Az MKB Bank alkalmazza elsőként a magyar robottanácsadót
Az MKB Bank egyedülálló digitális tapasztalatait felhasználva, a pénzintézet folyamatosan bővülő digitális szolgáltatásainak egyik elemeként, az MKB Private Banking a magyar bankszektorban elsőként alkalmaz robottanácsadót.
A bevezetésre kerülő megoldás három fő területen – szofisztikált eszközallokáció, modellkonformitás monitoring, villámgyors termékinformáció – garantál jelentős előrelépést. Az új rendszernek köszönhetően az MKB Private Banking a jövőben még gyorsabban tud az MKB Bank befektetési portfoliójában található nagyszámú eszközről naprakész, könnyen átlátható információkat biztosítani, és ennek köszönhetően a tanácsadók – az aktuális befektetési irányelvekkel összhangban – teljes mértékben egyedi portfólió kiajánlásokat biztosíthatnak az ügyfeleknek.
A fejlesztés az MKB Private Banking számára jelentős költséghatékonyság-növekedést, még hatékonyabb ügyfél-akvizíciót, illetve ügyfél-megtartást; az MKB Private Banking ügyfelei számára az eddigieknél is proaktívabb kiszolgálást és még jobb teljesítményű befektetéseket biztosíthat.
Hasonló megoldások gyakoriak a fejlett pénzügyi piacokon, így például a vezető német Robo-Advisor, a 2014-ben alapított Scalable Capital a spanyol Santander Openbanking részére fejlesztett digitális vagyonkezelési szoftvert, az USA-ban a SigFig nevű digitális vagyonkezelést fejlesztő cég a Wells Fargo hasonló rendszerének motorját szolgáltatja.
A Blueopes Zrt. – melynek fő befektetője az MKB Fintechlab – pénzintézetek, alapkezelők és befektetési szolgáltatók részére fejleszt digitális vagyonkezelési platformot. 2017-ben elnyerte a Central European Startup Awards „Legjobb Magyar Fintech” díját, 2018-ban a 73 millió ügyféllel rendelkező BBVA globális bankcsoport „Legjobb Fintech a Fenntartható Pénzügyekért” díját.
Dr. Balog Ádám, az MKB Bank vezérigazgatója: „Az MKB Private Banking a hazai privát banki piac meghatározó, egyik legnagyobb állománnyal és ügyfélkörrel bíró szereplője. Szolgáltatásunk meghatározó eleme a személyes tanácsadás, az ügyfeleink és a tanácsadóink közötti hosszú távú, rendszeres, közvetlen emberi kapcsolat. Hiszünk abban, hogy a private banking szolgáltatás és a befektetési tanácsadás – a digitalizáció előrehaladása mellett – a jövőben is erősen személyekhez kötődő tevékenység marad. A Blueopes Zrt.-vel együttműködve olyan „Döntéstámogató és Eszközallokációs” rendszert fejlesztettünk ki, melynek fő célja, hogy hatékonyan támogassa private banking tanácsadóink munkáját az ügyfélportfoliók összeállítása során. A modellt „hibrid tanácsadói modellnek”, hívjuk, hiszen sikerrel ötvözi a személyes kiszolgálás és a korszerű digitális technológiák előnyeit.”
Kapcsolódó cikkek
- Az MKB Bank az Európai Kiberbiztonsági Hónap kapcsán is a kibercsalásokra figyelmeztet
- Gyárlátogatás Oxfordban a BMW Mini üzemben
- Könnyebb tanulás, nehezebb puskázás a digitális tanteremben
- Erősödő fogyasztóvédelem a digitális piacokon
- MiR200 növeli a biztonságot, a minőséget és a versenyképességet a Metro Plastics-nél
- Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért
- Az államnak követnie kell a digitális közösségi terek által nyújtott lehetőségeket
- Állások alakulása a pénzügyi szektorban a digitalizáció hatására
- A robot kiegészítők dán éllovasa egyedülálló robotikai céget vásárolt
- A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.