Jó (csapat)munkához idő kell... és egy jó eszköz

forrás: Prím Online, 2019. március 22. 11:43

Megfelelő körülmények között a csapatmunka a többszörösére növeli a hatékonyságot, ezért minden szervezet számára fontos, hogy ösztönözze a kollégák közötti együttműködést. A Micro Focus szakértői szerint a közös tevékenységeket és az információk megosztását az segíti leginkább, ha a vállalatok fejlett csoportmunka-megoldásokat vesznek igénybe, és támogatják a cégen belüli kommunikáció kultúráját.

A közösen végzett munka hatékonyabb, ezt tudományos kísérletek is bizonyítják. A Stanford Egyetemen végzett kutatás eredményei szerint azok az emberek, akik másokkal együtt dolgoznak, 48 százalékkal hosszabb ideig tartanak ki egy nehezebb feladat mellett, mint azok, akiknek egyedül kell elvégezniük azt. A csoportban tevékenykedők a kísérlet során nagyobb érdeklődést mutattak az egyes teendők iránt, jobban lekötötte a figyelmüket a dolog, ezért jobban is teljesítettek. Egy másik vizsgálat pedig arra a megállapításra jutott, hogy a csoportmunkát elősegítő vállalatok több mint ötször hatékonyabban működnek azoknál a szervezeteknél, ahol ez nem általános.  

 

Rendszerbe foglalva

A Micro Focus szakértői szerint a vállalatok hatékonyan ösztönözhetik a közös munkát modern megoldások segítségével. Napjainkban már számos olyan eszköz létezik, amely lehetővé teszi a földrajzi akadályok lebontását a munkavállalók között, és azonnali hozzáférést biztosít számukra a feladataikhoz szükséges információkhoz. Ezek a megoldások az átláthatóságot is növelik, hiszen a fejlett csoportmunka-rendszerekben egyszerűen nyomon követhető az egyes projektek állása és lépései, és gyorsan megvitathatók az esetlegesen felmerülő kérdések. 

 

Az ilyen eszközök a problémák megoldását is előmozdítják, mivel az adott területen dolgozó kollégák együtt vizsgálhatják meg a nehézségeket okozó elemeket például videókonferencián, közös munkaterületeken vagy megosztott képernyőkön keresztül, és közösen ötletelhetnek a megoldáson. A csoportmunka-megoldások szintén támogatják a krízisek kezelését azzal, hogy minden, a szervezeten belül érintett fél egy felületen, valós időben hozzáfér a vészhelyzetek kezeléséhez szükséges információkhoz és erőforrásokhoz.

 

Ahhoz, hogy az alkalmazottak megfelelően tudjanak kommunikálni, a szervezeteknek lépést kell tartaniuk a trendekkel és a technológiai fejlődéssel, illetve a felhasználói szokások változásával. A mai munkavállalóknál már teljesen általános, hogy az irodán kívül, útközben vagy otthon is dolgoznak egy-egy projekten. Ezért olyan csoportmunka-megoldást érdemes alkalmazni, mint például a GroupWise-ra épülő Enterprise Messaging, amely bármikor, bárhol és bármilyen eszközön, például asztali gépen, laptopon, tableten és okostelefonon is egyszerűen, de biztonságosan használható. 

 

A Micro Focus megoldása biztonsági funkciókkal és katasztrófa-helyreállítási képességekkel védett levelezést kínál, a gyors üzenetváltáshoz pedig chat funkciót is magában foglal. Ennek köszönhetően minden olyan szolgáltatást tartalmaz, amelyre szükség lehet a hatékony és biztonságos, az előírásoknak is megfelelő vállalati kommunikációhoz.

 

 

Meghatározott keretek között

A Micro Focus szakértői szerint azonban a vállalatoknak nem elég csupán az alkalmazottak rendelkezésére bocsátaniuk az eszközt. Meg kell teremteniük a kommunikáció kultúráját és megszüntetniük azokat az akadályokat, amelyek megzavarhatják az együttműködést. Érdemes világossá tenni a munkavállalók előtt a csoportmunkával kapcsolatos elvárásokat és célokat, illetve megosztani a tudást és az erőforrásokat. 

 

Ezeket az információkat ajánlott rögtön az érkezésükkor átadni az új munkatársaknak az onboarding vagy a betanítási folyamat részeként. A munkaköri leírásba is célszerű belefoglalni, mely feladatokat kell másokkal közösen elvégeznie az illetőnek, és pontosan milyen szerepek hárulnak rá az együttműködésben.

 

A hatékony csapatmunka alapja az őszinte kommunikáció. Ha olyan környezetet teremtünk, amelyben az alkalmazottak nem tartanak az ítélkezéstől, könnyebben beszélnek nyíltan, és lelkesebben közlik új ötleteiket. Hasznos továbbá, ha megfelelő környezetet alakítunk ki az információk megosztásához a fizikai és a virtuális térben egyaránt, amelyen keresztül eszmecserét folytathatnak, megvitathatják a sikereket és a hibákat, és konstruktív visszacsatolásokat adhatnak egymásnak.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01