Svéd nagyvállalatok fognak össze, hogy közép-kelet-európai startupokat támogassanak
A Svéd Nagykövetség védnöksége alatt négy svéd nagyvállalat fogott össze és hirdette meg a MATCH Startup Programot. Ennek keretében a közép-kelet-európai régió innovatív startupjai személyesen mutathatják be termékeiket és szolgáltatásaikat az Ericsson, az ABB, a SIGMA és az AQ Anton döntéshozóinak június 14-én, Budapesten.
Különböző iparágak vezető cégei álltak össze, hogy támogassák a közép-kelet-európai régió induló vállalkozásait, és megtapasztalják, mit is jelent az „innováció kiszervezése” svéd módra. A kiválasztott startupok azonnali visszajelzést kapnak arról, hogyan fejleszthetik innovációikat a résztvevő vállalatokkal közösen, ezekből pedig akár üzleti lehetőségek és potenciális együttműködések születhetnek a workshopok és személyes beszélgetések során.
Az együttműködés közös felületének létrehozásához az Ericsson, ABB, SIGMA és AQ Anton cégek a svéd nagykövetség vezetésével álltak a kezdeményezés mögé. A dolgok internete (IoT), a mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás (Machine Learning) területén működő közép-kelet-európai startupok a https://www.match-startup-program.com weboldalon adhatják le jelentkezésüket április 29-ig. Egy szakértőkből álló zsűri a résztvevő svéd vállalatok és a svéd nagykövetség képviselőivel közösen fogják elbírálni a projekteket, ahol a 10 legjobb pályázatot leadó startupnak lehetősége nyílik majd egy egész napot együtt tölteni a négy nagy cég döntéshozóival.
„Hatalmas potenciált látunk a svédek Közép-Kelet-Európában szerzett startup- és cégvezetési tapasztalatainak és a digitalizációhoz kapcsolódó egyedi ötletek összekapcsolásában” – fejtette ki Niclas Trouvé, svéd nagykövet.
A résztvevő nagyvállalkozások a digitális és ipari technológia globális-szinten vezető cégei. Az Ericsson a telekommunikációs iparban szerzett 141 év tapasztalata mellett jelentős újításokkal is büszkélkedhet, a cég legismertebb innovációja a Bluetooth technológia.
Az ABB technológiai úttörőnek számít a digitális iparágak számára nyújtott széles körű kínálatával. Több, mint 130 évre visszanyúló történelemmel az ABB ma a digitális iparágak vezetője, négy ügyfélközpontú, globálisan vezető vállalkozással.
A Sigma Technology az elmúlt 20 évben több világelső céget támogatott kutatás-fejlesztési fázisukban termékinformáció, beágyazott és szoftvertervezés, információkezelés és offshore fejlesztések területeken.
Az AQ Anton mérnöki cégnek 27 éves tapasztalata van autóipari, energetikai, repülőgépipari és egyéb ipari szegmensekben.
Ezek a sokszínű, széleskörű tapasztalattal rendelkező cégek fogják mentorálni a korai szakaszban lévő innovációkat, lehetőséget adva mind a startupoknak, mind a svéd cégeknek a növekedésre.
A MATCH Startup Programot a Global Startup Awards hozta létre.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- Az Ericsson és a Swisscom elindította az első európai kereskedelmi 5G hálózatot
- Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők következő generációját
- Az AI sokkal több, mint néhány képjavító algoritmus
- Stabil növekedés változó környezetben
- Az ABB és az Ericsson tovább erősíti kapcsolatát
- Magyar technológia ad megoldást a kiemelt fontosságú infokommunikációs berendezések hatékony hűtésére
- Az Ericsson Ipar 4.0 technológiákat támogató megoldást vezet be
- A startupok ma már az IT-világon túl is mernek gondolkodni
- AHa! Brainstore 2.0 startup program: Beszállt a Hiventures
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.