A mobil munka menedzselve menő
Manapság már sehova nem megyünk mobil nélkül, legkevésbé a munkahelyünkre. Ennek a főnökeink többnyire örülnek, hiszen hatékonyabban végezhetjük a munkánkat.
Az IT-szakemberek számára azonban még mindig kihívást okoz, hogy egységesen és biztonságosan felügyeljék az infrastruktúrán belül használt céges és privát tulajdonú okostelefonokat és tableteket, hiába biztosítanak hozzájuk vállalati támogatást a legnagyobb rendszerek fejlesztői. A Novell szakértői szerint a hatékony megoldáshoz mindenképpen szükséges egy olyan rendszer, amellyel egyszerre lehet kezelni minden készüléket, a mobileszközöktől kezdve a laptopokon át az asztali számítógépekig.
A „hordozható kütyük” teljesen meghódították a világot, így ma már elenyészően kevés azok száma, akik ne használnának okostelefont és/vagy tabletet, különösen a vállalatoknál. Szinte nincs olyan üzleti megbeszélés, ahol ne sorakozna mindenki előtt legalább egy – céges vagy privát tulajdonú – mobil.
Ezzel együtt a kapcsolódó eszközök piaca is folyamatosan bővül. Egy becslés szerint 2016-ban 35,1 milliárd dollárt ért a BYOD és vállalati mobilitási megoldások piaca, és ez 15,87 százalékos éves növekedés mellett 2021-re várhatóan 73,3 milliárd dollárra nő. A tendencia érthető, hiszen ahhoz, hogy az alkalmazottak egyszerűen, de biztonságosan használhassák a céges erőforrásokat a saját készülékeikről, a vállalatoknak professzionális felügyeleti eszközökre és támogatásra van szükségük.
Akcióban az óriások
Ennek megfelelően az okostelefonos „óriások” is megtették a lépéseket, és már a két legnagyobb piaci szereplő, a Google és az Apple is kínál vállalati felügyeleti megoldásokat operációs rendszerei mellé. (Az IDC adatai szerint 2017 első felében 85 százalék volt az Android és 14,7 százalék az iOS részesedése az okostelefonok piacán.)
A Google az Android Enterprise-on keresztül nyújt beépített védelmi és felügyeleti funkciókat, amelyek a cégek és a felhasználók számára is egyszerű és biztonságos használatot garantálnak. Az Apple pedig a Device Enrollment Programon keresztül egyszerűsíti a vállalatoknál használt eszközök kezelését és beállítását, és a Volume Purchase Programmal könnyíti meg a cégek számára a beszerzést.
Számos cég alkalmazza ezeket az megoldásokat, sok helyen nehézséget okoz azonban, ha több gyártó termékeit is használják, és ezeket párhuzamosan kell kezelni. Ilyenkor hasznos, ha a vállalatok olyan mobil eszközfelügyeleti megoldást vesznek igénybe, amelynek segítségével az okostelefonok és tabletek a laptopokkal és asztali gépekkel együtt, egységesen menedzselhetők a vállalati eszközkezelő rendszerben. Ilyen például a ZENworks Configuration Management, amely integrálható mind az Android Enterprise funkciókkal, mind az Apple Device Enrollment Programmal.
Mindent egy helyen, biztonságosan
A ZENworks Configuration Management segítségével a vállalatok egyetlen konzolról felügyelhetik az összes céges és privát tulajdonú készüléket, legyen szó okostelefonról, táblagépről, notebookról vagy asztali gépről és Android, iOS, Linux, MacOS vagy éppen bármilyen Windows rendszerről.
A megoldás a ZENworks eszközfelügyeleti csomag része, amely többek között már azt az intézkedést is lehetővé teszi, hogy az informatikai szakemberek az iCloud hozzáférés megadása nélkül töröljék és újra felvegyék az iOS eszközöket a rendszerbe. Így az sem okoz nehézséget, ha egy munkavállaló a belépéskor saját jelszóval regisztrálta a céges telefonját a Find My iPhone szolgáltatásba, majd később elhagyta a szervezetet.
A csomag ugyanakkor a magánszféra megőrzését is lehetővé teszi, ugyanis a segítségével az informatikai szakemberek külön munkamunkaprofilokat hozhatnak létre a felhasználók okostelefonjain és tabletjein a vállalati adatok és alkalmazások kezeléséhez. Ezáltal a privát tartalmak felett továbbra is az alkalmazottak rendelkeznek, akár céges, akár saját tulajdonú készüléket használnak, a vállalati adatok mégis biztonságban vannak.
Ha elvesztenék vagy ellopnák a készüléket, a megoldással az üzleti adatok távolról is törölhetők, mivel ezek illetéktelen kezekbe kerülve komoly károkat okozhatnak. A privát fájlok viszont érintetlenek maradnak, hiszen azok a vállalat szempontjából nézve nem jelenthetnek veszélyt.
A ZENworks Configuration Management mobil felügyeleti funkciói segítségével tehát garantálható, hogy az összes, a mobileszközhöz és alkalmazáskonfigurációkhoz kapcsolódó adat a vállalat kezében marad. Ez nagyobb védelmet nyújt, valamint a biztonsági és compliance feltételek teljesítését is egyszerűbbé teszi.
Kapcsolódó cikkek
- A belső elhárítás 8 aranyszabálya
- A 4 legnagyobb kihívás a vállalati adattárolásban
- Elveszett levelek ellenszere
- ZEN füleinknek… és vállalati eszközeinknek
- Adj uram, de rögtön – valós idejű operációs rendszerek
- Felhős, mégis nyílt kilátások
- Vegyes környezet, egységes védelem
- Enterprise Messaging: legyen öröm a vállalati kommunikáció!
- Fájlok biztonságos tárolása másként
- Jobb felkészülni, mint megijedni
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.