Óvja meg idejét és pénzét az adatrobbanástól!
Egyre nagyobb költségeket emészt fel a vállalatoknál a szüntelenül növekvő adatmennyiség tárolása. Az IT-szakemberek oldaláról pedig a bővülő tárolási rendszerek kezelése egyre több figyelmet és időt követel. A SUSE szakértői szerint a szoftveresen vezérelt tárolási rendszerek segíthetik a szervezeteket abban, hogy minden téren megfelelően tudják kezelni az adatdömping hatásait.
Napjainkban egyre több adat keletkezik a vállalatoknál különféle felületeken, amit mind tárolni kell. A kommunikáció digitális platformokon zajlik a kollégákkal és ügyfelekkel, és célszerű, ha ennek részletei később is visszakereshetők. Egyes fájlokat és dokumentumokat bizonyos megfelelőségi előírások miatt kell megőrizni meghatározott ideig. Az IoT- és mobil eszközök is nagy mennyiségű adatot termelnek, illetve minden iparágban vannak olyan nagyobb méretű fájlok, amelyeket a szervezetek hosszabb távon megtartanak. Az egészségügyben például a különféle orvosdianosztikai eszközökkel készített leleteket kell tárolni, az irodaházakban, telephelyeken és raktárakban a biztonsági kamerák felvételeit mentik el, máshol pedig egyéb film- és videóarchívumot őriznek.
A vállalatok ugyan ritkán használják ezeket a fájlokat, mégis meg kell őrizniük őket. A tárolásuk pedig egyre nagyobb nehézségeket okoz azoknál a szervezeteknél, amelyek nem változtatnak a bevett gyakorlataikon. Régebben egyszerűen új tárolókat vásároltak, ha nem volt elég a tárhely, ám a nagy volumenű, vállalati felhasználásra szánt megoldások rendkívül költségesek. A napjainkban zajló, óriási adatrobbanás mellett nem fenntartható, ha pusztán a folyamatos bővítéssel próbálják orvosolni a problémát. Ráadásul a tárolási rendszerek kezelése is egyre több időt követel az informatikai szakemberekről. A SUSE tapasztalatai szerint a szoftveresen vezérelt tárolás kínál megfelelő megoldást a kihívások leküzdésére.
Kevesebb pénz…
A szoftveralapú tárolási rendszer elkülöníti a tároláskezelést és a tárolásvirtualizációt a fizikai hardvertől. Így a tárolók egyszerűen bővíthetők vagy cserélhetők anélkül, hogy ez megzavarná az alkalmazások működését. A szoftveresen vezérelt tárolási megoldások ráadásul képesek integráltan kezelni a már korábban használt, illetve az infrastruktúrába újonnan beillesztett hardveren tárolt adatokat is. Így az ügyfeleknek nem kell a már meglévő megoldásaikhoz igazítani a beszerzést, nem függnek korábbi szállítóiktól, hanem rugalmasan válogathatnak az általánosan elérhető szerverek közül. Egy német kórház például a korábbiakhoz képest körülbelül 70-80 százalékkal alacsonyabb kiadás mellett tudta bővíteni tárolókapacitását, miután bevezette a SUSE szoftveresen vezérelt tárolási rendszerét, a SUSE Enterprise Storage megoldást. Azóta költséghatékony módon tudják tárolni a páciensek adatait és különféle leleteit.
Az egyes gyártók szoftveresen vezérelt tárolási megoldásai is eltérőek azonban, funkcionalitásban és árban egyaránt. Ezért a vállalatoknak érdemes megfontolniuk, melyiket választják. A SUSE Enterprise Storage például abban is különleges, hogy az árazás nem gigabájt-alapon, hanem fürtönként történik. Így a vállalatok csak azért fizetnek, ami felett valóban irányítással rendelkeznek (azaz az infrastruktúrájuk), és nem azért, ami kiesik a felügyeletük alól (azaz minden egyes fájlért, amelyet a felhasználóik eltárolnak).
Az IT Brand Pulse elemzése szerint a SUSE Enterprise Storage 30 százalékkal alacsonyabb beszerzési költségekkel jár, mint egy középkategóriás diszktömb, és 50 százalékkal olcsóbb, mint egy SAN. Fejlett képességei révén optimalizálja a tárolást, ezáltal nem csupán a beszerzési, de a működtetési költségeket is mérsékeli, és egyúttal a felügyelethez szükséges időt is csökkenti.
…több szabadidő
A SUSE Enterprise Storage önkezelő szolgáltatásai révén folyamatosan figyeli az adathasználatot, és kiegyensúlyozza az adatok elhelyezését, így optimalizálja a rendszer teljesítményét. Önjavító képességei révén pedig hardverhibák esetén is képes gondoskodni a redundáns működésről. Mindezeknek köszönhetően kevesebb adminisztrációt igényel a rendszer még akkor is, ha több petabájtnyi adatot kezelnek.
A SUSE ráadásul vállalati szintű támogatást biztosít a megoldás mellé, ezáltal mind a bevezetés, mind a működtetés során minimális időbe telik a felmerülő kérdések megválaszolása. A krakkói Jagelló Egyetem fizikai intézeténél például egyetlen nap alatt vezették be a rendszert a SUSE támogatása mellett, és egyúttal 20 terabájtnyival bővítették a tárolókapacitást. Ennek köszönhetően az intézet kutatócsoportjai megfelelő mennyiségű hellyel rendelkeznek a kísérletekből és szimulációkból származó adatok tárolásához, és a későbbiekben sem kell aggódniuk, hiszen szükség esetén az IT-szakemberek költséghatékony módon tudják majd bővíteni a tárolórendszert.
Kapcsolódó cikkek
- GDPR és adatvédelem: meglátni és eltörölni (vagy megvédeni)
- SUSE Enterprise Storage: ha elfogyna a tárhely
- Csodafegyver az adatkezeléshez?
- Minden eddiginél egyszerűbb válasz az adatrobbanás problémájára
- Már konténerre is lehet bizonyítványt szerezni
- Féltett adatait az irodai szerverrel együtt is ellophatják!
- A Fujitsu bejelentette 7. generációs ETERNUS CS8000 platformját
- Újabb GDPR állásfoglalások a NAIH-tól
- Közérthetőbb használati szabályzatot vezet be a Facebook
- GDPR – így kerülhető el a büntetés!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.