókat, szerkesztőket, bloggereket, vloggereket díjazza, akik az elmúlt időszakban kiemelkedő teljesítményt nyújtottak akár személyes sorsfordító történetek, akár a Föld egészét érintő témák feldolgozásával. Pályázni három kategóriában lehet, a díjazás kategóriánként nettó 300 ezer forint.
„A fenntartható fejlődés a fejlődés olyan formája, amely a jelen szükségleteinek kielégítése mellett nem fosztja meg a jövő generációit saját szükségleteik kielégítésének lehetőségétől.“ – áll az Egyesült Nemzetek Szövetségének 1987-ben kiadott Közös Jövőnk jelentésében. A jelen szükségletei, legyen szó akár energiafelhasználásról, akár tiszta levegőről, akár édesvízről, vagy egyéb táplálékról óriásiak, ám a Föld erőforrásai, beleértve az embereket is, végesek. Ezért fontos, hogy a környezet, a társadalom és a gazdaság érdekei egymással harmóniában legyenek. Ha ez a három érdek nincs összhangban, akkor egyik sérti a másikat. A harmonizáció célja egyszerű: gyermekeink és unokáink számára olyan feltételeket és lehetőségeket biztosítani, amelyek számunkra is adottak.
Ezért a Telekom és a Fenntarthatósági Média Klub (amelynek tagjai a Magyar Telekom, TV2, az RTL Klub, a CEMP, a Central Médiacsoport, a Forbes, az Origo, a Mediaworks és a WMN.hu) hat évvel ezelőtt azzal a céllal alapította meg a Fenntarthatósági sajtódíjat, hogy elismerje azokat a munkákat, amelyek ráirányítják a közvélemény figyelmét a helyi, a regionális, valamint a globális, életünket és környezetünket érintő kérdésekre, illetve támogatják a fenntarthatósági szemlélet erősödését a magyar médiában és közéletben egyaránt. A Fenntarthatósági sajtódíj révén lehetőség nyílik azon témák kiemelésére, amelyek segítségével aktív figyelem fordulhat a társadalmi gondolkodás erősítésének fontosságára, valamint a média szerepvállalására.
A kiírók az idei évben három kategóriákban a „TV/rádió/ videós tartalom”; az „írásos újságcikk (print, online)”, valamint „blog, vlog, ” kategóriákban várják a pályaműveket. A pályázati anyagokat a fenntarthatóság és a felelősségvállalás témakörében kell benyújtani az alábbiak szerint: a XXI. század eszközei és/vagy innovatív gazdasági/ társadalmi, környezetvédelmi hogyan segítik, hogyan járulnak hozzá a jelenkor társadalmi, gazdasági, és környezeti problémáinak, kihívásainak fenntartható módon történő kezeléséhez, megoldásához. Tekintettel arra, hogy napjainkban a mindent átjáró digitalizáció és technológia óriási szerepet játszik életünk minden területén, egyre inkább átalakítva azt, így ma már az a kérdés, hogy a jelen lévő technológiai vívmányokat hogyan tudjuk az élet legkülönbözőbb területén okosan használni.
A pályázatra 2016. július 1 – 2017. július 1. között megjelent anyagokkal lehet indulni, amit a szakmai zsűri bírál majd el. A pályázat határideje 2017. július 1. 12:00 óra a díjak átadására a 10. Fenntarthatósági Napon kerül sor, 2017. szeptember 30-án.
További részletek a kiírás hivatalos honlapján érhetőek el: http://www.telekom.hu/rolunk/fenntarthatosag/palyazatok/fenntarthatosagi_sajtodij_2017
Kapcsolódó cikkek
- A Telekom pályázatot hirdet fenntartható szervezetek számára
- Átadták az idei díjakat az informatikai oktatásban élen járó egyetemi oktatóknak és középiskolai tanárcsapatoknak
- Átadták az idei DELFIN Díjakat
- Nemzetközi versenyen nyert díjat az Okostelefon Akadémia
- Újra DELFIN Díj a felelősen működő magyar vállalatokért!
- Az Autistic Art – Mosoly Otthon Alapítvány kapta az Adni jó! Sütiakcióból származó bevételt
- Harmadik alkalommal indul a Telekom nemzetközi innovációs pályázata
- Mennyit ér egy lojális vásárló szavazata, avagy hol szeretünk online vásárolni?
- Telekom pályázat Civil és CivilNET díjcsomagra
- Áder János: a technológiai fejlődés motorja az innováció
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.