A digitális bennszülöttek nyelvén beszél a fenntartható nyelvvizsga
Már elérhető Magyarország első akkreditált számítógépes nyelvvizsgája. Az elsősorban Z és Y generáció igényeire szabott International Test of Language Competence (iTOLC) teljesítése alig fél napot vesz igénybe, számos vizsgaalkalmat, illetve felkészülési lehetőséget kínál, és még környezetbarát is. Hazánkban eddig nem volt lehetőség digitális nyelvvizsgát tenni, ezért hiánypótló ez a kezdeményezés. Az új típusú nyelvvizsga 2019 tavaszától folyamatosan egyre több helyen lesz elérhető, júniusra várhatóan 13 város 112 vizsgaállomásán tehetik próbára magukat a diákok angol és német nyelven.
A digitális bennszülöttek nyelvén beszél
Az 1990 és 2010 között születettek otthonosan mozognak az online világban, és már szinte mindent virtuálisan intéznek, így nagy előrelépés, hogy végre a nyelvvizsga terén is élhetnek a számukra már oly természetes és komfortos digitális formával. A vizsga másik pozitívuma az, hogy környezetbarát, hiszen nincs szükség papírra, így kevesebb hulladékot generál.
A Katedra Nyelviskola és az Innostart Kft. által megálmodott számítógépes nyelvvizsga nem egyedülálló, hiszen már mintegy 35 millióan tettek le ilyen módon nyelvvizsgát világszerte, de hazánkban az iTOLC az első, amelyet akkreditáltak is.
„A hazai fejlesztésű iTOLC idén márciusban kapott zöld utat a Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központtól (NYAK). A rendszer 132 millió forintos európai uniós támogatással, a Z és Y generációs tanulók körében végzett kutatásokra támaszkodva valósult meg. A két évig tartó fejlesztés középpontjában a már „digitális bennszülöttnek” számító fiatal felnőttek nyelvtanulási és nyelvhasználati szokásai álltak, melyek erősen kötődnek a digitális környezethez” – mondta Dr. Dávid Gergely, az iTOLC nyelvvizsgarendszer és központ szakmai vezetője.
A vizsga során mind a négy készség (írás, olvasás, beszéd, hallás utáni értés) mérése számítógépen történik. Bár a tudásellenőrzés virtuálisan zajlik, nincs lehetőség visszaélésre, ahogy a lámpaláz vagy az egyéni szimpátia is kevésbé ronthat az esélyeken. Előny tovább, hogy az írásbeli vizsgáknál nem okozhat galibát az olvashatatlan kézírás, ráadásul teszteredmények egy részét gép elemzi, így kiértékelés sokkal hatékonyabb és hamarabb kap visszacsatolást a vizsgázó.
Mit hoz a jövő?
Az iTOLC életszerű nyelvtudásra és a célcsoport igényeire alapoz, ám a munkának ezzel még nincs vége, hiszen a felhasználói tapasztalatokat alapul vevő fejlesztések a jövőben is folytatódnak majd. A cél, hogy 2020-ra 20 megyeszékhelyen, 200 vizsgaállomással és minimum 125 vizsgaalkalommal legyen elérhető az iTOLC nyelvvizsga.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.