A Z-generáció kezében a zöldebb jövő

forrás: Prím Online, 2019. október 14. 12:37

Magyarországon az italos kartondobozok mindössze 23%-a jut el a szelektív gyűjtőkbe, míg néhány európai országban ez az adat már 80%. Immár harmadik alkalommal indít kreatív reklámfilm pályázatot az IKSZ, „ZöldenJobb.mp4” elnevezéssel, ahol horror, tragédia és komédia műfajokban nevezhetnek a diákok. A pályázat szeretné ösztönözni a 13-19 éves korosztályt a szelektív hulladékgyűjtésre és felhívja figyelmüket az újrahasznosítás fontosságára. A nyertest pedig az egész ország megismerheti, hiszen a győztes kisfilmet több TV csatorna is sugározza majd a következő évben. 

A zöldebb jövő is egy kis lépéssel kezdődik

Ahhoz, hogy jobbá tegyük a világot, néha nem kell más, csak egy elhatározás, ahogy a szelektív hulladékgyűjtés esetében is. Ezzel a döntéssel ugyanis évente megközelítőleg 38.000 fát menthetnénk meg a kivágástól. Ezért is jött létre az Italos Karton Egyesülés edukációs reklámfilm pályázata, amely kifejezetten a Z generációt szólítja meg. Az ő kreativitásuk és elszántságuk ösztönzően hathat más korosztályra, szüleikre is

 

„Az elmúlt években beküldött reklámfilmekből kiderül, hogy a fiatalabb generáció már tudatosabban figyel környezetére és ehhez a szelektív hulladékgyűjtés is hozzá tartozik. Az italos karton hulladék értékes alapanyag, amelyből az újrahasznosítást követően is rengeteg hasznos termék keletkezhet, de csak akkor, ha szelektíven gyűjtik” – mondta Baka Éva, az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés ügyvezető igazgatója.

 

 

Horrorral, komédiával a környezetvédelemért

Az általános és középiskolás fiatalok egy 30 másodperc hosszú kreatív reklámfilm beküldésével pályázhatnak, amelyben a szelektív hulladékgyűjtésre és az újrahasznosításra hívják fel az ország figyelmét. A pályázók három műfaj – horror, komédia vagy tragédia - közül választhatnak filmjük forgatásához, melyet bármilyen technikai eszköz segítségével elkészíthetnek. A pályázók november 11-ig küldhetik el műveiket.

 

„A Z generáció máshogy közelíti meg azokat a problémákat, amelyek a jövőnket befolyásolják, mint például a szelektív hulladékgyűjtés. Éppen ezért izgatottan várjuk az idei pályázati anyagokat, minden olyan diáktól, akinek fontos környezete védelme és ezt szeretné megmutatni videó formájában.” – mondta Fazekas Ildikó, az Önszabályzó Reklám Testület igazgatója, a szakmai zsűri tagja. 

 

Rajta kívül például Dudás Balázs díjnyertes filmrendező is bírálja a pályaműveket. Az általuk kiválasztott első helyezett nyereménye a GoPro kamera mellett az a megtiszteltetés, hogy reklámfilmjét a TV képernyőjén is láthatja majd az ország. A közönségszavazás díjazottja pedig értékes fotós és filmes eszközökkel gazdagodik majd.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezek a legnépszerűbb autómárkák

A Picodi.com kutatócsoportja megvizsgálta mely autómárkák iránt érdeklődnek a legjobban az internet-felhasználók Európában.

2021. május 16. 16:11

A digitalizáció hozza helyzetbe a hazai vállalkozásokat

A Vodafone Group megbízásából átfogó tanulmány készült az EU tagországok gazdaságának és társadalmának digitális fejlettségéről. Az eredmények rámutattak: a digitális fejlettség jelentős nemzetgazdasági befolyással bír. A hazai szolgáltatóknak is köszönhetően Magyarország digitális infrastruktúrája Európa élmezőnyéhez tartozik, a vállalkozásoknak azonban csak egy kis része használja ki a digitalizáció nyújtotta előnyöket. Ennek apropóján a Vodafone összegyűjtötte, mely területeken javulhat a hazai vállalkozások hatékonysága és versenyképessége, valamint hol válhatnak eredményesebbé az online tér adta lehetőségek kiaknázásában.

2021. május 16. 13:28

Jól vizsgáztak eddig a pandémia alatt a magyar IT vezetők

A koronavírus-járvány szélsőséges terhelés alá helyezte a hazai vállalatok informatikai részlegeit, hiszen a home office, a digitális munkavégzés és kapcsolattartás, a szolgáltatások és az ügyfélmenedzsment online térbe költözése miatt az IT-t kiemelten érintette ez az időszak. Szárnyra kapott a digitális transzformáció: a cégek sokkal nagyobb figyelmet fordítottak a felhő alapú technológiákra, az adatmenedzsmentre, az agilis szemlélet pedig a szervezetek egészét áthatotta - az informatika a túlélés és a siker kulcsa lett egyben. Hogyan készülnek a jövőre és milyen tanulságokat vontak le a pandémiából a hazai IT-vezetők? A Stylers Group erre a kérdésre kereste a választ.

2021. május 16. 10:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35