Hozzáférés-kezelés: sima ÜGY–FÉL siker!
Ma már rengeteg dolgot tudunk interneten keresztül bonyolítani. Ki sem kell tennünk a lábunkat a munkahelyünkről vagy az otthonunkból, és néhány kattintással elintézhetjük a heti vagy éppen a karácsonyi bevásárlást, befizethetjük a csekkeket, esetleg felvehetjük a tantárgyakat vagy a vizsgákat az iskolánk online rendszerében. De mi kell ahhoz, hogy mindezt kényelmesen és biztonságosan tehessük? És hogyan segítheti a szolgáltatókat a megfelelő feltételek biztosításában egy fejlett hozzáférés-kezelési rendszer? A NetIQ szakértői összegyűjtötték az elvárásokat és lehetőségeket.
A vállalatok a hagyományos hozzáférés-kezelési megoldásokat általában csak az alkalmazottak hozzáféréseinek házon belüli menedzselésére és felügyeletére használják. A szervezetek többsége azonban egyre több online szolgáltatást kínál, és ezzel együtt a külsős partnerek és ügyfelek száma is egyre nő. A cégeknek ezeket a külső felhasználókat is hatékonyan kell felügyelniük, ráadásul az ő részükről más igények merülnek fel, mint a saját alkalmazottaknál. Egy fejlett hozzáférés-kezelési megoldás ugyanúgy képes segíteni az új elvárások teljesítését, mint ahogyan a jogosultságok megfelelő felügyeletét is lehetővé teszi, tekintet nélkül arra, hogy a felhasználók a vállalaton kívül vagy belül vannak.
Egyszerű regisztráció és bejelentkezés
Amikor az ügyfelek először találkoznak egy online szolgáltatói felülettel, fontos, hogy azonnal könnyen használatba vehessék a szolgáltatásokat, és ne kelljen bonyolult regisztrációs folyamattal vesztegetni az idejüket. Az olyan fejlett hozzáférés-kezelési megoldások, mint például az Access Manager automatikusan lehetővé teszik a vállalatok számára az önkiszolgáló regisztrációs folyamatok kialakítását, így az informatikai szakembereknek nem kell erre saját erőforrásból külön rendszert kiépíteni.
A NetIQ megoldása a közösségi oldalakon használt személyazonosságok alkalmazását is támogatja, tehát arra is lehetőséget kínál, hogy a felhasználók a Facebook-, Twitter-, Google- vagy éppen LinkedIn-profiljukat használják a regisztrációhoz és később a belépéshez is. Mivel ez az azonosítási módszer rendkívül kényelmes, egyre szélesebb körben veszik igénybe. Az Access Managernek köszönhetően a szervezetek egyszerűen lépést tarthatnak ezzel az elvárással, ráadásul a profilokon keresztül elérhető információk révén még inkább személyre szabott szolgáltatásokat kínálhatnak ügyfeleiknek.
Jól átlátható portál és funkciók
Amikor az ügyfél belépett a rendszerbe, azonnal át kell látnia a rendelkezésére álló lehetőségeket és funkciókat. Az Access Manager ebben is segíthet, hiszen használatával a rendszergazdák testre szabhatják a felhasználói felületeket, például a bejelentkezési oldalt és magát a portált is. Néhány kattintással a cég saját logójával és színeivel egészen egyedivé tehetik a bejelentkezési oldalt.
A hozzáférések kezeléséről szóló videó:
Amennyiben a szolgáltató több különféle alkalmazást kínál ügyfeleinek, az Access Manager segítségével könnyen hozzáférhetővé teheti őket egyetlen központi felületen, amelyen keresztül a felhasználók okostelefonról, tabletről vagy asztali gépről is elérhetik és elindíthatják azokat. A federációs (címtáregyesítési) szolgáltatásoknak köszönhetően pedig a különböző partnerektől származó alkalmazások, információk és szolgáltatások is egységes nézetben jeleníthetők meg az ügyfelek számára.
Fontos, hogy az online felületen az esetlegesen felmerülő problémák megoldása is zökkenőmentesen menjen. A NetIQ megoldása ezt önkiszolgáló jelszókezelési funkcióval támogatja, amely mára szinte mindenhol alapvető elvárás. Ezen keresztül a felhasználók önállóan, az ügyfélszolgálat közreműködése nélkül, azonnal visszaállíthatják jelszavukat, vagy feloldhatják az esetlegesen zárolt fiókjaikat.
Biztonság mindenekelőtt
Az ügyfelek akkor veszik szívesen igénybe a szolgáltatásokat, ha tudják, hogy biztonságosan használhatják azokat, és nincsenek veszélyben a személyes információik. Az Access Manager legújabb kiadása lehetőséget nyújt számukra arra, hogy maguk kezeljék adataikat és profiljukat, illetve akár alkalmazásaikat és készülékeiket is.
Szükség esetén a hozzáférés is biztonságosabbá tehető olyan képességekkel, mint a többfaktoros azonosítás, az e-mailes megerősítés kérése vagy éppen a kockázatalapú autentikáció, amely gyanúsnak vagy kockázatosnak ítélt tevékenység esetén plusz azonosítási lépcsőt is beiktat a folyamatba.
Kapcsolódó cikkek
- Oszd meg (a fájlokat), és uralkodj!
- SUSECon 2017: a SUSE a PaaS piacra pályázik
- Még hatékonyabb üzemeltetés az új SUSE Linux Enterprise rendszerrel
- Eltűnnek a jövőben az IT-biztonsági szakemberek?
- Mondd, mennyit ér a biztonság?
- Alkalmazásfejlesztés 2.0: konténerekkel egyszerűbben
- A privilégium nem jár mindenkinek
- Felhívás keringőre automatikus üzenetben
- 360 fokos szoftvertesztelés a Micro Focus Silk 18.0-val
- Egy menedzser mindenek felett: SUSE Manager 3.1
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.