A Fujitsu a felhőbe is kiterjeszti helyben telepített hiperkonvergens rendszereit

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 28. 08:44

A Fujitsu a SUSECON konferencián mutatta be azt az új megoldást, amelynek segítségével a helyben telepített hiperkonvergens rendszerek úgynevezett „dobozos” felhőszolgáltatások (cloud-in-a-box) segítségével a felhőbe is kiterjeszthetők. A Fujitsu Software Enterprise Service Catalog Manager (ESCM) olyan automatikusan aktiválódó, „több bérlős” önkiszolgáló portálokkal köti össze a helyben telepített infrastruktúrát és a felhőt, amelyek az igénybe vett erőforrások mennyiségét is mérik.

A SUSE partnerkatalógusába teljes körűen beillesztett Fujitsu ESCM-mel a szervezetek egyszerűen kiaknázhatják a felhőalapú szolgáltatások és szoftverek rugalmasságát és skálázhatóságát úgy, hogy felügyeletüket helyben telepített rendszerekről végzik. Az ügyfélvállalat menedzselt és mért hozzáférést tud nyújtani végfelhasználóinak a felhőszolgáltatáshoz, személyazonosság-kezeléssel, elszámolással és előfizetés-kezelési képességekkel. A Fujitsu K5 és más nyilvánosfelhő-szolgáltatások egyszerű integrálása révén az ESCM lehetővé teszi a virtuális célgépként üzemeltetett, helyben telepített virtualizált infrastruktúra gördülékeny skálázását. 

 

Az ESCM felvétele a SUSA partnerkatalógusába továbblépés abban a stratégiai partnerkapcsolatban, amely tavaly novemberben jött létre a Fujitsu és a SUSE között. Az együttműködés részeként mindkét fél erőforrásokkal támogatja a közös értékesítési és marketingtevékenységet a nyílt forráskódú közösségen belül, a hibridfelhő-termékek, a kritikus támogatás és a jövőbeni konténertechnológiák fejlesztése terén. 

 

Az ESCM a Fujitsu által 2015 októberében a nyílt forráskódú közösség rendelkezésére bocsátott Open Service Catalog Manager nagyvállalati verziója. Az elődefiniált integrációs moduloknak köszönhetően az ESCM széles körben kompatibilis a különféle „szolgáltatásként nyújtott” felhőmegoldásokkal – Infrastructure- (IaaS), Platform-(PaaS) és Software-as-a-Service (SaaS). Gazdag funkcionalitásukkal a vállalat egyszerre több végfelhasználó számára kínálhat önkiszolgáló felhőmegoldást, automatikus aktiválással, eseménykezeléssel, számlázással és fizetési jellemzőkkel. 

 

 

„Bár sok szervezet értékeli a felhőalapú szolgáltatások előnyeit, erősen aggódnak a felhőszolgáltatások felügyelete – a megfelelés, a költségek kézben tartása és az optimális erőforrásgazdálkodás – miatt. Az új Enterprise Service Catalog Manager szoftver segítségével ötvözni tudjuk a helyben telepített infrastruktúrára jellemző felügyeletet és kontrollt a mért felhőszolgáltatások rugalmasságával és skálázhatóságával” – nyilatkozta Olivier Delachapelle, a Fujitsu adatközpontokért felelős vezetője az EMEIA-régióban. 

 

„A SUSE e heti végfelhasználói konferenciáján, a SUSECON-on partnereinkkel együtt azokat a nyílt forráskódú technológiákat és innovációkat mutatjuk be, amelyek segítenek zökkenőmentessé tenni a vállalatok átalakulását. A Fujitsu mindig is aktív szerepet játszott a nyílt forráskódú számítástechnika jövőjének építésében, az Enterprise Service Catalog Manager (ESCM) bevezetésével pedig bizonyítja, hogy az OpenStack készen áll a nagyvállalati használatra, és a lehető legnagyobb fokú választási szabadságot, biztonságot és rugalmasságot nyújtja az ügyfeleknek a feladatok nyilvános és privát felhő közötti áthelyezése során” – jelentette ki Phillip Cockrell, a SUSE globális partnerkapcsolati értékesítésért felelős vezetője.

 

A Fujitsu Software Enterprise Service Catalog Manager rugalmas és könnyen bevezethető

A rugalmasság és az egyszerű bevezetés az ESCM fontos tulajdonságai. Az USB-memórián is elhelyezhető megoldás virtuális célgépként fut a 64 bites SUSE Linux Enterprise Server szoftveren. A hiperkonvergens és konvergens infrastruktúramegoldásokat tartalmazó, átfogó Fujitsu PRIMEFLEX portfólió mind az öt fő elemével – azaz a PRIMEFLEX for VMware vSAN, a PRIMEFLEX for VMware Cloud Foundation, a PRIMEFLEX for Storage Spaces Direct, a PRIMEFLEX Cluster-in-a-box és a PRIMEFLEX vShape integrált rendszerekkel – is együttműködik.

 

Ár és piaci bevezetés 

A Fujitsu Software Enterprise Service Catalog Manager (ESCM) már jelenleg is beszerezhető közvetlenül a Fujitsutól. A saját márkás felhőszolgáltatási piactér konfigurálásához már az ESCM egyetlen alkalmazásszerver-instanciája is elegendő. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01