A Z-generáció kezében a zöldebb jövő
Magyarországon az italos kartondobozok mindössze 23%-a jut el a szelektív gyűjtőkbe, míg néhány európai országban ez az adat már 80%. Immár harmadik alkalommal indít kreatív reklámfilm pályázatot az IKSZ, „ZöldenJobb.mp4” elnevezéssel, ahol horror, tragédia és komédia műfajokban nevezhetnek a diákok. A pályázat szeretné ösztönözni a 13-19 éves korosztályt a szelektív hulladékgyűjtésre és felhívja figyelmüket az újrahasznosítás fontosságára. A nyertest pedig az egész ország megismerheti, hiszen a győztes kisfilmet több TV csatorna is sugározza majd a következő évben.
A zöldebb jövő is egy kis lépéssel kezdődik
Ahhoz, hogy jobbá tegyük a világot, néha nem kell más, csak egy elhatározás, ahogy a szelektív hulladékgyűjtés esetében is. Ezzel a döntéssel ugyanis évente megközelítőleg 38.000 fát menthetnénk meg a kivágástól. Ezért is jött létre az Italos Karton Egyesülés edukációs reklámfilm pályázata, amely kifejezetten a Z generációt szólítja meg. Az ő kreativitásuk és elszántságuk ösztönzően hathat más korosztályra, szüleikre is
„Az elmúlt években beküldött reklámfilmekből kiderül, hogy a fiatalabb generáció már tudatosabban figyel környezetére és ehhez a szelektív hulladékgyűjtés is hozzá tartozik. Az italos karton hulladék értékes alapanyag, amelyből az újrahasznosítást követően is rengeteg hasznos termék keletkezhet, de csak akkor, ha szelektíven gyűjtik” – mondta Baka Éva, az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés ügyvezető igazgatója.
Horrorral, komédiával a környezetvédelemért
Az általános és középiskolás fiatalok egy 30 másodperc hosszú kreatív reklámfilm beküldésével pályázhatnak, amelyben a szelektív hulladékgyűjtésre és az újrahasznosításra hívják fel az ország figyelmét. A pályázók három műfaj – horror, komédia vagy tragédia - közül választhatnak filmjük forgatásához, melyet bármilyen technikai eszköz segítségével elkészíthetnek. A pályázók november 11-ig küldhetik el műveiket.
„A Z generáció máshogy közelíti meg azokat a problémákat, amelyek a jövőnket befolyásolják, mint például a szelektív hulladékgyűjtés. Éppen ezért izgatottan várjuk az idei pályázati anyagokat, minden olyan diáktól, akinek fontos környezete védelme és ezt szeretné megmutatni videó formájában.” – mondta Fazekas Ildikó, az Önszabályzó Reklám Testület igazgatója, a szakmai zsűri tagja.
Rajta kívül például Dudás Balázs díjnyertes filmrendező is bírálja a pályaműveket. Az általuk kiválasztott első helyezett nyereménye a GoPro kamera mellett az a megtiszteltetés, hogy reklámfilmjét a TV képernyőjén is láthatja majd az ország. A közönségszavazás díjazottja pedig értékes fotós és filmes eszközökkel gazdagodik majd.
Kapcsolódó cikkek
- Immár ötödik éve hirdeti meg az ABB egyetemi női mentorprogramját
- Zöld forradalom a Schneider Electric épületeiben
- Médiatanács: véleményezhetők két városi rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezetei
- A jó fizetés már kevés, ennél többet kell nyújtaniuk a munkaadóknak
- VISZ Iskolai pályázatok 2019
- NMHH Médiatanács: Ismét szólhat a Rádió 1 Dunaföldváron, Baján, Szekszárdon és Pakson
- Felpörgeti a klímaváltozás elleni harcot a Schneider Electric
- Nemzetközi versenyt indít a Vodafone
- Díjazta az E.ON a legjobb hazai fenntarthatósági kezdeményezéseket
- Átadták az Év Informatikai Vezetője díjat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.