A Fujitsu IoT-infrastruktúra megoldása az ingatlankezelőknek is jól jön
Svédország legnagyobb ingatlankezelő vállalatainak egyike, az Akademiska Hus, a Fujitsut bízta meg felhőalapú IoT-infrastruktúra megoldása fejlesztésével. A megoldással a cég digitalizálja irodai környezete működését, ösztönzi a további növekedést, és mérsékli ügyfelei energiaköltségeit. Az ingatlanfejlesztő Csoport a Fujitsu PRIMEFLEX for VMware Cloud Foundation jól skálázható IT-architektúráját fogja bevezetni, amely a VMWare integrált hibridfelhő-platformjának rugalmasságával és skálázhatóságával ötvözi a Fujitsu PRIMERGY szerverek nagy teljesítményét és energiahatékonyságát.
Felismerve, hogy gyors ütemű fejlődése során „kinőtte” korábbi IT-képességeit, az Akademiska Hus úgy döntött, hogy IT-infrastruktúrája frissítésével ösztönzi a további bővülést, hozza létre a dolgozói rugalmas munkavégzéséhez szükséges modern, tevékenységalapú munkakörnyezetet, és biztosítja számukra a vállalati rendszerek távoli helyszínekről való elérését. Intelligens rendszereket fognak bevezetni a szobafoglalások, valamint az irodai rendszerek (világítás, szellőzés) kezelésére, amelyekben beágyazott érzékelők jelzik majd azonnal a műszaki hibákat, és küldik el automatikusan a karbantartási kéréseket. Ezek a funkciók költségmegtakarítást tesznek lehetővé. Az ingatlankezelő csoport új bevétel szerzésére is törekszik az ingatlanportfólió energiahatékonysági adatainak bányászata és hasznosítása révén: erre támaszkodva kereskedelmi forgalomba hozható, energiatakarékos megoldásokat szeretne fejleszteni.
A Fujitsu PRIMEFLEX for VMware Cloud Foundation szoftveresen vezérelt adatközpontot (SDDC-t) hoz létre horizontálisan bővíthető (scale-out) IT-architektúrával és hibrid IT-képességgel. A Fujitsu PRIMERGY szerverhardvereit és a VMWare új Cloud Foundation platformját tartalmazó adatközpont egyszerűsíti a szoftveralapú számítási, hálózati, adattárolási és alkalmazásszolgáltatások felügyeletét és nyújtását a hibridfelhő-környezetekben a jövőbeni növekedés támogatásához. Az igények növekedéséhez igazodó egyszerű tárkapacitás-bővítés lehetőségének köszönhetően a megoldás népszerű az ügyfelek körében.
Az Akademiska Husnál most zajlik a rendszer bevezetése. Az ingatlankezelő csoport a jövőben így a nyilvános felhő, a privát felhő és a helyben telepített infrastruktúra legköltséghatékonyabb kombinációjával dolgozhat. Az Akademiska Hus megoldásának hardver- és szoftvereszközeit a Fujitsu augsburgi intelligens gyárában előintegrálták, ami gyorsította a szállítást és lerövidítette az éles környezet kiépítéséhez szükséges időt.
„A sikeres digitális átalakuláshoz új technológiák bevezetésére van szükség. Az Akademiska Husnál az IoT-adatok kiaknázásában látjuk a legnagyobb üzleti lehetőséget. Az energiafelhasználás optimalizálása régóta prioritás számunkra, de ahhoz, hogy előbbre tudjunk lépni ezen a területen, infrastruktúránk fejlesztésére volt szükség. A hardver- illetve a szoftverfejlesztés szakértői, a Fujitsu és a VMWare kombinált szakértelmét figyelembe véve logikus lépés volt a Fujitsu PRIMEFLEX for VMware Cloud Foundation bevezetése. Így a jövőben mintegy 1,3 milliárd adatgyűjtési pont valós idejű információihoz férünk majd hozzá. Napi működésünk hatékonyságának növelésén túl az új architektúra azt a rugalmasságot és skálázhatóságot is biztosítja számunkra, amire szükségünk van az új értéknövelt szolgáltatások jövőbeni nyújtásához” – nyilatkozta Per Brantsing Karlsson, az Akademiska Hus informatikai vezérigazgató-helyettese.
Az Akademiska Hus szeretne új üzleti lehetőségekhez jutni azáltal, hogy nyílt API-kon keresztül külső feleknek is hozzáférést biztosít a valós idejű adatokhoz. Az ügyfelek, energiahatóságok és kutatók így minőségbiztosított valós idejű adatokhoz jutnak, amelyek egyben az ingatlankezelő csoport számára is új szolgáltatások kifejlesztését teszik lehetővé (pl. az energiafelhasználás optimalizálása terén). Az Akademiska Hus szorosan együttműködik az e területen több projekten is dolgozó götheborgi Chalmers Műszaki Egyetemmel.
„Az Akademiska Hus kiváló példa az olyan vállalatra, amely a transzformatív jellegű, stratégiai előnyök kiaknázásának lehetőségét látja a növekedésben. A növekedést kiszolgáló SDDC-infrastruktúrával alkalmazkodókészségét is javítja, az IoT által generált nagyobb adatvolumenből pedig újabb lehetőségekhez jut. Érezhető, hogy egyre több ügyfél választ integrált rendszereket az új infrastruktúra lehető leggyorsabb és legkockázatmentesebb kiépítéséhez. A jövőben e trend folytatódására számítunk” – mutatott rá Karin Schreil, a Fujitsu Svédország vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Okos Város idegrendszert épít a Huawei
- Bosch-megoldások a kényelmes és energiatakarékos otthonokért
- Cisco: 6 technológiai trend 2018-ra és a rákövetkező évekre
- Az ABB és a HPE közös megoldásaival intelligens ipari üzemek jönnek létre
- A müncheni Fujitsu Fórum bemutatja miként ösztönzi a „Digital Co-creation” az átalakulást
- A szuperkamion információs sztrádává változtatja az utakat
- A Fujitsu a felhőbe is kiterjeszti helyben telepített hiperkonvergens rendszereit
- A Fujitsu a PRIMEFLEX for VMware Cloud Foundation megoldással támogatja a szoftveralapú adatközpontok kiépítését
- A Fujitsu immár ötödik éve az élen a Gartner szerint
- A Fujitsu új Ipar 4.0 kompetenciaközpontja gyorsítja a gyártóipar digitális átalakulását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.