Az üzemszünet nélküli kártyás fizetés titka
Az alaphelyzet egyszerű: sokkal egyszerűbb, kényelmesebb és biztonságosabb a bankkártyával történő fizetés, mint a készpénz. Egyre többet is használjuk, hazánkban évi nagyjából 20 millió darabbal emelkedik a kártyás tranzakciók száma. A kényelem és a rugalmasság azonban csak addig tart, amíg a technológiai háttér megbízhatóan működik. Ha a terminálok nem elérhetőek, akkor jobb híján csak állunk a kasszánál és vakarjuk a fejünket, hogy most mit is csináljuk.
Vannak azonban üzletek, ahol ez a technikai hiba szinte soha nem fordul elő. Köszönhetően egy egyszerű technológiai megoldásnak, a másodlagos, vagy backup-internetnek. „Ennek a biztonsági szolgáltatásnak a lényege, hogy a boltok egyszerre két csatornán csatlakoznak a világhálóra, így ha bármilyen jellegű hálózati probléma merül fel az elsődleges vonalon, akkor a tartalék a helyébe tud lépni” – foglalta össze Lengvárszky Szabolcs telekommunikációs szakértő, a Vannet ügyvezetője.
A backup-szolgáltatás működéséhez azonban fontos, hogy a tartalék internet lehetőleg más csatornát használjon, mint az elsődleges. Különben egy műszaki hiba akár mindkét szolgáltatást el tudná lehetetleníteni egyszerre. Ezért a másodlagos szolgáltatás tekintetében a kevésbé sérülékeny műszaki megoldások jelentik a legjobb választást. Kézenfekvő például a műholdas internet használata, ami csak minimális földi infrastruktúrát igényel, ezért képes az elvárható stabilitást biztosítani.
Felmerül a kérdés, hogy mennyire népszerű és elterjedt a technológia Magyarországon. „Egyelőre csak korlátozottan, még a nagyobb üzletláncok és hipermarketek mindegyike sem rendelkezik vele” – mondja a szakértő. Hozzátéve, hogy a kártyás- és mobilfizetések terjedése hamarosan ki fogja kényszeríteni, hogy minden kereskedelmi egységben működjön ez a biztonsági megoldás.
Kapcsolódó cikkek
- Az Invitel állásfoglalása az NMHH közlemény kapcsán
- Fejlesztette 4G-s hálózatát a Telekom
- Az utasok kétharmada szeretne internetezni a repülési idő alatt is
- Internetáfa-csökkentés: a szolgáltatók zöme betartotta a szabályokat
- Magyar megoldás szorítja vissza az internetes fizetési csalásokat
- Utazás a lefedettségi térkép mélyére
- Internet a felhők felett
- NMHH: Bírságot kapott az internetes áfa-csökkentéssel egyidejűleg jogsértő módon díjat emelő szolgáltató
- A Vodafone elindította a 4G+ szolgáltatást, és megduplázta 4G kapacitását a fővárosban
- Két év alatt egymillió további háztartásba jutott el a Telekom szélessávú hálózata
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.