Az ABB technológiája védi New Orleanst a jövőbeni áradásoktól
A Katrina hurrikán 14 évvel ezelőtti pusztítása után New Orleans folytatja a megkezdett infrastruktúra-fejlesztési programját. A program részeként a város ABB gyártmányú villanymotorokat vásárolt, amelyeket nagyteljesítményű szivattyútelepeken üzemeltetnek.
2005. augusztus 29-én az ötös erősségű Katrina hurrikán lecsapott az USA Mexikói-öböl menti partvidékére. A hurrikán ellenállhatatlan erővel ostromolta a közel 2 méterrel a tengerszint alatt fekvő New Orleans védőgátjait is. A viharban a védőgátak átszakadtak, a nagyváros területének közel 80%-át három és fél hétig méteres víz és temérdek hordalékanyag borította el.
„Olyan katasztrófa volt ez, amelyet az itt élők sohasem fognak elfelejteni”, – mondta Michael Yenni, New Orleans egyik legnagyobb elővárosának számító Jefferson Parish vezetője.
A katasztrófa többszörös kihívás elé állította a kormányzati tisztviselőket: egyrészt újjá kellett építeni a várost, helyre kellett állítani a lakosok biztonságérzetét, és garantálni kellett, hogy ilyen katasztrófa nem ismétlődhet meg újra. A katasztrófát követően hamar hozzáláttak a „New Orleans Permanent Canal Closures and Pumps” (PCCP) projekt végrehajtásához, amellyel azt kívánják biztosítani, hogy a jövőbeni viharok ne tudják túlduzzasztani a város három fő belvízelvezető csatornájának vízszintjét. A projekt sikeréhez nagyban hozzájárult a motorok és hajtások terén piacvezető ABB által szállított technológia is.
A 17. utca, az Orleans Avenue és a London Avenue csatornák torkolatánál felépített három hatalmas szivattyúállomás az ABB függőleges hajtóműmotorjaival (VGM) van felszerelve. Az ABB motorjai a Patterson Pump Co. nagyteljesítményű szivattyúit üzemeltetik. A szivattyúk vízszállítási kapacitása eléri a 11 millió gallon/percet, azaz ezekkel a szivattyúkkal egy olimpiai méretű úszómedence kevesebb mint 4 másodperc alatt leüríthető lenne. Vihardagály kialakulásakor a szivattyúállomás a New Orleanst átszelő csatornahálózatot leüríti, a vizet gyorsan átemeli egy tóba.
Az ABB a három szivattyúállomáson összesen 17 VGM-et (7x2500, 10x5000 LE) telepített. A VGM-ek ideálisan alkalmazhatók szivattyútelepeken, mivel kicsi a helyigényük, rendelkeznek az alacsonyabb pólusszámú motorok hatékonyságával és teljesítménytényezőjével, és nagyon üzembiztosak.
Az ABB hét db ACS1000i és 10 db ACS5000i típusú, középfeszültségű, változtatható frekvenciájú hajtást is szállított a motorokhoz. A hajtások segítségével biztosítható a motorok hidegindítása, amely akkor szükséges, ha a szivattyúkat gyorsan kell üzembe helyezni.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy sikerült olyan kedvező megoldást kidolgoznunk, amely megfelel a helyigényre és a tömegre vonatkozó követelményeknek is”, – nyilatkozat Patrick Stanley, az ABB Motors and Generators üzletág üzletfejlesztési menedzsere. „Büszkék vagyunk rá, hogy megbízható megoldásunkkal lehetővé tesszük, hogy a város megelőzhesse a jövőbeni árvizeket. Ebben az esetben az ABB nem egyszerűen csak egy megoldást kínált a város számára, de hatékony szerepet vállalt egy teljes közösség védelmében.”
„Egy lapályos területen lakunk, ahol az élet csak úgy biztonságos, ha a vizet rendszeresen elvezetjük,” – mondja Yenni, Jefferson Parish elöljárója. A terület vízügyi szakemberei az ABB felügyeleti vezérlő és adatgyűjtő rendszerével (SCADA) prognosztizálják az egyes területeken várható csapadék mennyiségét, és számítják a szivattyúk vízemelési kapacitását. A rendszer alkalmazásával a hatóságok jobban megismerhetik a viharok lehetséges hatásait, és előre figyelmeztetni tudják a lakosságot a kidőlő fák és a leszakadó vezetékek veszélyeire.
A Katrina hurrikán kiterjedt pusztítást végzett New Orleansban, azonban nem tudta megtörni a lakói életkedvét, akik eltökélték, hogy újjáépítik a katasztrófa sújtotta várost. Az ABB technológiája abban nyújt nagy segítséget, hogy garantálni lehet az újjáépített város vízügyi biztonságát. „New Orleans ma a legmodernebb árvízvédelmi rendszerrel büszkélkedhet. Mindnyájunk számára megnyugtató érzés, hogy ma jóval többet tehetünk a saját biztonságunkért, mint 2005-ben”, – nyilatkozta Yenni.
Kapcsolódó cikkek
- Idén az ABB Kft. vezetője kapta “Az év külföldi vállalatvezetője” díjat
- Az ABB és a Hewlett Packard informatikai hálózatokba kapcsolja az ipari megrendelőket
- Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban
- Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját
- Az ABB digitális megoldásait használják a bajor gazdák
- Az ABB megoldásaival üzemel a világ első, hidrogén meghajtású folyami hajója
- Az ABB világszínvonalú megoldást fejlesztett ki a jövő CO2-semleges, energiafüggetlen gyárának létrehozására
- Az ABB-technológia az űrből segít nyomon követni a legfontosabb légköri változásokat
- Az ABB Formula E versenyautója csúcstechnológiát vonultatott fel Budapesten
- Svéd nagyvállalatok fognak össze, hogy közép-kelet-európai startupokat támogassanak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.