Meghódították a lányok a Nagy Digitális Kalandot

forrás: Prím Online, 2019. május 15. 10:14

Idén országszerte több helyszínen, közel 1000 csapat részvételével rendezték meg a Logiscool élményalapú programozóiskola és a Vodafone szervezésében Magyarország legnagyobb, gyerekeknek szóló digitális csapatversenyét, a Nagy Digitális Kalandot. A logikus, algoritmikus gondolkodással és az internetbiztonsággal kapcsolatos játékos küldetésre évről-évre egyre több gyerek, köztük egyre több lány jelentkezik.

A Digitális Tudásért Alapítvány (a Logiscool programozóiskola alapítványa) által életre hívott, és a Vodafone által az indulás pillanatától támogatott verseny célja, hogy a gyerekek könnyebben eligazodjanak abban a digitális világban, amelybe beleszülettek. Az idén harmadik alkalommal megtartott kalandon háromfős, 3-4. és 5-6. osztályos csapatok versenyeztek egymással online. A gyerekeknek LogiRobit, a Logiscool űrből érkezett barátságos kabaláját kellett segíteniük nem mindennapi időutazása során. LogiRobi feladatai különböző történelmi korokon átívelő küldetésekből álltak. Ahogy együtt mamutokat fedeztek fel vagy western hősökké váltak, fejlődött a gyerekek logikai képessége és algoritmikus gondolkodása.

 

„Nem tartottam fontosnak, hogy nyerjek, sokkal fontosabb, hogy jól érezzem magam a versenyen, és egy jó élményt szerezzek. Ez sikerült is, mert a három évvel ezelőtti Nagy Digitális Kalandra csapattársat kerestem, és így találkoztam Istivel, akivel később barátok lettünk. Azóta is együtt indulunk minden évben” – mesélte a díjátadón András, aki a dobogó második fokára léphetett fel csapatával.

 

A szervezők egyik legnagyobb büszkesége, hogy évről-évre növekszik a kihívást vállaló lányok aránya. Az idei versenyzők közel egyharmada volt lány. Mindez azért fontos, mert a technológiai szakmák, így a programozás területén sok esetben még mindig elenyészően alacsony a női szakemberek aránya, ezért a Logiscool és a Vodafone is több programmal támogatja a nemek egyenlőségét ezen a területen. A május 10-i díjátadón például különdíjat kaptak a csak lányokból álló csapatok.

 

 

„Idén indultunk először a Nagy Digitális Kalandon, nagyon izgultunk. De ahogy elkezdődött a verseny elhatároztuk, hogy elsők leszünk, így könnyebben ment a koncentráció. Nagyon jó a csapatunk, hárman együtt erősebbek vagyunk. És hogy mi tetszett a legjobban? A sok logikai feladat, meg az, hogy az egész verseny egy történetet mesélt el. Így olyan volt, mint egy utazás” – mondta a díjátadón Tamara, Villő és Adél, akik nem csak elsők lettek a korosztályukban, de a legjobb csak lányokból álló csapat különdíját is elvitték. 

 

A díjátadón megszólalt Váczi Dorottya, a Vodafone Digitális Iskola Angyala is: „Azért tartom nagyon előremutató és jó kezdeményezésnek a Nagy Digitális Kalandot, mert játékos módon mutat rá, hogy a digitalizáció milyen hatékony része lehet a minőségi oktatásnak, ráadásul a szülők és a gyerekek számára is jó közös program. Főállású Angyalként jómagam is ezen a területen munkálkodom, a pedagógus kollégák digitális kompetenciáinak fejlesztésén dolgozom, ezért szívesen veszek minden olyan kezdeményezést, eseményt, ami a digitalizáció tanításba való szervesebb beépülését ösztönzi, vagy szolgálja.”

 

A Nagy Digitális Kalandhoz minden évben egyre több helyszín csatlakozik. Idén Nyíregyházától Szombathelyig, összesen 10 budapesti és 29 vidéki helyszínről jelentkezhettek be a gyerekek a versenybe. A szervezők remélik, hogy jövőre ez a szám még tovább nő, és 2020-ban az összes hazai város részt vesz majd a játékos küldetésben.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36