Miben különböznek az európai online vásárlók?
Van különbség az egyes európai országok online vásárlói közt. Látványos infografikán nézhetjük meg, milyen operációs rendszerek, mobileszközök és böngészők jellemzik az egyes régiókat.
Információ, a legnagyobb érték
Az információ a legnagyobb hatalom az ecommerce üzletben, az adatok a legértékesebb tényezők, ismeretük a kulcs az egyes üzletek számára a felhasználó-barát és nagyszerű vásárlási élményt nyújtó oldalak fejlesztéséhez. Az internet globális elterjedésének köszönhetően a weblapok nemzetközileg elérhetőek, könnyedén hozzáférhetünk szinte bármilyen szolgáltatáshoz, viszont lehet a felhasználói szokások alapján egyértelmű különbséget tenni az egyes országok között?
Ezt a kérdést járta körbe egy átfogó kutatásban a Visual Meta, mely 13 országban működtet ekereskedelmi oldalakat ShopAlike, valamint Ladenzeile néven és most saját adataik felhasználásával mutatják be az egyes európai országok közti különbségeket az operációs rendszerek, eszközök és keresők használata alapján.
Windows, az asztali számítógépek királya
Az asztali számítógépek operációs rendszerei közül azt láthatjuk, hogy a Windows még mindig messze a legnagyobb játékos a vizsgált országok piacain. A felhasználók több, mint 85%-a tette le a voksát a klasszikus rendszer mellett, a számok pedig magukért beszélnek: világszerte már egy milliárdnál is több Windows alapú számítógépet használunk. Összehasonlításképpen, az Apple áprilisi jelentése szerint jelenleg közel 100 millió felhasználót tudhat magáénak a Mac rendszer.
Android és iOs verseny az okostelefonok piacán
A mobiltelefonok piacán az Android és iOs rendszerek részesedése közel azonos, az évek során duopólium állt elő, mivel ketten összesen a teljes piac 99%-át uralják. Habár a különböző eszközökön legnagyobb számban Android fut, az Apple termékek is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, ezt mi sem mutatja jobban, mint egy friss jelentés, mely szerint 2017 első negyedévében az iPhone 7 lett a legnagyobb számban értékesített telefon.
Böngészők: a Google fölénye
A böngészők piacán Európában a Google dominál, több mint 50%-os részesedéssel, melyet a Firefox követ 23.53%-kal. Meglepő, hogy az internet Explorer még mindig viszonylagos népszerűségnek örvend 15%-kal, az Apple termékekhez tartozó Safari viszont csak 7%-ot ér el. Ez a tény azért érdekes, mert az operációs rendszerek és mobiltelefonoknál a Mac és iOs a 7%-nál nagyobb részesedést ért el, tehát sok felhasználó az eredeti Safari böngésző helyett, inkább másik termékeket használ.
Mégis minek tudható be a Google ilyen mértékű előnye? A Chrome böngésző legfőbb tulajdonságai, hogy biztonságos, gyors és egyszerű, ugyanakkor, ahogy az Internet Explorernél korábban láthattuk a dolgok nagyon gyorsan meg tudnak változtatni. A Google a fölényét a különböző kiegészítők integrálásával próbálja bebiztosítani, a Gmal, Google Drive és Youtube mind az ő tulajdonukat képezik és ezen programok felhasználóinak egyértelműen ésszerű és kényelmes döntés a Chrome használata.
Piaci részesedések Magyarországon
Hazánk adatait közelebbről nézve láthatjuk, hogy az operációs rendszerek tekintetében a Windows aránya bőven az európai átlag felett van, szinte egyeduralkodó a 96%-os részesedésével. A mobiloknál az Android és iOS közti különbség már kisebb, az Apple termékeit itt a vásárlók 27%-a használja, az Android viszont egyértelműen vezet 73.56%-kal. A böngészőket vizsgálva láthatjuk, hogy hazánkban a Chrome az európai átlagnál is nagyobb népszerűségnek örvend 62%-kal, az Internet Explorer pedig teljesen kihalóban van, csupán 7.32%-ot ér el a részesedése, míg a kontinensen a dupláját, 15.45%-ot.
Forrás: Shopalike elemzés
Kapcsolódó cikkek
- Online is pörögnek a nyári slágertermékek
- Kitekintés 2030-ra: partnerség az emberek és gépek között
- Az emberi tényező szerepe a vállalati támadások során
- 2019-re az épületek kétharmada okos lesz
- Huawei kutatás az okostelefonnal kapcsolatos nyaralási szokásainkról
- Ipar 4.0, mesterséges intelligencia és IoT
- Az e-kereskedelem felborítja az ipari disztribúció megszokott rendszerét
- A kisebb brandek figyelmesebbek vásárlóikkal
- A túlbuzgóságot fogadják el legnehezebben az Y generációtól a tapasztaltabb kollégák
- Az internetbiztonságra figyelmeztet a szünidő kezdetén a Telekom
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.