A beszerzést is eléri a digitális forradalom
Új megoldás segíti a hazai beszerzési szakma digitalizációját. A felhőalapú rendszerrel a vállalatok mindennapjaihoz szükséges beszerzési folyamatok akár 80%-a is automatizálhatóvá válik.
A hazai piacra lokalizált platform jelentősen csökkenti a vállalati beszerzők adminisztrációs terheit: az SAP Ariba SNAP-ben a dolgozók saját maguk indíthatják el, menedzselhetik a beszerzési folyamatot, amelyet a rendszer automatikusan dolgoz fel, így a beszerzés sebessége nem a beszerzési osztály leterheltségétől függ.
A munkatársak a webáruházokhoz hasonló felületen, a vállalati beszerzők által korábban jóváhagyott katalógusokból, valamint a belső szabályok, egyedi igényeik alapján tudnak rendelni.
A beszerzési eljárásokat számos iparág legjobb gyakorlatai alapján automatizálták, a folyamatok pedig valós időben, akár mobilról, előre konfigurált irányítópultokon, több száz riporton keresztül is nyomon tudják követni a beszerzési szakemberek. Megvalósulhat a papír-és e-mail mentes beszerzés is: az egységes rendszernek köszönhetően nem kell bajlódni például az aláírások, a számlaegyeztetések adminisztrációjával sem.
A megoldás támogatja továbbá a beszállítókkal való együttműködést, és segíti a tendereztetést. A három hónap alatt bevezethető szoftver ugyanazt az SAP Ariba technológiát, rendszert használja, mint a legnagyobb nemzetközi vállalatok. Az Ariba Network, a világ legnagyobb üzleti kereskedelmi hálózata nagyobb forgalmat bonyolít, mint az Amazon, az eBay, az Alibaba együttesen.
„A beszerzés modernizálása a digitális átalakulás következő állomása, amelyben a beszerzők az adminisztratív feladatok helyett a magasabb hozzáadott értékű munkára koncentrálhatnak. Ez a digitális beszerzés ígérete, amelynek megvalósítása már a hazai közép-és nagyméretű vállalatok számára is elérhetővé vált” - hangsúlyozta Bárány Zsolt, az SAP szektorvezetője az SAP Ariba SNAP hazai premierje kapcsán.
A nemzetközi tapasztalatok alapján a vállalatok másfél-két éves megtérülési idővel számolhatnak. A hazai piacra lokalizált szoftver a tervek szerint hamarosan mesterséges intelligencia funkcionalitással is bővül. A felhős megoldás az SAP vállalatirányítási rendszerei mellett jól illeszkedik más üzleti rendszerekhez is.
Kapcsolódó cikkek
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- SUSE Linux Enterprise 15: felkészülés a szoftveresen vezérelt jövőre
- Intelligens kulcsot ad a vállalatok kezébe az SAP
- A Fujitsu SAP-szoftverekhez készült szolgáltatási és infrastruktúra-portfólióval egyszerűsíti a digitális átalakulást
- A Fujitsu az SAP Ariba platformot választotta
- A digitális átállás kulisszatitkai
- Hiányoznak a digitális képességek
- Tanúsított szoftverek már a SUSE felhő- és tárolási megoldására is
- Új korszak jön az állami tulajdonú vállalatoknál
- A Fujitsu optimalizálja az SAP-környezeteket a digitális világ követelményei szerint
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.