Az együttműködő mobil robotok öt alkalmazási módja
Az együttműködő robotok használata még mindig újszerűnek számít a belső szállítási feladatok esetében. Mindezt bizonyítja, hogy a „De mégis mit tudok ezzel a robottal csinálni?” kérdést nem egyszer teszik fel a MiR szakembereinek bemutatóik során.
Sok vállalat nyitott az automatizációra és a robotikára, azonban a legtöbb esetben csak a gyártási folyamatokra fókuszálnak. Az anyagmozgatást és a belső szállítást még mindig emberek végzik, akik így értékes időt töltenek azzal, hogy kocsikat A-ból B-be juttassanak el. Az együttműködő robotokkal ezeket a feladatokat könnyedén, eredményesen és költséghatékony módon lehet automatizálni.
A Mobile Industrial Robots (MiR) mobil robotjai nyitott felülettel rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy testre szabott modulokat lehet rájuk szerelni, bármit, amit az adott feladat megkövetel.
A mobil robotok öt leggyakoribb alkalmazásmódját mutatjuk be:
Polcegységek
A polcegységek dolga az, hogy félkész vagy kész termékeket szállítsanak a gyártósorok között, a gyártósor és a raktár között, valamint a raktáron belül. A polcegységeket általában félautomata megoldással használják, melynek során a munkatárs a robot interfésze vagy egy telepített gomb segítségével magához hívja a robotot, rápakolja a termékeket és mindössze egy gombnyomással útjára küldi azt.
A polcegységet emelő funkcióval is lehet használni, így a robot önálló kerekes polcokat is képes felvenni, majd letenni.
Egy polcegységgel ellátott MiR200 sebészeti eszközöket szállít a gyártóterületről a raktárba a Chicago-I Argon Medical-nél.
Szállítószalagok
A mobil robotokat szállítószalag modulokkal is el lehet látni, így azok rögzített gyártósorok között is képesek termékeket szállítani. Ezek legtöbbször teljesen automatizált folyamatok, ahol a robotok a tételeket a gyártósorok között mozgatják, vagy a gyártósorról a kiszállításhoz viszik őket. A mobil robot jelenti az igazítható láncszemet a hagyományos szállítószalagok és a modern megoldások között, aminek köszönhetően a vállalatok hatékonyabbá válhatnak, mivel rugalmasabban képesek termékeiket szállítani a különböző gyártósorok között.
A dán Kamstrup-nál a MiR100 tejesen automatitzálva működik. A robot egy robotcellánál felveszi a félkész termékeket és egy futószalag segítségével elszállítja azokat a gyártósorhoz.
Automata raklapvilla
A logisztika területén a mobil robotokat előszeretettel használják raklapok vontatására raklapvilla segítségével. A robot megkeresi a raklapvillát és önállóan a kívánt helyszínre szállítja azt. Így az alkalmazottaknak mindössze a villára kell pakolniuk a raklapokat, majd lepakolni őket, ezáltal értékes időt spórolnak meg, mivel nem nekik kell a szállítást elvégezni.
Egy MiRHook kampóval felszerelt MiR100 raklapot vontat. A robot megtalálja a rakpalvillát és önálló modon a kívánt helyre szállítja.
Robotkar
A mobil robotok mobilitást adnak a robotkaroknak, amelyeket olyan gyártási és logisztikai feladatoknál használnak, amelyek során automatizálható a termékek a raktárból történő ismétlődő felvétele és a megadott helyre való szállítása. Kiskereskedelmi raktárak esetében is használják őket, ahol a robotok különböző helyekről szedik össze a rendelt tételeket, amiket aztán a kiszállítási területre visznek. Ezek olyan monoton feladatok, amiket a robotok gond nélkül elvégeznek, így a felszabaduló emberi erőforrást sokkal értékesebb feladatokra lehet fordítani. Mind a mobil robotok, mind a robotkarok együttműködőek, és az emberek közvetlen közelében képesek működni, bármiféle extra biztonsági óvintézkedés nélkül.
Egy UR3 robotkarral felszerelt MiR100 termékeket szed össze egy raktárban.
Biztonsági egységek
A biztonsági egységeket leginkább a kórházakban alkalmazzák, ahol olyan gyógyszereket szállítanak önállóan, amelyeket zár alatt kell tartani. A kórházak általában nagy területű intézmények, így a mobil biztonsági egységeknek köszönhetően az alkalmazottaknak nem kell hosszú utakat végigjárni a gyógyszerekkel. Mivel a robotok képesek kommunikálni az ajtókkal és liftekkel is, nagyobb távolságokra is tudnak szállítani, bármiféle emberi közbeavatkozás nélkül. A biztonsági egységeket más iparágakban, egyéb bizalmas tárgyak szállításával is meg lehet bízni.
A dán Dél-Jütlandi Kórház egy MiR100 robotflottát alkalmaz a vérminták és a rákgyógyszerek szállítására. Az alkalmazott a telefonján magához hívja a robotot, és amikor a robot megérkezik, beleteszi a tételeket, majd útjára küldi.
Kapcsolódó cikkek
- A kobotok megoldást kínálnak az öregedő munkaerő problémájára
- Technológiai cégek írják át az ingatlanpiac szabályait
- Technológiai áttörések, amik hamarosan megváltoztatják az egészségügyet
- A kiterjesztett valóság és a kobotok lesznek az automatizálás új hullámának főszereplői
- A Universal Robots megnyitja az együttműködő automatizációs megoldások új korszakát
- Mobil robotok a jövő gyárának központjában
- Fogjon kezet egy UR robottal az Ipar Napjain!
- Fedezze fel a belső szállítmányozás új lehetőségeit az Ipar Napjain!
- A Universal Robots bemutatja mobil plug-and-produce megoldásait
- Mobil robotok a csomagolóiparban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.