Az online vásárlóknak is tartogat meglepetéseket a Brexit
Komoly meglepetéseket hozhat a Brexit azok számára is, akik az Egyesült Királyságból rendelnek terméket az interneten keresztül, mivel jelentősen nőhetnek a költségek és az adminisztratív tennivalók is.
A Brexit-et a mai napig rengeteg bizonytalanság és megválaszolatlan kérdés övezi, ami azonban már szinte biztos, hogy az Egyesült Királyság előbb vagy utóbb kilép az Európai Unióból (EU). A fő kérdés az, mikor. Egy megállapodás nélküli Brexit esetén a szigetország már 2019. március 29-én, éjjel 23 órától EU-n kívüli országgá válik. Megállapodás esetén ez a fordulópont 2020. december 31. napjával (meghosszabbítás esetén még később) következik be. Az, hogy mikor következik be a Brexit és milyen feltételek mellett, jelentős hatással lehet az internetes vásárlókra is.
Jelenleg, ha egy brit webshopból vásárolunk, akkor legtöbbször az ottani, 20%-os áfára kell számítanunk a vételárban. Ha ezt kifizettük és megérkezett Magyarországra az áru, akkor nincs más dolgunk, mint hogy élvezzük a megrendelt terméket.
„A Brexit-et követően azonban a képlet teljesen megváltozik. A brit webshop nem fogja beszámítani az áfát a termék árába. Így az ár nagyon vonzónak tűnhet, azonban ahogy megérkezik az áru Magyarországra nagy meglepetések érhetik a fogyasztót. A Brexit után ugyanis előfordulhat, hogy nekünk kell gondoskodni a magyar áfa (27%) és esetleg a vám megfizetéséről, valamint az adminisztrációról” - mutatott rá Gábor Zoltán, a Deloitte Magyarország Brexit szakértője.
A fizetendő összeg nagysága a termék értékétől függ majd, és a következő szempontok határozzák meg:
- Ha a megrendelt áru értéke 0-22 euró között van, akkor sem áfa, sem vám nem terheli a vásárlót.
- 22,1 és 150 euró között már magyar áfát (27%) kell fizetnie a vásárlónak.
- 150 eurót meghaladó vásárlás esetén az áfa mellett már vámra is számíthat a vásárló.
„A helyzetet az is nehezíti, hogy 22 eurós értékhatár fölött az adminisztrációval is foglalkoznunk kell, hogy kézhez kaphassuk a terméket, ugyanis vámeljárást kell kezdeményeznünk az illetékes vámhivatalnál, igaz 150 euró alatt a vámot nem kell megfizetnünk). Kényelmi szolgáltatásként ezzel megbízhatjuk a szállítót is, de akkor újabb költséggel kell számolnunk, ami több ezer forintra rúghat” - jelezte Aracsi Bernadett, a Deloitte kereskedelmi iparágra specializálódott csoportjának szakértője.
2021-től ismét jelentős fordulat jön, ugyanis előreláthatólag a rendszer úgy változik majd az Európai Unióban, hogy minden, nem EU-s webshopból vásárolt terméken legyen áfa, mégpedig a vásárló tartózkodási helye szerinti, az első eurótól kezdve, és persze értékhatártól függően vám is fizetendő. A jó hír viszont, hogy ezeket a tételeket majd az eladónak kell rendeznie. Tehát a magyar vásárló kifizeti a magyar áfával terhelt vételárat és utána már élvezheti is a rendelése gyümölcsét, amint megérkezett.
Kapcsolódó cikkek
- Online és az üzletekben is elérhető kedvezményekkel indult a Black Week a Telenornál
- VAKT: egy jól működő példa a blockchain alkalmazására az energetikában
- Online vásárlási szokásaink
- Vényköteles gyógyszerazonosítási rendszer - február 9-től élesben
- A GDPR csak a kezdet volt – folytatódik a digitális világ akadálymentesítése
- GDPR tapasztalatok a régióban
- A Deloitte Legal segítette magyarországi befektetésében az ABO Wind-et
- Tudatos pénzügyek az iskolákban
- Távol-keleti nyitás a GDPR-ban
- További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.