Az Ericsson tovább gyorsítja 5g-s fejlesztéseit
Az antennatechnológia fontosságának növekedésével az Ericsson a Kathrein antenna- és szűrőüzletágának megvásárlása révén új termékekkel bővíti Ericsson Radio System portfolióját és jelentősen javítja a cégen belüli, antennákkal kapcsolatos tudásbázist és szakértelmet.
Az antennatechnológia az egyre több frekvencia és technológia miatt differenciálódik, ugyanakkor a rádiók és antennák egyre gyakrabban kerülnek összeépítésre a helykihasználás és a hálózati teljesítmény javítása céljából. A még erősebb 5G hálózatok megjelenése további lökést ad az antennafejlesztéseknek, hogy a készülékek eleget tudjanak tenni a teljesítmény, kapacitás és lefedettség iránti elvárásoknak.
A németországi Rosenheimben működő, 1919-ben alapított Kathrein vezető szerepet tölt be az antenna- és szűrőtechnológiák terén, jelenleg az Ericsson beszállítójaként is működik. Az antenna és szűrőüzletág erős K+F szervezettel, komoly antennatervezési és kutatási tapasztalattal és stabil IPR portfolióval rendelkezik. Az akvizíció – amellett, hogy bővíti az Ericsson antenna és szűrő portfolióját – jelentősen javítja az Ericsson pozícióját és tudásbázisát a modern rádióhálózati termékek, és immár az aktív és passzív antennák fejlesztése és tervezése terén is.
Fredrik Jejdling, az Ericsson alelnöke és a Business Area Networks igazgatója és elmondta: „A házon belüli antennafejlesztés újabb lépés a Hálózati stratégiánkban. Az így nyert nagyobb figyelem az antenna- és szűrőtechnológiákon – élen a Kathrein szakembereivel – bővíti az eszköztárunkat az optimálisabb helykihasználású és hatékonyabb bázisállomások kialakításához, ami elengedhetetlen az 5G bevezetéséhez.”
Az akvizíció a Kathrein mobilhálózatokhoz készülő antenna és szűrőüzletágára terjed ki, és az üzlet révén mintegy 4 000 magasan képzett szakember is átkerül az Ericssonhoz a K+F, gyártás és értékesítés területén, több mint 20 helyszínen – így többek közt németországi, romániai, amerikai, mexikói és kínai telephelyeken.
Az akvizícióra a vagyonelemeket érintő, ún. „asset deal” keretében kerül sor, ennek során az Ericsson a társaság bizonyos eszközeit és forrásait vásárolja meg – az ügylet lezárása 2019 harmadik negyedévében várható.
A megvásárolt üzletág a Business Area Networks részleghez kerül, és hozzájárul a cég 2020-as nyereségességi céljainak eléréséhez. Előzetes, nem auditált adatok szerint a Kathrein megvásárolni kívánt részlege 2018-ban mintegy 270 millió euró árbevételt termelt, az Ericsson felé történő értékesítéseket nem számítva.
A tranzakció pénzügyi feltételei nem publikusak. Az akvizíciót az illetékes versenyhatóságoknak, az arra vonatkozó feltételek szerint még jóvá kell hagyniuk.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ericsson már 2019-ben világszerte elindítja az 5G szolgáltatást
- Az Ericsson kibővített 5G platformja lehetővé teszi a gyors, zökkenőmentes átállást
- Óriási növekedés várható 2024-re az 5G előfizetések számában
- A kistudósok a jövőjükbe nézhettek be az Ericssonban
- Az Ericsson új fejlesztéseivel gyorsabb és rugalmasabb lesz az 5G bevezetése
- Az ABB befejezte a GE Industrial Solutions akvizícióját
- Az Ericsson Mobilitási Jelentésének fő megállapításai
- Díjazták az Ericsson 5G technológiáját
- Ericsson üzleti útmutató szolgáltatóknak
- Indulhat az 5G!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.