Az MKB Bank alkalmazza elsőként a magyar robottanácsadót

forrás: Prím Online, 2018. október 25. 16:38

Az MKB Bank egyedülálló digitális tapasztalatait felhasználva, a pénzintézet folyamatosan bővülő digitális szolgáltatásainak egyik elemeként, az MKB Private Banking a magyar bankszektorban elsőként alkalmaz robottanácsadót.

A bevezetésre kerülő megoldás három fő területen – szofisztikált eszközallokáció, modellkonformitás monitoring, villámgyors termékinformáció – garantál jelentős előrelépést. Az új rendszernek köszönhetően az MKB Private Banking a jövőben még gyorsabban tud az MKB Bank befektetési portfoliójában található nagyszámú eszközről naprakész, könnyen átlátható információkat biztosítani, és ennek köszönhetően a tanácsadók – az aktuális befektetési irányelvekkel összhangban – teljes mértékben egyedi portfólió kiajánlásokat biztosíthatnak az ügyfeleknek.

 

A fejlesztés az MKB Private Banking számára jelentős költséghatékonyság-növekedést, még hatékonyabb ügyfél-akvizíciót, illetve ügyfél-megtartást; az MKB Private Banking ügyfelei számára az eddigieknél is proaktívabb kiszolgálást és még jobb teljesítményű befektetéseket biztosíthat. 

 

Hasonló megoldások gyakoriak a fejlett pénzügyi piacokon, így például a vezető német Robo-Advisor, a 2014-ben alapított Scalable Capital a spanyol Santander Openbanking részére fejlesztett digitális vagyonkezelési szoftvert, az USA-ban a SigFig nevű digitális vagyonkezelést fejlesztő cég a Wells Fargo hasonló rendszerének motorját szolgáltatja.

 

A Blueopes Zrt. – melynek fő befektetője az MKB Fintechlab – pénzintézetek, alapkezelők és befektetési szolgáltatók részére fejleszt digitális vagyonkezelési platformot. 2017-ben elnyerte a Central European Startup Awards „Legjobb Magyar Fintech” díját, 2018-ban a 73 millió ügyféllel rendelkező BBVA globális bankcsoport „Legjobb Fintech a Fenntartható Pénzügyekért” díját.  

 

Dr. Balog Ádám, az MKB Bank vezérigazgatója: „Az MKB Private Banking a hazai privát banki piac meghatározó, egyik legnagyobb állománnyal és ügyfélkörrel bíró szereplője. Szolgáltatásunk meghatározó eleme a személyes tanácsadás, az ügyfeleink és a tanácsadóink közötti hosszú távú, rendszeres, közvetlen emberi kapcsolat. Hiszünk abban, hogy a private banking szolgáltatás és a befektetési tanácsadás – a digitalizáció előrehaladása mellett – a jövőben is erősen személyekhez kötődő tevékenység marad. A Blueopes Zrt.-vel együttműködve olyan „Döntéstámogató és Eszközallokációs” rendszert fejlesztettünk ki, melynek fő célja, hogy hatékonyan támogassa private banking tanácsadóink munkáját az ügyfélportfoliók összeállítása során. A modellt „hibrid tanácsadói modellnek”, hívjuk, hiszen sikerrel ötvözi a személyes kiszolgálás és a korszerű digitális technológiák előnyeit.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01