Tökéletes együttműködés és gyors megtérülés az autonóm mobil robotokkal
Az automatizálásba és robotikába való befektetéshez fontos, hogy a vállalkozások tulajdonosai mind az üzleti folyamatokat, mind a technológiát megértsék annak érdekében, hogy hatékony összehasonlításokat végezzenek és a legjobb megközelítéseket alkalmazzák.
Mindez azért szükséges, hogy azokat a megoldásokat telepíthessék, amelyek a legjobban megfelelnek egyedi igényeiknek. Kihívást jelenthet számukra a valós költségek, különösképp a jövőbeni nyereség, és a teljes költség kiszámítása. Fontos, hogy a teljes alkalmazásról átfogó képet kapjanak, és átlássák azokat a változásokat, amelyeket az automatizáció hozhat az egyes munkafolyamatokban. Az utóbbi időben már a robotok bérlésére is lehetősége van a cégeknek, amely szolgáltatás lehetővé teszi a tőkebefektetések operatív feladatokba történő átváltását.
Amennyiben ki akarjuk számolni a belső szállítási folyamatok valós értékét együttműködő mobil robotokkal (AMR-ekkel) való automatizálás esetén, fontos, hogy számításba vegyük a rövid és hosszú-távú, kézzel fogható és közvetett előnyöket is, amelyeket az automatizáció ezen típusába való befektetés hozhat. Nem csak a robotokat és az alkalmazottakat érintő kiadásokat kell figyelembe venni, hanem a rendszereket érintő integrációs költségeket is.
Az együttműködő mobil robotokat úgy tervezték, hogy gyorsan optimalizálják a belső szállítási folyamatokat, és növeljék a gyártó cégek versenyképességét a piacon, illetve lehetővé tegyék, hogy a munkavállalók értékesebb feladatokat lássanak el. A robotika jellemzője napjainkban a könnyű használat, a biztonság és a rugalmasság, amely gyors megtérülést tesz lehetővé a vállalkozások számára. A költségek tekintetében figyelembe kell venni a rendszereket érintő kiegészítő- és integrációs költségeket, illetve a munkavállalókkal kapcsolatos kiadásokat is. A tervezett beruházáskor érdemes azt is mérlegelni, hogy hány műszakban és hány napon át képes a robot dolgozni, és ez mekkora megnövekedett termelékenységet és optimalizált hatékonyságot hozhat a termelési folyamatokba.
Az AMR-ek gyors megtérülést (ROI) hoznak az intralogisztikai folyamatok automatizálása során
Az AMR-ek telepítése esetén a kezdeti költségek viszonylag alacsonyak, mivel az integráció egyszerű, és a vállalatoknak nem kell megváltoztatniuk a meglévő gyárterületüket sem. Emellett az AMR-ek megbízható munkát végeznek, és 12-15 órán keresztül is képesek dolgozni, szünet nélkül. „Amikor épp nincs feladatuk, automatikusan töltődnek, így zökkenőmentes munkafolyamatok és optimalizált belső logisztika jön létre. A befektetés jellemzően egy év alatt megtérül, mivel az integráció könnyen megy, és a robotok általában – az alkalmazástól függően – két teljes munkaidőben dolgozó alkalmazott idejét szabadítják fel, amit aztán értékesebb feladatokkal tölthetnek.” – mondja Jesper Sonne Thimsen, a Mobile Industrial Robots Közép- és Kelet-európai értékesítési igazgatója.
Az autonóm mobil robotok piacvezetője létrehozott egy ROI-kalkulátort a végfelhasználók számára, ahol a vállalkozók egyszerűen kiszámíthatják a tervezett befektetés megtérülésének várható idejét, mindössze pár kérdés megválaszolásával. A MiR emellett nemrég jelentette be lízingprogramját is (Raas – Robot az a Service), mely jelentősen lecsökkenti az autonóm mobil robotokba (AMR-ekbe) való befektetés útjában álló pénzügyi akadályokat, azonnali megtérülést eredményez, és alacsony, akár mindössze 3,58 eurós órabérrel bocsátja rendelkezésre a mobil robotokat. További információ a MiR Finance-ről: https://www.mobile-industrial-robots.com/pl/resources/mir-finance/
Az AMR-ek gyors megtérüléssel támogatják az Argon Medical-t, hogy az versenyképes legyen a nagy költségekkel járó munkaerőpiacon
Az Argon Medical Devices speciális sebészeti tűket és katétereket gyárt a Chicagóhoz közel eső, Illinois állambeli Wheeling-ben létesített üzemükben. A vállalat azért fordult az együttműködő automatizáláshoz, hogy versenyképes tudjon maradni a nagy költségekkel járó munkaerőpiacon, és eközben ne kerüljön veszélybe egy szakképzett és régóta alkalmazott kolléga állása sem.
Kevin Hess vezető műszaki menedzser szerint a MiR robotokba való befektetés célja az volt, hogy a vállalat munkafolyamatai kevesebb költséget vonjanak maguk után, és a gyári, valamint raktári alkalmazottak munkája hatékonyabban működhessen. A vállalat most új feladatokat tud adni azoknak a munkásoknak, akik korábban azzal töltötték idejüket, hogy oda-vissza szállították a termékeket, most viszont felszabadult idejükben jóval értékesebb tevékenységekkel foglalkozhatnak. „Nagyon sok időt nyertünk így.” – mondja Hess. „A befektetés körülbelül egy év alatt meg is térült, csupán azáltal, hogy egy feladatot kiváltottunk, és átszerveztük a beosztásokat. Mindezzel az alkalmazottaink is jól járnak, mivel már nem kell nekik újra és újra megtenni a raktárig vezető hosszú utat.”
Kapcsolódó cikkek
- A MiR új szolgáltatása azonnali megtérüléssel jár!
- Ezért automatizálja az intralogisztikáját (AMR-ekkel)
- Az ipari automatizáció kihívásai
- Ismerje meg személyesen is a MiR robot flottáját!
- Megérkezett a MIR legnagyobb teherbírású robotja
- Családi vállalkozások a digitalizáció és az ipar 4.0 kihívásaival szemben
- Az EOAT technológia éllovasa, az Onrobot új terméket dob piacra!
- Erőművészektől az intelligens megoldásokig – a belső logisztika fejlődése
- Átadták a Mapei Kft. új gyárát
- Egy újabb sikeres együttműködés Kelet-Európában!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.