Pénzügyi rendszereket fejlesztő startup cégekbe fektet be az MKB
Az MKB Bank Building Blocks of the Bank of the Future címmel előadás-sorozatot tartott a Brain Bar Budapest rendezvényén a Tesla Budapestben, ahol közel 100 vendég volt kíváncsi az „építőkockaként felépített bankra”.
Az MKB Bank bepillantást engedett digitális terveibe: megtudhattuk, hogyan válik Magyarország első számú digitális, ‘challenger’ bankjává. Bemutatásra került a hazai és a régiós digitális banki ökoszisztéma, valamint a területek meghatározó szervezetei és személyei.
Hetényi Márk, MKB Bank lakossági és digitális vezérigazgató-helyettes: „Az építőkockánként felépített modern bank három pilléren áll: modern és rugalmas informatika, agilis szervezeti kultúra és a partnerségeket előtérbe helyező működés.
Az MKB banki alaprendszer cseréje is ezekre épül. Cél, hogy a klasszikus tevékenységek mellett az MKB partnereivel történő együttműködéseinek hatására a bank rendszerei és folyamatai még értékesebbé váljanak.”
Bánfi Zoltán, MKB Bank tanácsadási és kiemelt ügyek ügyvezető igazgató: „A nem klasszikus banki tevékenységeink erősítésére folyamatosan keresünk partnereket. Jó példa ezekre a Nemzeti Agrárkamarával (NAK) kötött együttműködés és a FinTech inkubációs program, amely esetében bankunk létrehozta kockázati tőkealapkezelőjét, ami a programban sikeresen teljesítő startup-ok későbbi finanszírozását látja el.”
Pereczes János, MKB Inkubátor Kft., ügyvezető igazgató: „Az MKB FintechLab jelenleg hat hazai FinTech startup-pal működik együtt, ezen felül az év második felében két újabb együttműködést jelentünk be az MKB Bank és a FinTech startupok között. A jövőben nemcsak klasszikus FinTech megoldásokkal akarunk dolgozni, ezért olyan partnereket is keresünk, akik a bank segítségével új csatornákat nyitnak az ügyfelek felé. Itt példaként említethetem a telekommunikációs szektorban rejlő hatalmas potenciált.”
Koczka Dániel, MKB Bank digitális ügyvezető igazgató: „A banki alaprendszeri platformizáció eredményeként olyan banki architektúra áll rendelkezésre, melynek köszönhetően a jövőben a fejlesztők építőkockaként tudnak összerakni az ügyfelek számára biztonságos, magas ügyfélélményt biztosító megoldásokat.”
Kovács Larissza, az MKB Bank digitális ügyfélélmény igazgatója a mobiltelefonnal történő fizetési megoldást, a közelmúltban bevezetett MKB Pay-t mutatta be, Halmai Attila az MKB Bank szegmensigazgatója a modern bankolás jövőjéről, Lukács-Szalkay Petra szegmensigazgató az azonnali fizetésről, az on demand hitelről vagy a wealth managment és robo advisory megoldásokról tartott előadást.
Zárásként Hetényi Márk bejelentette, hogy az MKB FinTech Program hamarosan kiterjed a közép-kelet európai régióra és jövőre több mint tíz magyar és nemzetközi FinTech startup-ba kíván befektetni az MKB Bank. Ősszel újabb szakmai programok megrendezésére készül, ahol a közös gondolkodásra, együttműködésre hívja a régió fejlesztőit és FinTech közösségét.
Kapcsolódó cikkek
- Együttműködés a digitalizációért
- Megújulnak vagy elbuknak a pénzintézetek Magyarországon?
- Radikális változás előtt áll az autóipar
- Az energiavállalatoknak új vetélytársakkal kell szembenézniük
- A Fujitsu felméréséből kiderül, hogy a digitális átalakulás ösztönzi az üzleti növekedést
- Az ABB piacra dobja a világ első digitális elosztó-transzformátorát
- Az elavult technológia fogja vissza az európai állami szektor digitalizációját
- A digitális fejlődés a kulcs a női egyenjogúsághoz
- Átalakítja a légiközlekedést a digitalizáció
- Digitalizáció és automatizáció a munkafolyamatokban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.